Sivu 1/1
Xr2i + turbo ?
Lähetetty: 12 Heinä 2006 18:59
Kirjoittaja mandeero
Terve vaan.
Tässä olen nyt puolisen vuotta ajellut xr2i:lläni ja hienostihan se koppa kulkee sillä ~110hp:lla. Mutta kuinkas se sanonta menikään? "Nälkä kasvaa syödessä"... Eli lisää tehoa tekis mieli, ja ajatteli että turbottamisella se kävisi varmaan parhaiten, koska löytyy kerta fiestasta ihan turbo versiotaki joten katsastuksessa ei pitäisi ongelmia olla?
Joten kysymykseni on, mitä kaikkea tulisi vaihtaa alustasta jne. jne. Jotta autostani tulisi turbo kelvollinen?
Tai jos jollain on jotain parempia ideoita tehon lisäämiseksi niin kertokaa ihmeessä...
-Mandeero
Lähetetty: 12 Heinä 2006 21:59
Kirjoittaja jushi69
xr2i/1.6s jarrut samat kuin Rs turbossa joten jarruille ei mitään ainakaan tarvii tehdä!
takavakaajasta en ole aivan varma pitääkö olla? viisaammat kertokoot
Lähetetty: 12 Heinä 2006 23:06
Kirjoittaja hartza
jushi69 kirjoitti:xr2i/1.6s jarrut samat kuin Rs turbossa joten jarruille ei mitään ainakaan tarvii tehdä!
takavakaajasta en ole aivan varma pitääkö olla? viisaammat kertokoot
Ainakin se on Rs turbossa vakiona. Katin joudut laittamaan putkeen jos et löydä orkkis RS Turbo Fiestan tekniikkaa tai sopivaa päästölappua Fordilta jos meinaat esim. Escort RS turbon tekniikkaa käyttää. Melko varmasti vaativat vaihdetusta koneesta dokumentit. Näistä kannattaa mennä tiedustelemaan sieltä konttorilta etukäteen mitä vaativat. Tietenkin voit lisätä nykeiseenkin koneeseen palikkaa->katalysaattori.
Mutta teoriassa homma onnistuu, kunhan autoa ei ole merkitty vähäpäästöiseksi.
Lähetetty: 12 Heinä 2006 23:31
Kirjoittaja mandeero
Kiitos jo tulleista vastauksista.
Niin tarkoituksenahan oli vain lisätä turbo tämän nykyisen 1.6 efi koneeseen.
Ja tämähän ei ole vähäpäästöinen että sillä puolin ei pitäis ongelmia olla. Miten turbo toimii tämän koneen kanssa? mikä on siis ero rs turbon koneella ja tällä xr2i:n koneella? eiks molemmat mahda olla 8v ? vai onko?
-mandeero
Lähetetty: 12 Heinä 2006 23:44
Kirjoittaja Sultzi
Männät ja kiertokanget on erilaiset turbossa (vahvemmat luonnollisesti), puristussuhde niiden ansioista matalampi.
Lähetetty: 13 Heinä 2006 09:50
Kirjoittaja Jaakko85
Eikös ne kiertokanget ole samat kuin vapaastihengittävässäkin?
Lähetetty: 13 Heinä 2006 11:57
Kirjoittaja Sultzi
Haa, tuosta en olekkaan täysin varma. Oli vaan jostain sellainen muistikuva

Taitaa ollakin samat.
Lähetetty: 13 Heinä 2006 14:29
Kirjoittaja VV86
kannentiiviste ainakin on vähän järeämpi

Lähetetty: 13 Heinä 2006 15:02
Kirjoittaja turbiiniriesa
millasta teholisää meinasit,jos pysyt nyt vaikka hietetään hatusta 50hv lisäyksessä,niin ei isompia tarvii vielä tehä,mutta ne puristukset tarviis saaha alas,palotilosta vois kairata pois ainetta jonnin verran.vois riittää lakemaan puristuksia tarpeeksi ja parempi kannentiiviste(vaikka rs-turbon).välijäähdyttäjä kannattaa samaan katsastukseen laittaa.
sit isommilla teholisillä menee koneen purkamiseen ja parempaa kalua sisään tai hyväkuntonen rs-turbon tekniikka ja siihen sit taas ahtoja lisää.
Lähetetty: 13 Heinä 2006 19:46
Kirjoittaja mandeero
No tuo 50hv. lisäys kuullostaa jo kohtuullisen mukavalta. Sitten kysymys ahtimesta. Tartteeko se olla Ta-02 ahdin niinkuin rs-turbossa? ( olenko oikeassa ) vai kelpaako joku muu. Tietääkö joku että mitä tarttee alustaan tehdä. Jarrut taitaa olla samat(?)
Eli kannen "työstöllä" ja kannentiivisteellä + tietenkin ahdin, ja välijäähdytin.. pitäisi irrota lisää potkua noin ~40-50hv.. Minkä kokonen xr2i:n putkisto mahtaa olla?
Lähetetty: 13 Heinä 2006 20:18
Kirjoittaja Sultzi
Ei sen tarvitse olla sama ahdin, ostat vaikka sen ahtimen tehotavoitteen mukaan. Kyllä nuita pikkusia pitäis löytyä kohtuullisesti. Voihan sinne laittaa pikkusen to3:n.
Lähetetty: 20 Heinä 2006 09:54
Kirjoittaja mandeero
Terveppä taasen.
En viitsinyt uutta ketjua alottaa joten jatkan tähän.
Millä muilla keinoilla saisin tehoa irti, kuin turbolla. Ja mitä suosittelette että tehtäisiin ihan ensimmäisenä, ihan jos ajatellaan perus juttuja jolla saadaan kadonneita "poneja" takaisin?
Lähetetty: 20 Heinä 2006 10:07
Kirjoittaja nestori
mandeero kirjoitti:Terveppä taasen.
En viitsinyt uutta ketjua alottaa joten jatkan tähän.
Millä muilla keinoilla saisin tehoa irti, kuin turbolla. Ja mitä suosittelette että tehtäisiin ihan ensimmäisenä, ihan jos ajatellaan perus juttuja jolla saadaan kadonneita "poneja" takaisin?
Näitä kadonneita heposia taitaa cvh-koneesta saada muutaman takaisin vaihtamalla uuden nokan ja nostimet. Tästä on jauhettu paljonkin, tuppaavat siis olemaan useimmiten jo aika huonossa kunnossa. Sitten tietty nämä perinteiset, uusi (ihan vakio välttää) ilmanputsari, tulpat, tulpanjohdot, sytytysennakko kohdilleen.
Tuosta vapari cvh:n virittämisestä onkin jo oma topikkinsa, kannattaa lueskella sieltä lisää.
Eli tuolta:
viewtopic.php?t=2089
Lähetetty: 20 Heinä 2006 19:07
Kirjoittaja AnttiR
mandeero kirjoitti:Terveppä taasen.
En viitsinyt uutta ketjua alottaa joten jatkan tähän.
Millä muilla keinoilla saisin tehoa irti, kuin turbolla. Ja mitä suosittelette että tehtäisiin ihan ensimmäisenä, ihan jos ajatellaan perus juttuja jolla saadaan kadonneita "poneja" takaisin?
En ole ihan varma että onko katalysaattoripeli mutta jos on niin katalysaattori kannattaa tyhjentää.