Sivu 1/1

Escort -91 1.6Efi CVH Suorasytkällä, kipunaa ei tule!

Lähetetty: 10 Heinä 2006 23:48
Kirjoittaja akkep
Elikkäs ongelman nimi on se mitä otsikkokin jo kertoo. Elikkäs auto on Escort -91 1.6Efi CVH Suorasytytysjärjestelmällä. Elikkäs mikään tulppa ei lyö kipinää. Missähän vika voisi olla? Jakajaahan ei ole, on vain puola josta joka pytylle omat johdot, ja sen lisäksi puolan päällä snadi kondensaattori, jossa ei ole vikaa. Mitähän vika vaihtoehtoja mahdollisesti olisi? Mitää erillistä sytkänohjausboksii ei oo niinku normisti, että selviäisköhän tästä tuon puolan vaihdolla, vai onko mahollisesti paljonkin eri vaihtoehtoja? Kone saa löpöä, ainaki tulpat on ollu kosteat kun niitä on irroteltu samalla kun on kokeiltu että antaako ne kipinää, jota eivät anna. Akku on uusi, jaksaa sahata ihan hyvin. Apua kaivattaisiin!

Lähetetty: 10 Heinä 2006 23:52
Kirjoittaja Rokkis
Miusta kuulostaa ihan että ois sulake-rele rasian pohja sökö se on ton mallin ominaisuus ei vika :)
Miul teki samanlainen Esco sen et ei antanut bensapumpulle virtaa sieltä poksista.
Voi olla siulla myös muuallakin vikaa Escossasi?

Lähetetty: 10 Heinä 2006 23:56
Kirjoittaja akkep
Jees no täytyy kaivella se sieltä sitten irti ja tutkailla, teki muutaman kerran silleen et ei meinannu lähteä käyntiin mut sitku venas muutaman minsan ni sit lähti, tai kerran meni kauemminkin, mutta nyt sitten teki lopullisesti sen että ei enää tykkää käynnistyä...

Lähetetty: 10 Heinä 2006 23:59
Kirjoittaja akkep
Mutta sitä ihmettelen et jos bensapumppu ei saa virtaa niin miksei se silti anna kipinää tulpille, vai onko ne jotenki saman releen takana? nimittäin kyl ne tulpat haiskahti bensalle ku niitä availi sahauksen jälkeen...

Lähetetty: 11 Heinä 2006 00:19
Kirjoittaja WSE
Tossa ei oikein ole muuta sytytykseen vaikuttavaa sulaketta kuin F 25 3A moottorinohjaukselle (ecm, tuskin on pimeänä, sijaitsee lähellä ecm:ää. jos nyt kuitenkin haluaa varmistua siitä jottei koko ecm ole pimeänä niin mittaa onko map tai tps sensorin ykkösnastassa 5V, virrat päällä). Polttoainepumpulle on oma sulake mutta se ei tähän vaikuta. Moottorinohjausrele voi toki katkoa jännitettä (jossain kojetaulun sisällä oikealla puolen autoa). Tarkistapa tuleeko sytytyksenohjausmoduulille jännite nastaan 8 (virrat päällä). Moduuli sijaitsee kuljettajanpuolella joustintuen etupuolella. Maa on nastassa 9. Sytytyspuolan kakkosnastaan pitää myös tulla jännite virtojen ollessa kytkettynä. ykköseen ja kolmoseen tulee ohjaus em. moduulilta joka saa tietoa moottorinohjaukselta ja kampiakselin asentoanturilta - joka on yksi mahdollinen vikakohde, sijaitsee vauhtipyörän kohdalla, ylhäällä mootttorin etupuolella. Kannattaa tarkistaa johdot ja niiden liitokset kaikilta edellämainituilta. Jos em. jännitteet ovat ok, osien kokeilemalla vaihtamista halvempi keino on mitata asentoanturilta alkaen missä kohtaa ohjauspulssi on hukassa, joku elektroniikaa tunteva voinee auttaa asiassa. Myös vikakoodien lukeminen kertoo mahdollisesti asiasta, tosin ylimalkaisesti tässä tapauksessa. Koodien lukemisesta on juttua toisessa topikissa.

Lähetetty: 11 Heinä 2006 00:49
Kirjoittaja akkep
Jep. Täytyy huomenna etsiskellä se sytkänohjausmoduuli, ku on vähän ihmetelly et missähän se sijaitsee, ku normi sytkässähän se on jakajan kyljessä, mikä on tässä vähän mahotonta ku ei jakajaa ole.

Lähetetty: 11 Heinä 2006 00:59
Kirjoittaja WSE

Lähetetty: 11 Heinä 2006 01:00
Kirjoittaja akkep
Kiitoksia avusta tähän mennessä, täytyy huomenna mennä ropailemaan tuota kapistusta ja mittailla saako sähköö...

Lähetetty: 11 Heinä 2006 17:36
Kirjoittaja akkep
Juu, sähköä saa puola sekä sytynohjausyksikkö. Ja vähän outoa et työntämäl hörähti samantien sit käyntiin, oiskohan mahollista että olisi startissa vikaa, hiilet lopussa tms. ? Tietenkin nytten kun se on työntämällä käynnistetty niin se lähtee startillakin, mutta kuinka kauan on sitte aivan eri asia.

Lähetetty: 12 Heinä 2006 23:40
Kirjoittaja Monteonisti
Jos lähtee aina työntämällä mutta ei aina tartilla, niin vika voi olla myös sulakeboxissa! 8)

Lähetetty: 13 Heinä 2006 09:44
Kirjoittaja Riesa2.0
Porukkojen patonki maan ihmeessä (Rellu) oli viime kesänä samanlaista vikaa. Startilla ei joskus millään käyntiin, mutta lykkäämällä lähti aina. Viaksi lopuksi löydettiin tämä kampiaksilanasentoanturi vai mikä sen nimi taas olikaan? Kuitenkin se vain putsattiin ja vuoden on mennyt, eikä ole enää tuota vikaa takaisin tullut (paljon muuta vikaa kylläkin on :twisted: ) Tiedä sitten voiko tätä vikaa escorttiin soveltaa, mutta kunhan kerroin :roll:

Lähetetty: 05 Syys 2006 22:10
Kirjoittaja akkep
Ihmeellistä, oli pakosarja irti ja sen kun kiristin, niin sen jälkeen on lähtenyt joka kerta nätisti käyntiin. Aika nyt näyttää että oliko vika siinä, kolme-neljä viikkoa jo toiminut kivasti.

Jos jollain ois ollu samaa ongelmaa, niin olisi kiva tietää... Kun mietin että oisko siellä mahollisesti jokin anturi mikä ois tajunnu että siel ei oo puristuksia tms. kunnolla ja sen takia ei antanu kipinää.

Lähetetty: 06 Syys 2006 13:36
Kirjoittaja Jooke
Onkos sulla koneen maadotus kunnossa? Meinaan jos se nyt jotenkin tuon pakosarjan kautta maadottaa?

Lähetetty: 06 Syys 2006 19:41
Kirjoittaja akkep
Se on mahollista että jos siinä jotain vikaa ois, jos startti ottaa sielt läheltä maita ja sitku ei saa kunnolla ni, ei suostu antaa kipinää sitte. Mutta tää mun hieno teoria kusi siihen kun aamulla olin lähös duuniin ni ei lähtenyt käyntiin, mutta kun tulin duunista ja menin starttaamaa hörähti heti käyntiin...

Lähetetty: 22 Syys 2006 12:37
Kirjoittaja Hapa
Mulla joskus Escos samaa vikaa ja vika löyty virtalukonpohjasta!