Sivu 1/1

Loppukliimaksi

Lähetetty: 28 Kesä 2006 14:52
Kirjoittaja juhakoskiniemi
Helou. Oioin itte sen yltäukivarren kiinnityspisteen. Helppoa, kuin heinänteko. Mökillä Rovaniemellä pyörä pois. Parru terassia vasten ja toinen pää taka'kelkan' näkyvään päähän. Liina ylätukivarren korvan taakse. Tussilla piirsin ympäri, että näkee paljonko liikkuu. Ja sitten vähän hack voimistelua. Ja kuormaliina niin kireällä, kun sen saa. Ja sitten rautagangella surrasin vielä. Auto oli ihan ilmassa. Sitten kakkoskakkosen kylkeen paddingin pätkä ja se vannetta vasten. vatupassi joka on viiskytä senttiä sitten pystysuoraan. Elon laskuopin mukaan pysty kakkos kakkosen ja vatupassin pään ero oli 2 ½ cm siis 2.5 astetta. ja toisella puolella 2 astetta. Eli menee 'spekseihin' SItten vähän aurausta laittelin silmämääräisesti, että olis parempi kurveissa ajaa. Kun ajan yleensä urheilullisella ajotyylillä. Jarrukengässä oli pinta irronnut ruosteen takia. Ja vetäsin rälläkällä puhtaaksi ja 90 sekunnin epoksit ja kasaan. Käsijarruajoa vähän matkaa. Ja vot, ikinä ei nuin hyvin käsijarru ole pitänyt. SInänsä täysin turha kapine, kun sitä tarvii kerran vuoteen. Puskurin korjasin smart repairilla pitskusssa. Tyyppi teki sen tavallisella kolvilla. Ensin teki pisteet 'täpöttämällä' ja sitten veti kolvin selällä sileeksi. Jos olisin tuon tiennyt niin ittehän se olis pitänyt.. Jäi vähän harmittamaan. Tuulilasista ei tullut korjauskehotustakaan, eli taas kikkaillaan katsastus läpi ensi vuonna jotenkin saman lasin kanssa. Tähänhän kaikki tietää konstit. Kun katsastus meni uusiksi Rovaniemellä jossa mökkipaikka on. Niin oli mulla vielä focufanatiksin sivuilta vielä nelipyöräsuuntaus lappu mukana vähän modattuna. Kohinaa ja auton tiedot yms. Mutta minusta tuolla minun mittaamisella saa tarkemmin, kuin jos asentajaa olis hoppaa mittaillu. Eihän ne mitään osaa.. Jaa jaa. Käykää kattomassa nuo fanaticksin sivut. Esmes siellä on tieto, että takaylätukivarsia on tehdas vaihtanut pitempiin. campperin säätämiseksi. Itte tykkään tuosta jopa kolmen asteen tyylistä. Kun istuu, kuin tauti tiehen kurveissa. Lisäski suomessa on vaihdettu takaaurauksen säätö epäkeskoja isommalle säätövaralle. minulla on tuo takakelka ittellä melkein centin sivussa tehtaan jäljiltä. Niihin saa napoihin ylätukivarren säätöpultteja joilla campperia voi tuunata. Se olis kyllä hyvä. Kesäski vähän enemmän ja talvella asteen vähemmän. Että näihin tunnelmiin, kiitos ja näkemiin.

Lähetetty: 29 Kesä 2006 19:20
Kirjoittaja VesQ
Ööö... mitäpä tuohon pitäisi sanoa :shock: :?:

Paljon on ainakin asiaa pötkössä...

Lähetetty: 29 Kesä 2006 19:24
Kirjoittaja bildo-
Kappalejako kiitos! :D

Lähetetty: 29 Kesä 2006 20:05
Kirjoittaja TuningUkkeli
No hyvö juttu kun oioit.En vaan meinannu ymmärtää sit mitn.

Lähetetty: 29 Kesä 2006 20:52
Kirjoittaja Jaakko85
Niin, tämän olisi pitänyt kuulua siihen nelipyöräsuuntaus -topikkiin.

