Sylinterin vaihdosta tietoa? Sierratuksesta

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
Sierrain
Viestit: 135
Liittynyt: 25 Maalis 2005 15:10
Paikkakunta: Kyrsälä

Sylinterin vaihdosta tietoa? Sierratuksesta

Viesti Kirjoittaja Sierrain »

jeps, elikkäs olisi tommonen 1.6l ohc johon meinasin vaihtaa 2.0l sylinterin, männät, kaasarin ja imusarjan. onko tietoa voinko laittaa sen sylinterin siihen suoraan vai tuleeko väärä isku pituus tms, esteeksi? kantena pitäisin 1.6l:sen.... :?
Osaamattomat valittaa
Avatar
Regu
Viestit: 682
Liittynyt: 05 Helmi 2005 00:56
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Regu »

Kannattaa ennemmin vaihtaa koko lohko :lol: :lol:
Escort 1.8 sport -97
Sierrain
Viestit: 135
Liittynyt: 25 Maalis 2005 15:10
Paikkakunta: Kyrsälä

Sylinterin vaihdosta tietoa? Sierratuksesta

Viesti Kirjoittaja Sierrain »

mutta onko sopiivuus ongelmaa ko. lohkolla? jos soku tietää olisin kiitollinen tiedosta... koko lohkon vaihto tuntuu sen verran radikaalilta että ei taida rahkeet riittää, nyt kansi irti ja pelkän sylinterin vaihto olisi helpohkoa..(???)...
Osaamattomat valittaa
Jaakko85
Viestit: 1772
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:16

Viesti Kirjoittaja Jaakko85 »

miten vaihdetaan pelkkä sylinteri ? sylinterit on kuule ihan siinä lohkossa, vaiha koko kone niin pääset kaikista helpoimmalla eikä maksa paljon. nuita 205 lohkoja saa aika halvalla ja siihen päälle 1.6 "viilattu" kansi, tietysti kakslitrasen nokka ja peltisarja. Vielä is ruisku kans niin johan pomppaa tehot yli 100hepan.
Viimeksi muokannut Jaakko85, 25 Maalis 2005 15:51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
cxxx
Viestit: 4
Liittynyt: 09 Helmi 2005 09:58

Viesti Kirjoittaja cxxx »

:D :D :D
Sierrain
Viestit: 135
Liittynyt: 25 Maalis 2005 15:10
Paikkakunta: Kyrsälä

Viesti Kirjoittaja Sierrain »

eikös kun mulla on kansi nyt irti, seuraava osa ole pelkkä sylinteri, siis metallinen palikka jossa holet männille? Sitten isompaa paikalle ja männät vaihtoon? siis en todellakaan tiedä ja siksi kysynkin. puran ensi kertaa tämmöstä härveliä, enemmän ollut pyörä puolel...
Osaamattomat valittaa
Jaakko85
Viestit: 1772
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:16

Viesti Kirjoittaja Jaakko85 »

Sierrain kirjoitti:eikös kun mulla on kansi nyt irti, seuraava osa ole pelkkä sylinteri, siis metallinen palikka jossa holet männille? Sitten isompaa paikalle ja männät vaihtoon? siis en todellakaan tiedä ja siksi kysynkin. puran ensi kertaa tämmöstä härveliä, enemmän ollut pyörä puolel...
se mikä sieltä kannen alta paljastuu on LOHKO :wink:
Sierrain
Viestit: 135
Liittynyt: 25 Maalis 2005 15:10
Paikkakunta: Kyrsälä

Viesti Kirjoittaja Sierrain »

Aivan!...
siis tarkoitin ala-kertaa missä on kampiakseli ja niin päin pois...
nimet hakusessa....
Osaamattomat valittaa
Sierrain
Viestit: 135
Liittynyt: 25 Maalis 2005 15:10
Paikkakunta: Kyrsälä

Viesti Kirjoittaja Sierrain »

meinaatko että kannattaa 2l:n nokka sovittaa? onko jyrkempi?
Osaamattomat valittaa
Jaakko85
Viestit: 1772
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:16

Viesti Kirjoittaja Jaakko85 »

joo kakslitrasen nokka on hyvä ja halpa 1.6:sen virinokka.
Sierrain
Viestit: 135
Liittynyt: 25 Maalis 2005 15:10
Paikkakunta: Kyrsälä

Viesti Kirjoittaja Sierrain »

siis yhteen veto, 2l:n lohko sopii 1.6L:n ala-kertaan , nokka 2l:sta ja imu ja kaasari kekoon.. homma skulaa...

mutta lohkon vaihto ei edellytä kampiakselin tai kierto kankien vaihtoa, mikäli vain ehjät?
Osaamattomat valittaa
Jaakko85
Viestit: 1772
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:16

Viesti Kirjoittaja Jaakko85 »

HMMM!! tarkotin että ostaisit vaikka 205 lohkon (alakerran sis. kampiakselit männät, kanget), koska se on 2litranen ja aika kestävä ja siihen sitten vaan päälle 1.6sen kansi, josset turboa oo laittamassa. viisaammat voivat kommentoida paremmin nuita sun aikeitas :D :shock:
Jaakko85
Viestit: 1772
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:16

Viesti Kirjoittaja Jaakko85 »

ja 2litrasen lohko ei taida ihan sopia 1.6sen alakertaan :D :D :D :shock:
Sierrain
Viestit: 135
Liittynyt: 25 Maalis 2005 15:10
Paikkakunta: Kyrsälä

Viesti Kirjoittaja Sierrain »

Jaa jaa.. selkis, mutta koko koneen vaihtoon ei tällä pojalla uskallusta riitä (ainakaan vielä) joten yritän sovittaan vain lohkon... Mutta tuo 2l:n nokkan vaihto ehdotus kuullosti hyvältä.... :D suunnittelin myös suoraan 2l is:n istutusta 1,6l:n kannella mutta ei sopivaa konetta ottanut löytyäkseen...

