Sivu 1/2

1.8 Zetec

Lähetetty: 18 Kesä 2006 21:06
Kirjoittaja Jakke
Saiskohan tollasta otsikon mukasta moottoria(1.8 Zetec Duratec) kiusattuu tehokkaammaks kotikonstein?
Noitahan on montaa eri tehosta,Focus,Mondeo,Tourneo Connect ja jne jne minkä nokalla sattuu olemaan vaan.

Jakke

Lähetetty: 18 Kesä 2006 21:42
Kirjoittaja jaska74
eiköhän siihen päde ihan samat virityskeinot kun kaikkiin muihinkin moottoreihin... :roll:

Lähetetty: 18 Kesä 2006 22:15
Kirjoittaja Jakke
Meinaan sellasii ettei tarvis konetta aukoo ja hirveitä pörinöitä laittaa :D

Lähetetty: 18 Kesä 2006 22:50
Kirjoittaja GeeTee-
Mikä on Zetec Duratec ja missä autossa semmonen on?? Ikinä kuullukkaa.. Mutta, tuota zeteckiä on vissiinki kolmee eri versioo (niin oon täältä lukenu) en ny tiedä mikä sun oma on ja missä autossa se on, mutta lukase tää jos helpottais. viewtopic.php?t=106&highlight=
Zeteceistä paljon juttua jo, haullaki saattaa löytyä jelppiä :roll:

Lähetetty: 18 Kesä 2006 22:55
Kirjoittaja turbiiniriesa
Jakke kirjoitti:Meinaan sellasii ettei tarvis konetta aukoo ja hirveitä pörinöitä laittaa :D
jos noita yllä olevia ei saa olla,niin eipä siihen paljo muuta jää kuin lastutus ja senkin hyöty jää aika suht. pieneksi jollei esim. putkistoo ja pakosarjaa vaihdeta pörinöiden takia.

ehdottasin et unohda koko juttu :wink:

Lähetetty: 18 Kesä 2006 23:41
Kirjoittaja Monteonisti
Eskoissa ollut 1.8 Zeteccejä ainakin 3 eri versiota ja Monteoissa ainakin 2.
Jos perusviritys, siis aluvanteet, vautiviivat ja 2-haaranen pakarinpää ei riitä, niin helpoiten tehoja saa lisää kun ajaa astetta pienemmällä vaihteella kuin normaalisti! :D

Lähetetty: 19 Kesä 2006 00:13
Kirjoittaja Jakke
No joo pitää tehä ne mitä tietää jo...

Lähetetty: 19 Kesä 2006 00:16
Kirjoittaja Jakke
Monteonisti kirjoitti:Eskoissa ollut 1.8 Zeteccejä ainakin 3 eri versiota ja Monteoissa ainakin 2.
Jos perusviritys, siis aluvanteet, vautiviivat ja 2-haaranen pakarinpää ei riitä, niin helpoiten tehoja saa lisää kun ajaa astetta pienemmällä vaihteella kuin normaalisti! :D
Heh heh :D

Lähetetty: 19 Kesä 2006 00:21
Kirjoittaja Jakke
GeeTee- kirjoitti:Mikä on Zetec Duratec ja missä autossa semmonen on?? Ikinä kuullukkaa.. Mutta, tuota zeteckiä on vissiinki kolmee eri versioo (niin oon täältä lukenu) en ny tiedä mikä sun oma on ja missä autossa se on, mutta lukase tää jos helpottais. viewtopic.php?t=106&highlight=
Zeteceistä paljon juttua jo, haullaki saattaa löytyä jelppiä :roll:
Oma on 1.8 115 hv(venakopassa lukee Zetec mut Fordi mainostaa duratec moottoriks?)

tossa esim :) http://www.ford.fi/mallisto_focus_moottorit.html

Lähetetty: 19 Kesä 2006 06:25
Kirjoittaja Tinde
Auton malli? vm? Vois helpottaa tätäkin arpomista.

Lähetetty: 19 Kesä 2006 09:04
Kirjoittaja Tonski
Jakke kirjoitti: Oma on 1.8 115 hv(venakopassa lukee Zetec mut Fordi mainostaa duratec moottoriks?)

tossa esim :) http://www.ford.fi/mallisto_focus_moottorit.html
Jos autosi on uusikoppainen Focus niin moottori on Duratec ja jos se on vanhakoppainen niin Zetec... :?:

Lähetetty: 19 Kesä 2006 09:50
Kirjoittaja JesseT
Jotakin Zetec koneita on nimetty Durateceiksi (RS, ST170) aikoinaan, mutta tietääkseni kyseessä oli 2.0 koneet aina. Aidot duratec-HE koneet tunnistaa siitä, että imupuoli on auton edessä ja pakosarja lähtee rintapellin suuntaan.

