Sivu 1/1
Seosmittari mondeoon
Lähetetty: 01 Heinä 2006 18:30
Kirjoittaja suklaa-auto
Tuleeko seos mittari johonki happi anturiin kiinni? jos tulee niin missä semmonen on? auto on mondeo1,8
Re: Seosmittari mondeoon
Lähetetty: 01 Heinä 2006 18:52
Kirjoittaja jesse1987
suklaa-auto kirjoitti:Tuleeko seos mittari johonki happi anturiin kiinni? jos tulee niin missä semmonen on? auto on mondeo1,8
seosmittari vaatii oman lambda-anturin jonka saat esim biltemasta 39.90e.
Lähetetty: 01 Heinä 2006 19:13
Kirjoittaja turbiiniriesa
joo ei taida pystyä "varastaan"siitä auton omasta lamdasta tuota tietoa,muistaakseni menee sekasi se boxille menevä tieto jos "ryöstää"tuon tiedon siitä orkkis lamdasta.eli laita putkeen toinen lamda sitä varten.vielä vinkkinä jos haluut kunnon tuloksia,niin hommaa laajakaista.lamda,vaikka maksaakin enemmän,mutta saat oikeita tuloksia ja nopeesti

Lähetetty: 01 Heinä 2006 23:28
Kirjoittaja anttij80
tosiaan jos aikoo ryöstää alkuperäsestä lambasata ni on vaara männän sulamiselle.opelissa kävi niin ku ryösti omasta lambdasta singaalin ni meni boksi sekasin. oma anturi seos mittarille on kaikkein viisain,ja eihän seos mitaria tarvita alle 200hp

Lähetetty: 11 Heinä 2006 22:19
Kirjoittaja jylpertiina
anttij80 kirjoitti:eihän seos mitaria tarvita alle 200hp

seos mittarihan ei katso tehoja eli kone voi olla vaikka 75hv jos vaan vaihdat kaasaria ja suuttimet väärät niin mittari tarpeen.
motonet.fi ja opel kadetin yksikarvainen lambda 29e toimii hyvin(tosin ei täysikaasulla kuten ei mikään muukaan kuin laajakaista lambda)ja varmaan suomen halvin!
Lähetetty: 11 Heinä 2006 22:23
Kirjoittaja suklaa-auto
kaveri osti eilen autogaugen seos mittarin sano et tulee johonkin imusarjaan kiinni?
Lähetetty: 12 Heinä 2006 06:26
Kirjoittaja Regu
Voihan sen imusarjaankin laittaa saattaa kyllä näyttää hieman laihaa koko ajan

veikkaampa että kaverisi puhui ns taloudellisuusmittarista joka mittaa imusarjan alipainetta.
Lähetetty: 12 Heinä 2006 08:24
Kirjoittaja j-k
Seosmittarin voi laittaa rinnalle jos se ei kuormita anturia eli on otoltaan suuriohminen, useita megaohmeja. Omatekeleet, LM3914-perustaiset ei paljoa anturia hetkauta max. 100nA biasvirrallaan. Varsinkin kun laittaa vielä 1Mohmin etuvastuksen.
Jos haluaa jakaa anturin antamaa tietoa useiden boksien kesken niin halvin (kolvinkäyttötaitoiselle) on tehdä fettioparista puskurivahvistin jolla jakaa jännite.. 8)
Saosmittari
Lähetetty: 12 Tammi 2007 12:22
Kirjoittaja Mondi
omassa autossa kanssa oon ottanu siitä vakio johosta tietoo. Ei häiritse sitä tietoa, koska siellä kulkee muutenkin pienet virrat.
ongelma on vain, että sieltä ei taida tulla ihan oikeata, tai itseäni miellyttävää tietoa ulos.
Valkoinen maa (lämmitys)
Valkoinen +12V (lämmitys)
Musta: Lambda signaali
Harmaa: Lambda mittausmaa
noin muistaakseni menee tiedot noissa.
-Valkoinen antaa suoraan rikkaan lukeman (1 ledi) ei liiku
-Valkoinen antaa 2 punaista 2 optimaalista lediä päälle, mutta ei liiku tietoa sen enempää kun polkee tai putket kuumat
-musta antaa alussa oikeata tietoa, mutta lämmetessään alkaa seoksen sini signaali heilumaan mittarissa. Laihalta rikkaalle ja moottori jarrutuksissa sekä vastaavissa seokset laihalla, kuten kuuluukin kun syöttö seis
-harmaa antaa kaksi laihaa lediä ja kolmas syttyy joskus, mutta siitä ei oikein tietoa saa kuiteskaan.
Mihin olette sen kytkeneet noista. Onko se tuo harmaa, musta vai tuo toinen valkonen ?
Lähetetty: 12 Tammi 2007 14:34
Kirjoittaja Larsanjus
Mustaan ehdottomasti anturikarva. Seosmittarin kuuluukin ruiskuvehkeessä heilua edestakasin, sillä perusteella se omakin boksi sitä säätää. siinä vaiheessa kannattaa huolestua jos lopettaa heilumisen. Kytke vaan just niinkun noi navat luettelitkin.
kiitoksia
Lähetetty: 12 Tammi 2007 17:05
Kirjoittaja Mondi
Juu..kiitoksia paljon.
TOta mustaa osasinkin epäillä, kun samaa mietin, että se yksikkö säätää sitä seosta kokoaika. Tieto rikkaasta niin se säätää seosta ja taas heti laihalla se vetää seoksia rikkaammalle ja tätä rataa pitäiskin venkslata.
Kiitos tästä tiedosta (=