Sivu 1/1
mitä bensaa?
Lähetetty: 28 Kesä 2006 14:19
Kirjoittaja Mondeomies
mitäs bensaa olette juottaneet ´87 kaasari escortille? meinaan pitäiskö olla 98e+venttiilin suoja-aine. olen juottanut ysivitosta raakana ja tuppaa jälkikäyntiä ensiintymään, vaikka ajoitus on kohdallaan.
Lähetetty: 28 Kesä 2006 14:35
Kirjoittaja Jaakko85
Moottori oli Valencia 1.3 ja 95:sta sai raakana , ei esiintynyt jälkikäyntiä ja muutakaan häikkää. Ettei sulla kone olisi reiluhkossa karstassa?
Lähetetty: 28 Kesä 2006 14:45
Kirjoittaja janzamar
Niinpä,ei kun sumutinpullo käteen ja kaveri pitämään
kierrokset jossain 3000 ja yli,ja vettä kaasariin
ikään kuin järkeä käyttäen.
Saattais loppua jälkikäynnit ihan tuolla keinoin.
Lähetetty: 28 Kesä 2006 14:59
Kirjoittaja Mondeomies
janzamar kirjoitti:Niinpä,ei kun sumutinpullo käteen ja kaveri pitämään
kierrokset jossain 3000 ja yli,ja vettä kaasariin
ikään kuin järkeä käyttäen.
Saattais loppua jälkikäynnit ihan tuolla keinoin.
mitäs automaatti loota tykkää noista kierroksista?
Lähetetty: 28 Kesä 2006 16:22
Kirjoittaja janzamar

No jos automaatille sitten max 3000?
Mutta eihän tuota tarvitse kauaa pitää tuolla asti,
sen verran että se vesi käy venttiileissä ja poistuu pakoputkeen.
Kierroksia niin ettei sammumaan pääse kumminkaan.
Lähetetty: 28 Kesä 2006 18:13
Kirjoittaja TeRoK
Saattaa se jälkikäyntiäkin aiheuttaa jos 95:llä ajaa. Ainakin itellä on molemmissa sierraoissa ollut sama ilmiö. Koneena siis 1.6 ohc kaasarilla.
Jos 98:lla käy kunnolla niin aja sitten sillä

Lähetetty: 29 Kesä 2006 22:56
Kirjoittaja Kessi
Tai sitten sitä shellin 99+ pensaa... on kehitetty oikeen verrarin kanssa

....
Lähetetty: 30 Kesä 2006 08:14
Kirjoittaja Jaakko85
Kessi kirjoitti:Tai sitten sitä shellin 99+ pensaa... on kehitetty oikeen verrarin kanssa

....
No mun mielestä tuossa ei nyt sitten korjata sitä vikaa, sen pitäisi varmaan käydä jollakin 91oktaanisellakin ihan oikein ja ilman jälkikäyntejä.
Lähetetty: 30 Kesä 2006 09:25
Kirjoittaja adrian
Mro. Aikaisemmassa kulkineessa, (ks.sigu) oli tosiaan toi 1.3OHV, Valencia hernekeppikone ( =mekaaniset nostajat)
Ajelin aluksi aina 95:lla ja satunnaista jäkikäyntiä esiintyi sillontällön.
Pidemmän tähtäimen kirjanpidolla huomasin että litrahinnaltaan kalliimmalla ysikasilla, motti vei kaakkua vähemmän ja kulki mielestäni pirteämmin.
Sitten joskus venttiilejä säätäessä huomasin että ilman lisäainetta venat tahto jäädä jumiin. Ajossa tuota featurea ei huomannut mutta välyksiä säädettäessä muutama vena oli kuin liimalla kiinni. Napauttamalla aukes.
Loppukilometrit tuli sitten ajeltua 98E + lisäainelitkulla, eikä mitään suurempia probleemoja enää esiintynyt....
terv. Ari
Lähetetty: 30 Kesä 2006 11:39
Kirjoittaja Arska123
Jos moottorissa ei ole nakutuksentunnistinta, eikä sytytyksen ajoitusta säädetä aikaisemmalle, kulutus ei alene ja teho ei lisäänny vaikka käyttäisi valmistajan suosittelemaa oktaanilukemaltaan korkeampaa bensaa.
Lähetetty: 30 Kesä 2006 13:37
Kirjoittaja adrian
Arska123 kirjoitti:Jos moottorissa ei ole nakutuksentunnistinta, eikä sytytyksen ajoitusta säädetä aikaisemmalle, kulutus ei alene ja teho ei lisäänny vaikka käyttäisi valmistajan suosittelemaa oktaanilukemaltaan korkeampaa bensaa.
. . .epäilemättä asia on näin. Anyway jälkikäynti ym. venttiiliprobleemat hävisi kun alko käyttämään 98E+lisäainetta. Taisin muuten säädättää myös sytkän tolle kombinaatiolle.....nyt kun tarkemmin asiaa muistelee.
Mitä taasen 1.3 OHV:n tehoihin ( 60hp ) tulee, vaikee sanoa. Mun eskorvette kuitenkin vastas kaasuun pirteämmin/ terävämmin tuolla 98E+lisäaine yhdistelemällä. Ja tankillisella päsi pitemmän matkan....
terv. Ari
Lähetetty: 30 Kesä 2006 13:46
Kirjoittaja tursas
Mistä ihmeen lisäaineesta te ny puhutte, ku ei oo tullu vastaan ?
Hinta/Merkki/Myyjä ?
98:lla mäkin ajelen, en ymmärrä miksi, ai niin, muija sano, että vanhoihin koneisiin pitää sitä laittaa ja talvella Sinolia aina löräys silloin tällöin

Lähetetty: 30 Kesä 2006 13:53
Kirjoittaja adrian
Ainakin Teboililla myytiin aikanaan lyijyn korvaavaa lisäainetta joka suojaa vanhoja moottoreita.
Nesteelläkin on kai joku tuote tuohon käyttöön.
http://www.neste.fi/artikkeli.aspx?path ... ;2708;3220
terv. Ari
Lähetetty: 30 Kesä 2006 14:36
Kirjoittaja janzamar
Varaosaliikkeissäkin myydään...usein halvemmalla kuin huoltsikalla.
Lähetetty: 30 Kesä 2006 15:37
Kirjoittaja esaq
Minä käytin 1.3Kentissä eli ohv:ssa 98+Lisäaineet.. On homattavasti parempi käynti ja kulkee pirteämmin..
Ja aion käyttää samaa settiä myös uudessa viri koneessa.
Lähetetty: 30 Kesä 2006 15:47
Kirjoittaja Sultzi
Jos konetta kerran tekee, niin miksei samontein vaihda pakopuolelle kovat seetit?