Lähetetty: 29 Kesä 2006 21:19
Kirjoittaja kd
Minä sanon että hieno suoritus!

Lähetetty: 01 Heinä 2006 00:53
Kirjoittaja Monteonisti
Turhaa työtä teit! Kun iso vika niin iso leka auttaa, siis ei tarvi surrailla! :D
Aika huonosti epoksi jarruttaa, siis jarrukengissä? :shock:

Lähetetty: 01 Heinä 2006 10:29
Kirjoittaja suklaa-auto
Ei niitten asentajien tarvii mitään mittailla. Tieto koneesta näkee mihin suuntaan niitä renkaita tarvii väännellä.

Lähetetty: 19 Heinä 2006 18:57
Kirjoittaja juhakoskiniemi
Niin jarrupinnat liimasin. Ne on kestäneet 200 th j kestää vielä toisen mokoman. Se käsijarru muuten jumittaa sitten siitä jarrukengän ja sen vivun nivelestä. Auttaa, kun sitä herkistää. Helppo kattoa ennen purkamista jos vaijeri liikkuu niin se vika on tuon varren ruostumisella juntturiin. Velipoika sanoi, että on nuukuus huipussaan, kun jarrukenkiä liimataan. Eipä hän tiennyt, että maksaa 135. Mukavaltahan tuo tuntui, kun nuukaksi noin hienosti kehutaan. Olen sen verran monta kuorma-auton liinaa niitannut, että ei tuohon pinnan liimamiseen liity enää mitään liikenneturvallisuuskuohateluja. Jaa Jaa. Seuraavaksi on äitimuori vaihtamassa autoa. Ja sille pitäis nyt sitten saaha selitettyä miksi voorti. Sillä oli jo jotain KIA esitteitä. Pieniä sydämmentykytyksiä se aiheutti, mutta onnistuin paiskaamaan uuniin nuo propagandaliuskat. Olisko kellään vinkkejä, miten saisi muorin käännytettyä siihen ainoaan oikeaan? Niinkuin on vaari ja ja isä jo oivasti päätyneet ja toivottavasti tyttö kanssa. Kuulemisiin

Lähetetty: 21 Heinä 2006 23:55
Kirjoittaja kd
Niin no eipä se kauhialta kuulosta jos uuden Kian ostaa jos siihen 5v takuun saa. Mutta kun ei sitä autoa ole vasta kun kaksi vuotta ollu niin mistä tietää onko siitä jo pyörät irronnut kolmen vuoden päästä.

Mutta asiaan. Ei se Ford ole huonoja autoja koskaan tehnyt, tässä on lähipiirissä Mondeota ja Focusta muutaman vuoden vanhaa ja hyvin on pelannu ja ennenkaikkea, ovat erittäin hyviä ja mukavia autoja ajaa.

Lähetetty: 22 Heinä 2006 00:22
Kirjoittaja Monteonisti
On nuissa kyllä turhan paljon "ominaisuuksia", siis Voorteissa! :D

Lähetetty: 22 Heinä 2006 11:25
Kirjoittaja GeeTee-
Monteonisti kirjoitti:On nuissa kyllä turhan paljon "ominaisuuksia", siis Voorteissa! :D
Vaihda autoo ja painu v*ttuun?

Lähetetty: 22 Heinä 2006 23:07
Kirjoittaja Monteonisti
Ehkä syksyllä? :D
Takaisin v-hen en enää ikävä kyllä mahdu! :oops:

Lähetetty: 22 Heinä 2006 23:38
Kirjoittaja Jaakko85
GeeTee- kirjoitti: Vaihda autoo ja painu v*ttuun?
Nyt voisi jo alkaa harkitsemaan sanojaan..

Tämä ei ollut uhkaus.

Lähetetty: 23 Heinä 2006 12:12
Kirjoittaja marqus
Öööh, ehdotus: Lukkoon! :roll: