Sivu 1/1
2.0 OHC kehityskaari
Lähetetty: 21 Kesä 2006 20:22
Kirjoittaja markkul
Olisiko missään sivustoa, jossa ensinnäkin kerrottaisi _kaikkien_ 2.0 OHC sierrojen tekniset tiedot, etenkin teho/vääntö arvot, eli siis aina kun jotain on muuttunut.
Tuossa juuri ropailin '89 mallista EFi OHC:tä ja ihastelin sitä miten on jotain mennyt parempaankin suuntaa sitten '86 mallisen 2.0 OHC kaasari pelini. Mielestäni pakosarja oli erinäköinen.
Hämmästyneenä myös ihmettelin jälleen kerran FORDin insinöörien aikaan saannoksia, enkä siis hyvässä mielessä! Nekin vähät hyvät asiat on saatu pilattua jollain idioottimaisuudella, jonka olisi voinut tehdä toisin.
Esim. lambda, lämmitettävä, on tökätty 4-2-1 pakosarjan kahden putken väliin. Miksei sitä ole voitu laittaa vasta sinne missä nuo yhdistyvät?
Lähetetty: 21 Kesä 2006 21:02
Kirjoittaja jaska74
Iskutilavuus cm3 Teho hv, polttoainejärj. Vuodet
1294 OHV 60 k 82-87
1593 OHC 75 k 82-90
1597 OHC 80 MPi (kat) 90-93
1753 OHC 75 TD 90-93
1796 OHC 90 kk 87-89
1993 OHC 105 kk 82-89
1993 OHC 115 MPi 85-89
Lähetetty: 22 Kesä 2006 10:20
Kirjoittaja markkul
jaska74 kirjoitti:Iskutilavuus cm3 Teho hv, polttoainejärj. Vuodet
1993 OHC 115 MPi 85-89
Kuuluuko KAT malli myös tuohon? Eli onko siinä samata tehot? Entäpä '85 mallinen iS. Luulin nimittäin että noin vanhassa iS:ssä olisi yksipiste ruisku, mutta tuossa yhtä katselin ja siinä oli kyllä 4-pisteinen. (MPi tarkoittaa monipiste tai multiple point?)
Kiitos.
Lähetetty: 22 Kesä 2006 16:34
Kirjoittaja jaska74
markkul kirjoitti:
Kuuluuko KAT malli myös tuohon? Eli onko siinä samata tehot? Entäpä '85 mallinen iS. Luulin nimittäin että noin vanhassa iS:ssä olisi yksipiste ruisku, mutta tuossa yhtä katselin ja siinä oli kyllä 4-pisteinen. (MPi tarkoittaa monipiste tai multiple point?)
Kiitos.
eikös katti tullu vasta 90? en muista.
ja toi -85 is on ihan normi ruiskukone, se is on edelleen vain varustelutaso eikä mikään erikoimoottori...
ja jep, kaikki sierran ohc/dohc ruiskut on monipiste ruiskuja
http://www.ajovalo.net/Historia/ford_sierra.htm
http://en.wikipedia.org/wiki/Ford_Pinto_engine
edit: ja tässä moottorin koodeja
http://www.ajovalo.net/Ford_moottorit2.htm
Lähetetty: 22 Kesä 2006 17:53
Kirjoittaja markkul
jaska74 kirjoitti:
eikös katti tullu vasta 90? en muista.
Voipi olla että Suomessa näin. Itsellä on Saksasta tuotu rassi tuossa pihassa vm. 89 ja siinä on katti ja kuten tuolla toisessa säikeessä kirjoittelin myös EGR. Tosin nuo lähtevät siitä kyllä mäkeen.
Lähetetty: 22 Kesä 2006 17:57
Kirjoittaja markkul
Muuten, tuolla antamassasi linkissä (enlg wikki) kerrotaan että 2.3 litraista on tehty kahden sytytystulpan omaavilla kansilla. Olisko tommoset vaihtokelpoiset vakio Sierran lohkoon?
Lähetetty: 22 Kesä 2006 18:02
Kirjoittaja Sultzi
Eikö tuo 2,3l ole periaatteessa täysin eri kone kuin 2.0l? Juuri mikään osa ei mun käsittääkseni mene ristiin?
Lähetetty: 22 Kesä 2006 18:20
Kirjoittaja Tinde
Sultzi kirjoitti:Eikö tuo 2,3l ole periaatteessa täysin eri kone kuin 2.0l? Juuri mikään osa ei mun käsittääkseni mene ristiin?
Justiinsa näin on.
Lähetetty: 22 Kesä 2006 18:23
Kirjoittaja Sultzi
No perk***, kerrankin muistin oikein
