Sivu 1/1
Moottori juntturassa?
Lähetetty: 05 Heinä 2006 17:49
Kirjoittaja Mondeomies
Ostin takuupurkaamolta 1,6 cvh moottorin ja olen sitä tässä nyt hiplaillut päivän verran. rupesin ihmettelemään että kun yrittää pyörittää nokkapyörästä niin ei hievahdakkaan. sama homma kampiakselin kiilahihnapyörän kanssa. otin tulpat irti ja silti ei mikään paikka liiku. kuuluuko sen olla noin jumalattoman jäykkä? olis kiva tietää ettei turhaan vaihda sutta escortin nokalle. jos ei homma selviä niin lähetän kikkaran takaisin...

Lähetetty: 05 Heinä 2006 18:02
Kirjoittaja janzamar
Kai nyt konetta pitää käsin pystyä pyörittämään..
ootko kokeillu jollain räikällä ja hylsyllä?
Lähetetty: 05 Heinä 2006 18:35
Kirjoittaja Mondeomies
juu. väänsin hampaat irvessä nokkapyörästä ja kampiakselin pyörästä... ei liikahda. varmaan männät ruostunu sylinteriin. kärrään huomenna takaisin purkaamolle...
Lähetetty: 05 Heinä 2006 23:34
Kirjoittaja janzamar
No joo..veisin ittekkin.
Voishan tuota liottaa löpöllä tai pellavaöljyllä,mutta
kun kerran takuu-romis,niin niitten melkein pitäis tuommoiset tehdä tai edes tarkistaa ennenkuin myyvät..
Lähetetty: 07 Heinä 2006 11:16
Kirjoittaja TeRoK
No juu jos tulpat irrallaan ei inahdakaan niin kyllä tavallinen hyvin on narahtanut kiinni.
takasin vaan.
Lähetetty: 07 Heinä 2006 11:22
Kirjoittaja Jaakko85
Ompa ollut uskomattoman hyvä purkaamo, mutta tollasiahan ne monesti on, persaukisia kusettajia
Kyllä ainakin mulla tulisi mieleen kokeilla pyöriikö myytävä moottori vai onko se valmiiksi leikannut kiinni.
Tosin, itsekin yhden purkaamokoneen ostaneena sattui vastaava tapaus jossa kone ensin pyöri hyvin ja yhtäkkiä (ennenkuin oli edes keretty käyttämään) pamahti jumiin. Kansi irti ja yhden männänpäältä löytyi jumalaton karstalevy joka esti koneen pyörimisen, oli tipahtanut palotilasta itekseen männänpäälle....
Lähetetty: 07 Heinä 2006 13:53
Kirjoittaja Mondeomies
vein kikkaran takaisin ja yrittivät pyynnöstäni vielä saada konetta pyörimään, mutta ei lähtenyt vaikka kolme äijää oli vuorollaan koittamassa eri kikkoja... sanoivat heti että jos kerran on juntturassa niin rahat takaisin. hain toiselta purkaamolta 1,4l cvh:n. eroahan ei ole kun joku 5 kaakkia verrattuna tohon 1,6:seen... jäi kuitenkin hyvä mieli kun sai noinkin hyvää palvelua!
Lähetetty: 07 Heinä 2006 14:52
Kirjoittaja TeRoK
Milläs koodilla se 1.4 kone on???
Pahimmillaan eroa 1.6 litraseen on 21hv...
1.4L FUAA 2kurkkunen kaasari 69hv
1.6L LUC 2kurkkunen kaasari 90hv
tai vanhemmista
1.6L LUA 2 kurkkunen kaasari 96hv jolloin eroa jo 27hv
Lähetetty: 07 Heinä 2006 21:38
Kirjoittaja Mondeomies
koodista en tiedä... katson huomenna. mistä koodi löytyy? motti on peräisin ´90 fiestasta. eikä niillä polleilla nyt niin paljon väliä ole kun emäntä ajaa vain työmatkat yms...
Lähetetty: 08 Heinä 2006 10:57
Kirjoittaja TeRoK
Fiestoissa onkin sitten taas vain 73 ja 75 heppasia versioita 1.4 litran kaasari konetta...
Vai oliko toi sitten ruisku? Ei ollut juttua.
CVH koneista löytyy koodi joko lohkosta pakosarjan molemmista päistä tai sitten laturin korvakkeesta.
Lähetetty: 08 Heinä 2006 16:02
Kirjoittaja Mondeomies
kyllä kikkara on kaasariversio tupla-weeberillä.
Lähetetty: 10 Heinä 2006 19:01
Kirjoittaja Krisse
No ehkä kuitenki 2 kurkkuisella eikä tuplaweberillä ,-)