Sivu 1/1

RS2000 laittelemista

Lähetetty: 22 Kesä 2006 17:45
Kirjoittaja ^^teamahma^^
elikkä onko mitään hyötyä vääntää uus pakosarja vähän isommalla putkella mitä tuo vakio ja sitten loppuun asti 2,5" putkella yks pönttö vaan perään katit sun muut pois.

Entäs mikä systeemi se siinä pakosarjan päällä on haittaako mitään vaikka ne lähtee pois siitä kun tekee uuden peltisatsin, vaikuttaako päästöihin tai johonkin ??

ja sitten ku laittaa vaparin ni pitääkö se ilmanmäärä mittari siirtää jotenkin siihen putkeen joka menee suodattimelle, esim laippa putken kylkeen ja se mittari siihen kiinni.

saako noihin RS2000 lastuja jostain jos sillä sais vielä pari hepppaa. mitä vaikkaatte paljonko tulis tuommosilla virityksillä tehoa??

noilla vireillähän se pitäs mennä katsastuksestakin läpi kun vaan heittää katin paikalleen.

ja on suunnitteilla että pitää saaha jäykempi alusta käykö rs2000 95- mk6 ihan 6 koppasen madallus jouset ja iskarit

Lähetetty: 22 Kesä 2006 19:32
Kirjoittaja VesQ
Viritys ja viritys, no joo saattaahan niillä sen hepan tai kaksi saada ja ainakin meteliä. Mutta äänihän on voimaa vai miten ne jotkut sanoo. Siitä lastusta on ehkä jo jotain todellista hyötyä mutta eipä silläkään paljoa juhlita

Lähetetty: 22 Kesä 2006 20:08
Kirjoittaja Jaakko85
Hikistä nysväystä, toki kannattaa kokeilla jos muutama lisähevonen kiinnostaa ja haluaa harrastaa, mutta ei noilla tehoa saa :)

Eikös noissa ole ihan hyvä pakosarja jo valmiina, tai sellainen ettei ensimmäisenä ahdista, eikä mikään valurautainen kenkälaatikko niinkuin monissa samanikäluokan fordeissa on.

Olipas hyvä vastaus.

Lähetetty: 22 Kesä 2006 20:43
Kirjoittaja turbiiniriesa
ei kannata ite tehä peltisettiä,ainakaan jos ei ole hyviä mittoja jonka mukaan sen tekee.
mut jos siin sun piilis on valusarja niin sit ku ostat siihen peltisetin laitat myös jyrkemmätt nokat ja isomman putken ja vielä sen jälkeen käyt jossakin jarrupenkkipajalla hommaan säädetyn lastun sinne niin sit jo rupee jossain tuntuun.

toki isommat saunditkin saattaa teholta tuntua,mut oikeesti enemmän ku putki ja peltisetti tarvitaan jos oikeesti haluaa tehoa.

Lähetetty: 22 Kesä 2006 23:21
Kirjoittaja ^^teamahma^^
melko varmaan koitan tehdä nuo muutokset ja käytän ihan mielen kiinnosta penkissä sen sitten ni näkee vaikuttiko se mitään.

mutta mikä systeemi se on siinä pakosarjan päällä ja haittaako mitään vaikka sen ottaa pois toiminnasta

Lähetetty: 23 Kesä 2006 00:41
Kirjoittaja Regu
Taitaa olla EGR siinä pakosarjan päällä ja sen hyödyistä/haitoista löytyy reilusti tietoa kun luet vanhempia ketjuja.

egr?

Lähetetty: 23 Kesä 2006 11:09
Kirjoittaja juhatou
RS2000ssa on aps eli air pulse system ei egr, toimii ainoostaan koneen ollessa kylmä. Multa varmaan löytyy ohjeet sen poistamiseen. Lisäksi jos aattelet sitä vaparia laittaa niin 16v dohcissa ei oo ilmamäärämittaria vaan se on "tyhjäkäyntiventtiili" mikä on siinä ilmanputsarissa kiinni, sen voi huoletta laittaa niin kun meinasitkin. Ja ei muuta kun onnea projektiin :D

Re: egr?