"Ans kattoo kui äijjän käy" projekti jatkuu kiireellä ja vankalla tietämättömyydellä....
Osaamattomat valittaa
Jaakko85
Viestit: 1772
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:16

Viesti Kirjoittaja Jaakko85 »

http://www.cosworthrsclub.com/foorumi , tuolla näkyy sillontällön aina koneita ym hilpettä olevan myynnissä, kannattaa seurailla. :wink:

no kakstonnisen nokka ja joku peltisarja, kansi alas ja kaasutin/kaasarit,kyllä sillä jo ehkä eteenpäin pääsee
lalli69

Viesti Kirjoittaja lalli69 »

2.0is vakio kansi on paljon parempi kuin 1,6 tai 2,0 kansi is:n kansi virtaa vakiona ~180hv
lalli69

Viesti Kirjoittaja lalli69 »

Sierrain kirjoitti:Jaa jaa.. selkis, mutta koko koneen vaihtoon ei tällä pojalla uskallusta riitä (ainakaan vielä) joten yritän sovittaan vain lohkon...
Enemmän uskallusta tulet tarvitsemaan, jos yrität sovittaa 2,0 lohkoon 1,6 kampuran+veivit jne. jne.
Vaihda koko kone, niin se on melkein plug'n play juttu.
Jaakko85
Viestit: 1772
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:16

Viesti Kirjoittaja Jaakko85 »

lalli69 kirjoitti: Enemmän uskallusta tulet tarvitsemaan, jos yrität sovittaa 2,0 lohkoon 1,6 kampuran+veivit jne. jne.
Vaihda koko kone, niin se on melkein plug'n play juttu.
juuri näin.
p3
Viestit: 545
Liittynyt: 04 Helmi 2005 17:16
Paikkakunta: Perniö

Viesti Kirjoittaja p3 »

ettei vaan ole kuplavolkkarin kone :lol:
jos taito riittäs kampiakseli ym, osien vaihtoon niin miksei sitten moottorinvaihtoon. se kone kuitenkin irrotetaan jos ruvetaan kampiakselia vaihtaan. 1.6 ohc on järjettömän hankala ruveta 2.0 tekemään.
Scorpio 2.9 at -91 coupe
Transit 2.4 rwd -00
Subaru targa
tanari
Viestit: 57
Liittynyt: 12 Helmi 2005 09:45
Paikkakunta: vantaa

Viesti Kirjoittaja tanari »

onkohan tää just sellanen trolli, eikai kukaa voi olla oikeesti noin pihalla asioista että on vaihtamassa sylinteriä? :lol: kannattaa opetella moottorin osan nimet ja miten ne toimii ja mitä vaihdetaan mihin :roll:
ZyaS
Viestit: 1005
Liittynyt: 04 Helmi 2005 10:26
Paikkakunta: Hyvinkää/Riihimäki

Viesti Kirjoittaja ZyaS »

hahhaa tätä lukiessa sai nauraa :P :twisted:
Escort 1.4 -81
Capri Mk1 -69 1.6GT
Escort MK2 -75
CRSC Jäsen #1087
Monteonisti
Viestit: 3129
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45

Viesti Kirjoittaja Monteonisti »

Kyllä pelkän sylinterinkin vaihto onnisttuu, mutta vain moteissa joissa on erilliset sylinteriputket! :D
Avatar
Regu
Viestit: 682
Liittynyt: 05 Helmi 2005 00:56
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Regu »

Juu esim pösöissä ja kuplassa mutta EI sierrassa ellei ole joku extraspecialpowertuning lohko :lol:
Escort 1.8 sport -97
Monteonisti
Viestit: 3129
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45

Viesti Kirjoittaja Monteonisti »

Ei siis AUTOISSA! :D
Sierrain
Viestit: 135
Liittynyt: 25 Maalis 2005 15:10
Paikkakunta: Kyrsälä

Viesti Kirjoittaja Sierrain »

Kiitosta kommenteista, hieman stoppia hommalle... koneesta rikki lähes kaikki yläpäästä: niin nostajat, venat, kansi halki, imu sarja aika järkyttävässä kunnossa.... Mutta homma jatkuu, ja tiedoksi vaan että kyhään ensi kertaa härveliä foorttin palikoista ja kummalta näyttää...

Sovittelin 2L:n lohkoa ja mäntiä 1.6L:n alakertaan (ainakin luulen sen olevan 1.6L) ja aika lailla kivuttomasti näyttäisi tippuvan kohdilleen, en vain tiedä mitä käy kun isken kannen kiinni... katoaako venttiilit yläkautta kolisten vai tuleeko käyntiä....

Koneen vaihto olisi varmaan helpohko homma tähän verrattuna, kuten joku jo totesikin.

Sovitus jatkuu....
Osaamattomat valittaa
Vastaa Viestiin