Sivu 1/2

Sierrasta kysymyksiä

Lähetetty: 01 Heinä 2006 10:46
Kirjoittaja Jaws
Elikkä olen käsittäny, että ruisku doch:issa(2.0 litranen) olis eniten hepoja näistä -88 mallin sierroista eteen päin? Onko noissa sitten paljonkin eroa tehoihin, jos on kaasarilla tai ruiskulla tuo doch kone?

Ja sitten vielä, että eikös noissa aika monessa doch koneessa ole ollu tuo kansiremontti edessä(minkä takia se edes hajoaa noista?)? Millanen peli olis sitten tuo och koneella oleva ruisku? Liikkuuko se mitenkä, verrattuna doch ruiskuun?

Tuli vähäsen kysymyksiä, mutta jos saisin vastauksia. :)

Lähetetty: 01 Heinä 2006 10:53
Kirjoittaja jaska74
Iskutilavuus cm3 Teho hv, polttoainejärj. Vuodet

1993 OHC 105 kk 82-89
1993 OHC 115 MPi 85-89
1993 DOHC 204 MPi Turbo 16V 88-90 (Cosworth)
1993 DOHC 220 MPi Turbo 16V (kat) 90-92 (Cosworth)
1998 DOHC 109 kk 89-90
1998 DOHC 125 MPi 89-90
1998 DOHC 120 MPi (kat) 90-93

Lähetetty: 01 Heinä 2006 12:31
Kirjoittaja Oltsu
Mites väännöt noissa...? Eipä noilla polleilla niin väliä, voihan niillä kavereille kehua.

Lähetetty: 01 Heinä 2006 13:49
Kirjoittaja Jaws
Jees, onkos tuota OCH:ia enää tosta -90 eteen päin? Mites tuon kansiremontin kanssa, onko iso homma?

Lähetetty: 01 Heinä 2006 16:45
Kirjoittaja Riesa2.0
Eihän se kansiremontti niin kova homma ole, mutta kannen löytäminen halvalla on ja sitten se korjattu kansi voi taas puolen vuoden päästä haljeta. Itse ostaisen Is-sierran Ohc-koneella, koska siihen on halvemmat osat ja ei tarvitse pelätä kannen halkeamista. Toki on noita Dohc sierrojakin joilla on ajettu puolta miljoonaa ilman ongelmia, mutta se on vähän tuurista kiinni. Itsellä ei ole kyllä ruisku-oharista kokemuksia, mutta seuraavaksi autoksi meinaan sellaisen ostaa 8)

Ei taida 90-luvun jälkeen tehtyä sierraa ohc-koneella löytyä...

Edit: Niin ja jos virittää haluaa niin silloin ehdoton valinta on Ohc...

Lähetetty: 01 Heinä 2006 18:41
Kirjoittaja GeeTee-
itellä on ollu kolme Dohcia, kaks kaasarilla ja viimesin ruiskulla ja kaikki kakslitrasia. Noilla tuli reippaasti yli 100tkm ajettua, kansissa ei kyllä ollu ikinä mitään eikä mitään muutakaan isompaa vikaa. tiiä sitte onko tosiaan käyny tuuri vaa ja onko se ohc niin v*tun hyvä

Lähetetty: 01 Heinä 2006 21:21
Kirjoittaja Jaakko85
Tehokkain tehdaskunnossa oleva sierra on Sierra Cosworth 4x4 162kW:n teholla.

:roll:

Näistä sierroistakin on ainakin kymmenen topikkia jossa varmaankin on käsitelty samoja asioita.

Tuossa esim yksi..

Lähetetty: 02 Heinä 2006 11:24
Kirjoittaja Jaws
Joo, olen kyllä lukenu tuon Sierran ostoa käsittelen topicin, mutta ei löydy vastausta näihin kysymyksiin sieltä.

Liikahtaako tuo kaasari Och sitten mihkään? Varmaan nyt ainakin samanikäset japsit pitäis jätättää? :D

Lähetetty: 03 Heinä 2006 15:24
Kirjoittaja tomiix
Jaws kirjoitti:Jees, onkos tuota OCH:ia enää tosta -90 eteen päin? Mites tuon kansiremontin kanssa, onko iso homma?
Vielä -91 alkuvuodesta oli OHC:ta.

Entinen -91 1.6 ohc:

http://i4.photobucket.com/albums/y104/t ... ra0009.jpg

Lähetetty: 03 Heinä 2006 16:35
Kirjoittaja jaska74
Jaws kirjoitti:Liikahtaako tuo kaasari Och sitten mihkään? Varmaan nyt ainakin samanikäset japsit pitäis jätättää? :D
Sierran laatu oli varsinkin aluksi vaihteleva. Moottorit olivat enimmäkseen vanhahtavia: niiden kulutus ja suorituskyky olivat kilpailijoita heikompia.





http://www.ajovalo.net/Historia/ford_sierra.htm

Lähetetty: 03 Heinä 2006 18:41
Kirjoittaja WSE
jaska74 kirjoitti: Sierran laatu oli varsinkin aluksi vaihteleva. Moottorit olivat enimmäkseen vanhahtavia: niiden kulutus ja suorituskyky olivat kilpailijoita heikompia.

http://www.ajovalo.net/Historia/ford_sierra.htm
Jaa mitäköhän kilpailijoita? Sierran pääkilpailija lienee ollut "verivihollinen" opel, ascona. Tehoissa ei juuri ole 80 luvun malleissa merkittävää eroa samankokoisilla koneilla.
Suomessahan toki myytiin paljon näitä japanin ihmeitä vaan eipä niiden tehoissakaan merkittäviä eroja ollut , saatika kulutuksessa. Esim. -88 carinassa ei edes ollut 2 litran konetta vaan 1,8 suurin (101hv). 88 tuli 2 litrainen ,121 hv. Bluebirdin 2 litraisessa oli 105 tai 115hv moottorin tyypistä riippuen. Accordin peruskoneessa oli 102 - 122 hv tyypistä riippuen, DOHC versiossa sentään jopa 137hv.

Lähetetty: 03 Heinä 2006 20:29
Kirjoittaja jaska74
suorituskykyyn sitä verrattiin eikä hevosiin...

Lähetetty: 03 Heinä 2006 22:05
Kirjoittaja caddy
Riesa2.0 kirjoitti:
Ei taida 90-luvun jälkeen tehtyä sierraa ohc-koneella löytyä...

.
löytyy meillä oli -91 sierra 1.6 litrasella oohooceella... ja oli muuten paljon ajettu hieman vajaa puol miljoonaa

Lähetetty: 03 Heinä 2006 22:37
Kirjoittaja eskomk4
tuohon tehokysymykseen niin 80 luvun lopulla ranskan ihmeistä pösöltä ja sitikalta löytyi 1.9 8v koneesta 125 hp ja 1.9 16v koneesta 160 hp. Taisivat tulla -87 vuodelle. Eli taisi fordi olla aika tiukoilla noitten ohc ja doch moottoreiden kanssa, josta varmaan johtuu melko monet tehonkorotukset noissa moottoreissa

Lähetetty: 03 Heinä 2006 23:37
Kirjoittaja lalli69
caddy kirjoitti: löytyy meillä oli -91 sierra 1.6 litrasella oohooceella... ja oli muuten paljon ajettu hieman vajaa puol miljoonaa
...no onhan se cvh:kin OHC... :)

Lähetetty: 04 Heinä 2006 16:36
Kirjoittaja jaska74
juuri näin

CVH tarkoittaa tiettyä 4-sylinteristä Ford Motor Companyn vuosien 1981 ja 1991 välillä valmistamaa moottoria.(Compound Valve angle Hemispherical combustion chamber)

1988–1993 Ford Sierra: 1,6, 1,8 (korvasivat Pinto-moottorin vuodesta 1989 eteenpäin)


Haettu osoitteesta http://www.autowiki.fi/index.php/Ford_CVH-moottori

Lähetetty: 04 Heinä 2006 22:16
Kirjoittaja HELLbound
eskomk4 kirjoitti:tuohon tehokysymykseen niin 80 luvun lopulla ranskan ihmeistä pösöltä ja sitikalta löytyi 1.9 8v koneesta 125 hp ja 1.9 16v koneesta 160 hp. Taisivat tulla -87 vuodelle. Eli taisi fordi olla aika tiukoilla noitten ohc ja doch moottoreiden kanssa, josta varmaan johtuu melko monet tehonkorotukset noissa moottoreissa
eiköhän cosworth hoitanut tuon puolen?? :lol:

Lähetetty: 05 Heinä 2006 15:30
Kirjoittaja eskomk4
HELLbound kirjoitti:eiköhän cosworth hoitanut tuon puolen?? :lol:
liikkui hiukan eri hintaluokassa?

Lähetetty: 05 Heinä 2006 15:51
Kirjoittaja suklaa-auto
onhan ton ikäsiä tehokkaampia kun cossu

Lähetetty: 05 Heinä 2006 16:05
Kirjoittaja jaska74
suklaa-auto kirjoitti:onhan ton ikäsiä tehokkaampia kun cossu
fordilla vai? euroopasta?

Lähetetty: 05 Heinä 2006 16:58
Kirjoittaja suklaa-auto
eurooppalaisia

Lähetetty: 05 Heinä 2006 17:27
Kirjoittaja suklaa-auto
cosa on ollu uutena muutamatuhat euroo kalliimpi kuin mk3 turbo supra :shock:

Lähetetty: 05 Heinä 2006 19:31
Kirjoittaja jaska74
mä luulin että suprat tulee japaniasta :D

Lähetetty: 05 Heinä 2006 20:08
Kirjoittaja suklaa-auto
on ne voitu jossain muualla kasata

Lähetetty: 05 Heinä 2006 22:43
Kirjoittaja WSE
suklaa-auto kirjoitti:cosa on ollu uutena muutamatuhat euroo kalliimpi kuin mk3 turbo supra :shock:
-88 tuulilasi teki vertailun missä oli mukana mm. 2wd cossu ja supra. Cossu todettiin paremmaksi; taisi olla jopa vertailun voittaja.