Sivu 1/1
Ford KA Kytkin(työsylinteri)
Lähetetty: 23 Kesä 2006 10:40
Kirjoittaja JJrace
Hei, onko kenelläkään tietoa missä vika??KA kytkin ei irrota kunnolla, ei luista,ei vuotoja(näkyviä), ei mitään ihme ääniä. Käsittääkseni vika "työsylinterissä??Kuinka vaihdetaan? Hopalla huisa hinta hommalle.Löytyykö tietoa, linkkiä.
Lähetetty: 23 Kesä 2006 23:48
Kirjoittaja Monteonisti
Säätöä kokeilisin ensin! 8)
Lähetetty: 24 Kesä 2006 10:49
Kirjoittaja futura68
Ei säädettävissä! Työsylinterin vaihto melko työläs, vaihdelaatikko täytyy irrottaa. Samalla kannattaa kyl vaihtaa se kytkin, epäilen et sylinteris ei vikaa lainkaan. Minkä tuntuinen kytkinpoljin on?
Lähetetty: 24 Kesä 2006 23:05
Kirjoittaja Monteonisti
Kaikki pystyy säätään, siis myös hydrauliset! 8)
M.
Lähetetty: 25 Kesä 2006 21:43
Kirjoittaja JJrace
Kytkinpoljin aivan normaalin tuntuinen, ei takkuile, ei täristä. Mistä hydraalista kytkintä voi säätää??Ilmattu on, ei ollut ilmaa. Mitään näkyvää säätöä ei laatikon ulkopuolella tai polkimessa.
Lähetetty: 25 Kesä 2006 23:56
Kirjoittaja Monteonisti
Ei kyllä tietoa tuosta mutta muista on löytynyt säätö kytkinkopasta, polkimesta tai polkimen "vastaraudasta". 8)
Lähetetty: 27 Kesä 2006 22:21
Kirjoittaja futura68
Ei säädettävissä kuten aiemmin totesin! Työsylinteri ja painelaakeri yhtä komponenttia, laakeria ei tietääkseni myydä erikseen. Kytkin on viallinen tai kytkinlevy tiukka "booreihin". ST200 Mondeossa oli samat oireet, siinä kytkimen ja työsylinterin/painelaakerin vaihto auttoi!
Lähetetty: 28 Kesä 2006 10:22
Kirjoittaja WSE
Työsylinterissä vika tuskin kuitenkaan on. Vaihteistoöljyn vuotaminen kytkinlevylle voi olla yksi syy ongelmaan, ei aiheutakaan ,yllätys yllätys, luistoa (paitsi hyvin raskaassa kuormituksessa ehkä) vaan kytkimen ollessa "irti" ovat kitkapinnat kuitenkin hyvin lähellä topisiaan ja välissä oleva öljystä ja kytkinpölystä muodostuva kalvo pyrkii "liimaamaan" pintoja toisiinsa ja kytkin ei tunnu irrottavan kunnolla vaikka toimiikin muutoin moitteetta (eli pykälät menee huonosti päälle, auto ei kuitenkaan jaksa liikkua pykälä päällä j kytkin pohjassa).
Sierrassa oli tuommoinen ongelma, ensiapuna "poltin" öljyn pois laittamalla paikoillaan ollessa vitosen päälle, kaasun pohjaan ja päästämällä kytkimen sen verran ylös ettei kone sammu ja pitämällä jonkin aikaa. Toiminta palaa normaaliksi siksi aikaa kun öljyä ja pölyä taas kertyy tarpeeksi kitkapinnoille.
Jos tuo raaka luistatus ei auta vika on sitten muualla...
Lähetetty: 01 Heinä 2006 01:21
Kirjoittaja Monteonisti
Kyllä nuo kaikki pystyy säätään!
