Sivu 1/2
Sylinterin vaihdosta tietoa? Sierratuksesta
Lähetetty: 25 Maalis 2005 15:12
Kirjoittaja Sierrain
jeps, elikkäs olisi tommonen 1.6l ohc johon meinasin vaihtaa 2.0l sylinterin, männät, kaasarin ja imusarjan. onko tietoa voinko laittaa sen sylinterin siihen suoraan vai tuleeko väärä isku pituus tms, esteeksi? kantena pitäisin 1.6l:sen....

Lähetetty: 25 Maalis 2005 15:20
Kirjoittaja Regu
Kannattaa ennemmin vaihtaa koko lohko

Sylinterin vaihdosta tietoa? Sierratuksesta
Lähetetty: 25 Maalis 2005 15:28
Kirjoittaja Sierrain
mutta onko sopiivuus ongelmaa ko. lohkolla? jos soku tietää olisin kiitollinen tiedosta... koko lohkon vaihto tuntuu sen verran radikaalilta että ei taida rahkeet riittää, nyt kansi irti ja pelkän sylinterin vaihto olisi helpohkoa..(???)...
Lähetetty: 25 Maalis 2005 15:46
Kirjoittaja Jaakko85
miten vaihdetaan pelkkä sylinteri ? sylinterit on kuule ihan siinä lohkossa, vaiha koko kone niin pääset kaikista helpoimmalla eikä maksa paljon. nuita 205 lohkoja saa aika halvalla ja siihen päälle 1.6 "viilattu" kansi, tietysti kakslitrasen nokka ja peltisarja. Vielä is ruisku kans niin johan pomppaa tehot yli 100hepan.
Lähetetty: 25 Maalis 2005 15:51
Kirjoittaja cxxx
Lähetetty: 25 Maalis 2005 15:53
Kirjoittaja Sierrain
eikös kun mulla on kansi nyt irti, seuraava osa ole pelkkä sylinteri, siis metallinen palikka jossa holet männille? Sitten isompaa paikalle ja männät vaihtoon? siis en todellakaan tiedä ja siksi kysynkin. puran ensi kertaa tämmöstä härveliä, enemmän ollut pyörä puolel...
Lähetetty: 25 Maalis 2005 15:55
Kirjoittaja Jaakko85
Sierrain kirjoitti:eikös kun mulla on kansi nyt irti, seuraava osa ole pelkkä sylinteri, siis metallinen palikka jossa holet männille? Sitten isompaa paikalle ja männät vaihtoon? siis en todellakaan tiedä ja siksi kysynkin. puran ensi kertaa tämmöstä härveliä, enemmän ollut pyörä puolel...
se mikä sieltä kannen alta paljastuu on LOHKO

Lähetetty: 25 Maalis 2005 15:57
Kirjoittaja Sierrain
Aivan!...
siis tarkoitin ala-kertaa missä on kampiakseli ja niin päin pois...
nimet hakusessa....
Lähetetty: 25 Maalis 2005 15:58
Kirjoittaja Sierrain
meinaatko että kannattaa 2l:n nokka sovittaa? onko jyrkempi?
Lähetetty: 25 Maalis 2005 15:59
Kirjoittaja Jaakko85
joo kakslitrasen nokka on hyvä ja halpa 1.6:sen virinokka.
Lähetetty: 25 Maalis 2005 16:02
Kirjoittaja Sierrain
siis yhteen veto, 2l:n lohko sopii 1.6L:n ala-kertaan , nokka 2l:sta ja imu ja kaasari kekoon.. homma skulaa...
mutta lohkon vaihto ei edellytä kampiakselin tai kierto kankien vaihtoa, mikäli vain ehjät?
Lähetetty: 25 Maalis 2005 16:05
Kirjoittaja Jaakko85
HMMM!! tarkotin että ostaisit vaikka 205 lohkon (alakerran sis. kampiakselit männät, kanget), koska se on 2litranen ja aika kestävä ja siihen sitten vaan päälle 1.6sen kansi, josset turboa oo laittamassa. viisaammat voivat kommentoida paremmin nuita sun aikeitas

Lähetetty: 25 Maalis 2005 16:06
Kirjoittaja Jaakko85
Lähetetty: 25 Maalis 2005 16:12
Kirjoittaja Sierrain
Jaa jaa.. selkis, mutta koko koneen vaihtoon ei tällä pojalla uskallusta riitä (ainakaan vielä) joten yritän sovittaan vain lohkon... Mutta tuo 2l:n nokkan vaihto ehdotus kuullosti hyvältä....

suunnittelin myös suoraan 2l is:n istutusta 1,6l:n kannella mutta ei sopivaa konetta ottanut löytyäkseen...
"Ans kattoo kui äijjän käy" projekti jatkuu kiireellä ja vankalla tietämättömyydellä....
Lähetetty: 25 Maalis 2005 16:45
Kirjoittaja Jaakko85
http://www.cosworthrsclub.com/foorumi , tuolla näkyy sillontällön aina koneita ym hilpettä olevan myynnissä, kannattaa seurailla.
no kakstonnisen nokka ja joku peltisarja, kansi alas ja kaasutin/kaasarit,kyllä sillä jo ehkä eteenpäin pääsee
Lähetetty: 25 Maalis 2005 16:47
Kirjoittaja lalli69
2.0is vakio kansi on paljon parempi kuin 1,6 tai 2,0 kansi is:n kansi virtaa vakiona ~180hv
Lähetetty: 25 Maalis 2005 16:49
Kirjoittaja lalli69
Sierrain kirjoitti:Jaa jaa.. selkis, mutta koko koneen vaihtoon ei tällä pojalla uskallusta riitä (ainakaan vielä) joten yritän sovittaan vain lohkon...
Enemmän uskallusta tulet tarvitsemaan, jos yrität sovittaa 2,0 lohkoon 1,6 kampuran+veivit jne. jne.
Vaihda koko kone, niin se on melkein plug'n play juttu.
Lähetetty: 25 Maalis 2005 16:51
Kirjoittaja Jaakko85
lalli69 kirjoitti:
Enemmän uskallusta tulet tarvitsemaan, jos yrität sovittaa 2,0 lohkoon 1,6 kampuran+veivit jne. jne.
Vaihda koko kone, niin se on melkein plug'n play juttu.
juuri näin.
Lähetetty: 25 Maalis 2005 17:21
Kirjoittaja p3
ettei vaan ole kuplavolkkarin kone
jos taito riittäs kampiakseli ym, osien vaihtoon niin miksei sitten moottorinvaihtoon. se kone kuitenkin irrotetaan jos ruvetaan kampiakselia vaihtaan. 1.6 ohc on järjettömän hankala ruveta 2.0 tekemään.
Lähetetty: 25 Maalis 2005 20:04
Kirjoittaja tanari
onkohan tää just sellanen trolli, eikai kukaa voi olla oikeesti noin pihalla asioista että on vaihtamassa sylinteriä?

kannattaa opetella moottorin osan nimet ja miten ne toimii ja mitä vaihdetaan mihin

Lähetetty: 25 Maalis 2005 20:33
Kirjoittaja ZyaS
hahhaa tätä lukiessa sai nauraa

Lähetetty: 25 Maalis 2005 22:26
Kirjoittaja Monteonisti
Kyllä pelkän sylinterinkin vaihto onnisttuu, mutta vain moteissa joissa on erilliset sylinteriputket!

Lähetetty: 25 Maalis 2005 23:51
Kirjoittaja Regu
Juu esim pösöissä ja kuplassa mutta EI sierrassa ellei ole joku extraspecialpowertuning lohko

Lähetetty: 25 Maalis 2005 23:58
Kirjoittaja Monteonisti
Ei siis AUTOISSA!

Lähetetty: 26 Maalis 2005 00:23
Kirjoittaja Sierrain
Kiitosta kommenteista, hieman stoppia hommalle... koneesta rikki lähes kaikki yläpäästä: niin nostajat, venat, kansi halki, imu sarja aika järkyttävässä kunnossa.... Mutta homma jatkuu, ja tiedoksi vaan että kyhään ensi kertaa härveliä foorttin palikoista ja kummalta näyttää...
Sovittelin 2L:n lohkoa ja mäntiä 1.6L:n alakertaan (ainakin luulen sen olevan 1.6L) ja aika lailla kivuttomasti näyttäisi tippuvan kohdilleen, en vain tiedä mitä käy kun isken kannen kiinni... katoaako venttiilit yläkautta kolisten vai tuleeko käyntiä....
Koneen vaihto olisi varmaan helpohko homma tähän verrattuna, kuten joku jo totesikin.
Sovitus jatkuu....