Lähetetty: 23 Kesä 2006 19:34
Kirjoittaja ^^teamahma^^
juhatou kirjoitti:RS2000ssa on aps eli air pulse system ei egr, toimii ainoostaan koneen ollessa kylmä. Multa varmaan löytyy ohjeet sen poistamiseen. Lisäksi jos aattelet sitä vaparia laittaa niin 16v dohcissa ei oo ilmamäärämittaria vaan se on "tyhjäkäyntiventtiili" mikä on siinä ilmanputsarissa kiinni, sen voi huoletta laittaa niin kun meinasitkin. Ja ei muuta kun onnea projektiin :D
no onko siitä APS poistamisesta mitään haittaa vaikuttaako esim päästöihin tai johonkin.

mutta aika pahasti se tukkii pakokanavan

Lähetetty: 23 Kesä 2006 19:34
Kirjoittaja turbiiniriesa
yhestä renu megane coupesta riitti ku tukki tuon pakokaasun kierrätyksen.uskosin et sama kävis eskoonkin.

mut juhatou varmaan antaa paremmat ohjeet tuohon.

Lähetetty: 23 Kesä 2006 21:19
Kirjoittaja juhatou
Aps:n poisotolla ei pitäs olla mitään vaikutusta katsastuksessa mitattaviin päästöihin. Toimii tosiaan ainoastaan koneen ollessa kylmä antaen ilmaa pakosarjaan, siten vaikuttaa katin toimintaan. Ei muuta ku putket pois ja reiät tukkoon sekä siistiks sisältä. On paljon helpompi homma kun uuden pakosarjan tekeminen, se on alunperinkin kuitenki sarjatuotanto malliks hyvä. Mieluummin panostasin just moottorinohjaukseen eli sais ekaks vaikka rajotinta ylemmäks.

Lähetetty: 23 Kesä 2006 21:42
Kirjoittaja turbiiniriesa
joo eli ton egr:n voi foortissakin ohittaa tukkimalla sen putken imusarjaan.

ei ainakaan tahri siloiin imusarjaa ja pieni mahdollisuus et tehokin ei ainakaan putoa...

Lähetetty: 23 Kesä 2006 23:29
Kirjoittaja Monteonisti
Tuolla lisäilman syötöllä ei käytännössä ole mitään merkitystä. Katsastuksessa ehkä jos ajaa testiin kylmällä koneella. 8)
Vedä 100mm suora putki pakosarjasta taakse taka-akselin alta ja siihen kunnon "efektori" niin on hyvät saundit ja vastus olematon! 8)
Katti hyvä olla paikallaan katsastuksessa! :D

Lähetetty: 24 Kesä 2006 11:56
Kirjoittaja jesse1987
turbiiniriesa kirjoitti:joo eli ton egr:n voi foortissakin ohittaa tukkimalla sen putken imusarjaan.

ei ainakaan tahri siloiin imusarjaa ja pieni mahdollisuus et tehokin ei ainakaan putoa...
mutta rs 2000sessa ei edelleenkään oo egr:rää!!

tuossa juttua siitä aps:ästä --> http://www.rs2000-16v.co.uk/newsitefiles/aps.htm

ja vakio peltisarjaa ei kannata mennä vaihtamaan, oon kuullu et jotkut ois vaihtanu ''paremmin virtaavia'' ja niillä ei ois saatu kun tehot laskemaan, saatika sitten jos tekee peltisarjan itse!! otat vaan ne aps:än roippeet pois siitä niin se on ihan hyvä!!!

Lähetetty: 24 Kesä 2006 16:29
Kirjoittaja ^^teamahma^^
jesse1987 kirjoitti: mutta rs 2000sessa ei edelleenkään oo egr:rää!!

tuossa juttua siitä aps:ästä --> http://www.rs2000-16v.co.uk/newsitefiles/aps.htm

ja vakio peltisarjaa ei kannata mennä vaihtamaan, oon kuullu et jotkut ois vaihtanu ''paremmin virtaavia'' ja niillä ei ois saatu kun tehot laskemaan, saatika sitten jos tekee peltisarjan itse!! otat vaan ne aps:än roippeet pois siitä niin se on ihan hyvä!!!
vois ottaa tässä ne pois sieltä ja sitten katit sun muuta pois kans