Sivu 1/1
Dellorto DHLA
Lähetetty: 27 Heinä 2006 08:43
Kirjoittaja ylianttila
Elikkä olen ostamassa kyseisiä kaasareita turbo käyttöön noi ei ole alkuperäset paineistutet mutta myyjä sano et on vaihdettu paineistettujen romppeet sisälle onko se ees mahdollista koskaan toimia niin kellään parempaa tietoa asiasta ? ps:tarkoituksena rakentaa mk2 noin kahdenlitran turbomooottorilla

Lähetetty: 27 Heinä 2006 10:18
Kirjoittaja turbiiniriesa
kyllä niihin saa hilppeitä paineistukseen,tiivisteet jne...
riippuu hinnasta kannttaako sit ostaa niitä vai etsitkö valmiiksi paineistetut,koska yleensä niillä ei oo paljookaan hintaeroo,kuhan vaan on kaupan.toki tuleehan sit samalla tarkistettua muutenki niiden kunto.
edit.tossakin yhet,
kaasarit jotka sattumalta tuli nähtyä.
Lähetetty: 27 Heinä 2006 10:54
Kirjoittaja ylianttila
No hinta on todellakin paikallaan

mutta ei oo vaan tietoo muuta kun et on paineistetusta otettu kamat niihin runkoihin rungoissa siis ei oo mitään eroo et kamat vaan erit
Re: Dellorto DHLA
Lähetetty: 27 Heinä 2006 11:56
Kirjoittaja TVR
ylianttila kirjoitti:Elikkä olen ostamassa kyseisiä kaasareita turbo käyttöön noi ei ole alkuperäset paineistutet mutta myyjä sano et on vaihdettu paineistettujen romppeet sisälle onko se ees mahdollista koskaan toimia niin kellään parempaa tietoa asiasta ? ps:tarkoituksena rakentaa mk2 noin kahdenlitran turbomooottorilla

Dellortoissa ei oo 40mm paineistetuissa vaparikaasareihin rakenteellisesti mitään eroo, vain kumi tiivisteet ja kumikärki neulat. suutinkannet on muutettava "sokeiksi" taikka jos haluaa käyttää ryyppyjä niin ostaa painestettuihin kaasareihin tarkoitetut kannet joihin saa ryyppyjen ilmat painekotelosta. Huono kuva missa ryyppyjen paineistukset 45mm powerjet dellortoissa
http://www.tvracing.net/images/Konehuone.jpg
Taas 45-48mm paineistetuissa dellortoissa on powerjet piiri lisänä.
Elikkäs kun turbokone vaatii enemmän soppaa yläpäässä niin saa seoksen porrastuksen pienemmäx kun jakaantuu useammalle alueelle.
Eli pääsuuttimen voi mitoittaa järkevämmin ja tyhjäkäyntipiiriltä pääsuuttimelle vaihtokohdassa esiintyvä pupellus jää pois/pienemmäx.
40mm dellortoissakin on paikat powerjetille ja ne pystyy kans porailee sinne mutta se vaatii eritystä tarkkuutta porarilta.
Hyvä suunnitelma sulla 8) Tuossa kuva omasta MK2 eskon 2,0 turbo moottorista 40mm dellortoilla
http://www.tvracing.net/images/Konehone%20valmis.JPG
Lähetetty: 27 Heinä 2006 12:11
Kirjoittaja ylianttila
ISO!... kiitos TVR tiedosti nyt kehtaan ostaa kaasarit pois

. Todella siisti konehuone sulla saakos udella et millä männillä oot tehny? itellä tulossa 1.6l lohko 90.5 volsun takomännällä ja pienillä t03 ahtimella 1-1.2b paineilla työmatka ajaan

Lähetetty: 27 Heinä 2006 13:02
Kirjoittaja TVR
ylianttila kirjoitti:ISO!... kiitos TVR tiedosti nyt kehtaan ostaa kaasarit pois

. Todella siisti konehuone sulla saakos udella et millä männillä oot tehny? itellä tulossa 1.6l lohko 90.5 volsun takomännällä ja pienillä t03 ahtimella 1-1.2b paineilla työmatka ajaan

Oleppa hjuva. Mulla on tossa cossun alakerta ohc:n kampuralla.
Ota sitten se 34mm lakikorkeudella oleva mäntä ja laitat 2,0 koneen kanget niin tulee hyvä kankisuhde ja kestää kanki paremmin.
Lähetetty: 27 Heinä 2006 14:07
Kirjoittaja turbiiniriesa
ylianttila kirjoitti:No hinta on todellakin paikallaan

mutta ei oo vaan tietoo muuta kun et on paineistetusta otettu kamat niihin runkoihin rungoissa siis ei oo mitään eroo et kamat vaan erit
ei webereissäkään eri runkoja ole turbokäyttöön.
Lähetetty: 27 Heinä 2006 14:27
Kirjoittaja ylianttila
taitaa tulla saabin kanget siihen mäntien jatkoks kiitosta vaan tiedoista ne o kullan arvosia

Lähetetty: 27 Heinä 2006 14:53
Kirjoittaja TVR
ylianttila kirjoitti:taitaa tulla saabin kanget siihen mäntien jatkoks kiitosta vaan tiedoista ne o kullan arvosia

Kuinkas pitkä se saban kanki oli?
Lähetetty: 27 Heinä 2006 15:09
Kirjoittaja Sultzi
Olisko ollu jopa yli 130mm?

Lähetetty: 27 Heinä 2006 15:34
Kirjoittaja TVR
Sultzi kirjoitti:Olisko ollu jopa yli 130mm?

Kysyin just, kaveri on laittanu semmoset saabin kanget vapari 2,0 ja sano että 134mm pitkät oli. Käy just kuplan 92/34 männillä 2,0 lohkoon.
Elikkä ei saa kuplan männillä 1,6 lohkoon millään menemään saabin kankee.
Paitsi jos tekee siihen 1,6 LSD lohkoon jossa 77mm isku ja korkeus sama kun 2,0, mutta sen joutuu märkä putkittaa 90,5 männälle.
Mä oon tehny noilla 90,5/34mm männillä ja 2,0 kangilla pari 1,6 lohkosta turbokonetta niin hyvin passaa korkeudet kohilleen. 230 hv ilman cooleria ja 250hv toisesta coolerilla vakio 2,0 kannella 48/52 TO4 ahtimella.
Lähetetty: 27 Heinä 2006 16:34
Kirjoittaja ylianttila
Elikkä tarkotus säilyttää lohko 1.6 katsastuksen takii emax lohko kestää kuulemma 90.50 porauksen näin ainakin olen kuullut sanokaa jos jollain kokemusta asiasta. Siis saabin veivit ja 90.50 mahle 34 puristus korkeus noilla roippeilla pitäs tehdä. No nyttte kun keskustelu turbo moottorista alko niin antakaas vinkkii turbo koneen nokka-akselille ite aatellu hiottaa sellasen jostain jyrkästä nokasta mikä sopii turbolle eks perussääntö on et imu ja pako ei sais olla yhtäaikaisesti auki yli 10astetta. jos vakio kannella 250hp

mulla menee toivon mukaan kansi sellaselle "velholle" et sit pitäs tulla jo 300