Lähetetty: 19 Kesä 2006 13:57
Kirjoittaja GeeTee-
Tonski kirjoitti: Jos autosi on uusikoppainen Focus niin moottori on Duratec ja jos se on vanhakoppainen niin Zetec... :?:
Käsittääkseni tuossa sun esimerkissä puhutaan vuoden 2006 focuksista? Jos sun oma on ton ikänen, niin tuskin lukee Zetec venakopas. Ite en Focuksista tiedä mitään, liekkö niitä ekoja tehty si zetecin koneella vielä? Kolmoskoppaset mondeot on vissiinki Durateckeja kaikki.. En oo sata varma siitäkää kyllä. Mutta Zetec ja Duratec on kaks eri konetta, ei oo zetec durateckiä olemas :?:

Lähetetty: 19 Kesä 2006 16:12
Kirjoittaja Jakke
Kuva vissii pitää ottaa venakopasta kyllä siinä Zetor lukee (niinkuin emäntä ensin luki) :D

Lähetetty: 19 Kesä 2006 16:13
Kirjoittaja Jakke
JesseT kirjoitti:Jotakin Zetec koneita on nimetty Durateceiksi (RS, ST170) aikoinaan, mutta tietääkseni kyseessä oli 2.0 koneet aina. Aidot duratec-HE koneet tunnistaa siitä, että imupuoli on auton edessä ja pakosarja lähtee rintapellin suuntaan.
Mikäs se sit on jos on just toisinpäin sarjat?

Lähetetty: 19 Kesä 2006 16:46
Kirjoittaja GeeTee-
Mikä auto sulla on? Focus vissiinki (korjaa toki jos oon väärin ymmärtäny) mutta mikä vuosimalli?

Lähetetty: 19 Kesä 2006 16:56
Kirjoittaja Jakke
tossa koneesta kuva http://koti.mbnet.fi/heidimaa/Moottori/ ... isompi.jpg

Mul on tosi harvinainen auto sit kun sitä ei oo muut saanut kuin Duratec moottorilla, siis sitä on valmistettu aina Duratecilla :wink: :D
Fordi kusettää kulutajaa :roll:
Tossa autosta juttua
http://www.autokanta.com/kk/lehdet/kk0603/16-17kk6.pdf

Lähetetty: 19 Kesä 2006 19:51
Kirjoittaja Tinde
No kettu kerro nyt mikä se sun koslan vuosimalli on? Sen verran rivien välistä on jo voinut ymmärtää että Focus se on? Eihän näistä sun höpötyksistä saa erkkikään selvää.

Sen verran tiedoksi että "Zetec" ja "Duratec" nimillä on myyty sitä sun tätä, mainosmiehet kun on semmoisia vekkuleita.

Jaa niin, koneesi on 3-version Zetec, "BlackTop" nimelläkin kulkeva.

Lähetetty: 19 Kesä 2006 20:21
Kirjoittaja Jakke
Mä en oo alun alkaen kertonut mikä oli auton mallia ja vuosmalli, porukka on vaan vetänyt omat johtopäätöksensä :lol:

Auto on siis tossa pdf:ssä mainittu Tourneo Connect 1.8 Duratec vuosmalli 2004 vaikka venakopassa lukee Zetec?Vai onko se Duratec vai Zetec vai onko...Turkissa tehty, kebab kioskin näköinen ainakin :lol:

Eli vaikuttaa siltä et toi Duratec moottori tyyppi on vaan mainosmiesten uusiks nimetty Zetec. He Duratecistä en mee sanoo mikä on... :roll: :?

Lähetetty: 19 Kesä 2006 21:33
Kirjoittaja Tinde
edit. poistetaan kommentti ettei mene hernuja neniin.

Lähetetty: 19 Kesä 2006 21:36
Kirjoittaja Jakke
Ai anteeks sattuko nyt jotain...jonnekkin...hernekkö...meni? :lol:
Pääasia kuitenkin paskoja kaikki eripaketissa eri nimillä :D

Lähetetty: 20 Kesä 2006 06:45
Kirjoittaja Tinde
Jakke kirjoitti:Ai anteeks sattuko nyt jotain...jonnekkin...hernekkö...meni? :lol:
Pääasia kuitenkin paskoja kaikki eripaketissa eri nimillä :D
Jännää vaan että sä kyselet mitä virityksiä koneellesi voisi tehdä mutta silti sulla menee n. 8 viestin verran aikaa kertoa mikä kone mahtaa olla kyseessä.

Herneitä en ole nähnyt, käy kyselemässä torilta.

"Jakke" -saisko semmosia kasveja?
"torimyyjä" - ai minkälaisia?
"J" - no semmosia maassa kasvavia
"tm" - ai perunoita?
"J" - no semmosia jotka kasvaa kesällä
"tm" - ai herneitä?
"J" - semmosia jolla on juuret
"tm" - herneitä vai perunoita?
"J" - semmosia joita voi syödä
"tm" - joo, perunoita sä tarttet, ne on hyviä soossin kera
"J" - eiku herneitä mää tarkotin
...

Lähetetty: 20 Kesä 2006 07:57
Kirjoittaja Jakke
Ihmettelen mite se voi olla Zetec kun kyseistä automallia on tehty vain Bensakoneella Duratec ja Diesel Duratorg ? :D Mitenkä myös onnistuu viritys kun auto ja kone on euro 3:s päästöluokkainen? :?

Lähetetty: 20 Kesä 2006 07:58
Kirjoittaja Jakke
Täytyy vissii unohtaa kokojuttu :D

Lähetetty: 20 Kesä 2006 08:14
Kirjoittaja GeeTee-
Mikä pelleily tämä ny oikee oli? Esti annetaan "esimerkki" linkkejä johonki focukseen liittyville sivuille ja kaikki on niin salakavalaa että.. tuskin tuo sun kuvakaa mistää tourneon nokalta on saatanan kettu hermot menee UGH :evil: