Sivu 1/1

scorpio 2.8i motti?

Lähetetty: 24 Maalis 2005 21:21
Kirjoittaja cossu2
Tarjottiin kyseistä tekniikkaa tuossa, mutta pari kysymystä tuli mieleen, jos joku osaisi avittaa?
-liittyykö moottorin piuhat jotenkin abs:n, eli jos jätän absit pois toimiiko moottori?
-Siinä oli paikoillaan sellainen systeemi mikä kierrättää pakokaasua jotenkin takaisin ilmanputsariin, voiko sen poistaa ongelmitta?
-kai se on samantehoinen kuin muutkin 2.8, vaikka onkin tuo saasteenesto ruottin malli?

Lähetetty: 24 Maalis 2005 22:42
Kirjoittaja Monteonisti
- toimii
- voi
- ei tietoa
:D

Re: scorpio 2.8i motti?

Lähetetty: 25 Maalis 2005 01:57
Kirjoittaja MouTine!
cossu2 kirjoitti:Tarjottiin kyseistä tekniikkaa tuossa, mutta pari kysymystä tuli mieleen, jos joku osaisi avittaa?
-liittyykö moottorin piuhat jotenkin abs:n, eli jos jätän absit pois toimiiko moottori?
-Siinä oli paikoillaan sellainen systeemi mikä kierrättää pakokaasua jotenkin takaisin ilmanputsariin, voiko sen poistaa ongelmitta?
-kai se on samantehoinen kuin muutkin 2.8, vaikka onkin tuo saasteenesto ruottin malli?
Koneen ECU:lla ei mitään tekemistä ABS:ien kanssa. Eli toimii.

Pakokaasun kierrätyksellä ei itsessään ole suurta tehollista vaikutusta, mutta se karstoittaa imusarjaa ja muutenkin nokeaa konetta. Eli heivaa pois vaan.

Ruotsin malli? Onko kone Ruotsista tuodusta autosta peräisin? Eli kone on matalampi puristeinen ja KAT:ein varustettu. Tehoja ilmoitetaan 143 hv ja koneen koodi PR4. Toki se teho nousee kun katit on pois ahdistamasta.

Lähetetty: 25 Maalis 2005 12:44
Kirjoittaja cossu2
on ruotsista tuotu. en pannu tyyppinumero ylös.
Kiitos vastauksista.

Lähetetty: 25 Maalis 2005 20:19
Kirjoittaja ZyaS
ei se katti huimia siellä vaikuta 8)

Lähetetty: 25 Maalis 2005 20:28
Kirjoittaja janzamar
kymmenkunta heppaa?

Lähetetty: 25 Maalis 2005 22:28
Kirjoittaja Monteonisti
No on kyllä voimakas katti! :D

Lähetetty: 25 Maalis 2005 22:38
Kirjoittaja janzamar
:lol:

Lähetetty: 27 Maalis 2005 13:40
Kirjoittaja ZyaS
janzamar kirjoitti:kymmenkunta heppaa?
jos yhen tai puoltoista heppaa ni... :roll:

Lähetetty: 27 Maalis 2005 14:19
Kirjoittaja janzamar
just..aattelin kun Mi 16 katilla 148 ja ilman 160..?

Lähetetty: 27 Maalis 2005 15:04
Kirjoittaja VesQ
Yleensä katittomassa koneessa ja katillisessa on todennäköisesti muitakin eroja koneessa. Kattiversiossa jouduttu tod.näk tinkimään tehosta jotta saatu päästöarvojen sisään

Näin veikkaisin

Lähetetty: 27 Maalis 2005 17:47
Kirjoittaja TeRoK
Kyllä se katti melkolailla vaikuttaa huipputehoihin koska se alkaa just siellä yläkierroksilla ahistamaan. Toi kymmenkunta heppaa on ihan realistinen lukema. Kun ottaa huomioon myös sen että se on aivan varmasti ajan myötä vähän tukossa. Ei siellä koneessa mitään eroa tarvii olla jos katti on.

Lähetetty: 27 Maalis 2005 21:16
Kirjoittaja ZyaS
kyllä niissä koneissa on yleensä eroja (katiton:arrow:katillinen)
yleensä muutoksen kohteena nokka-akseli(t), imusarja, pakosarja.

pelkkä huippu teho ei kerro onko koneelle tehty muutoksia, ois hyvä tietää myös huippu vääntö. ja näistä kun sais vielä käyrät niin pystyy vertaileen paremmin purkamatta konetta.

Lähetetty: 29 Maalis 2005 22:24
Kirjoittaja MouTine!
Kyllä TeRoK ainakin näissä meidän koneissa nuo kattien puuttumattomuus lisää mahtavasti voimaa. Jossakin parilitraisessa OHC:ssä taikka DOHC:ssa voi tuo katti ahdistaa vaan sen pari hp. Itseasiassa itsellänikin on käyttöautona "vähäpäästöinen" DOHC Sierra jossa katti paikallaan vain pari tuntia vuodessa.

Lähetetty: 29 Maalis 2005 23:58
Kirjoittaja Monteonisti
Hevosiin siis vaikuttaa, eli laitumella olevat tulevat takaisin! :D Mutta paljonko vaikuttaa vääntöön alakierroksilla, jotain 1000 -3000? :?:

Lähetetty: 30 Maalis 2005 17:41
Kirjoittaja TeRoK
Moutine: Joo oot kyllä oikeassa siinä, että ei välttämättä kaikissa vehkeissä samalla lailla vaikuta, mutta tosiaan näissä 24venasissa ero on kyllä huomattava ylä kierroksilla.
Monteonisti: No enpä oo kyllä minkäänlaista eroa huomannu alaväännössä... mutta toisaalta. Missäs sitä muka tarvii? :D

Lähetetty: 04 Huhti 2005 23:49
Kirjoittaja Jarppo
Ruotsin ECU:ssa on eri softa johtuen juuri niistä saaste rajoituksista mutta tuskin vaikuttaa mihinkään. Käsittääkseni ero on vain siinä, että boxi antaa paljon enemmän vikakoodeja ulos kuin tavallinen.