Sivu 1/1

Mondeo EI nyi enää

Lähetetty: 15 Kesä 2006 22:42
Kirjoittaja Omppu
Eli oireena oli nykytys ja vedon heikkeneminen 3500rpm jälkeen kunnes lähellä 5000rpm kone "heräsi" uudelleen ja veti OK. MAF-piuha irti lievensi oiretta -> uusi MAF pelasi ½vuotta OK. Nyt paheni taas, vaihdoin tulpat & johdot kun oli vaihtoväli täynnä -> ei vaikutusta. Sain sitten viimeinkin aikaan inspiraation tutustua tuonne konehuoneen saloihin. Kävin kaikki mahdolliset liittimet läpi-> ei vaikutusta.

Wanhoja topicceja selanneena nyppäsin lopulta EGR-venttiililtä alipaineletkun irti ja tulppasin. Koeajolla löytyi uusi auto :shock: kone veti puhtaasti läpi koko kierrosalueen ja kierroksilla potkua löytyi reilusti lisää 8)

Tuli tuhlattua taas aikaa turhaan. Tuli tuo EGR jo aikoinaan noista 6,2D vaneista turhana poistettua (joojoo, yksi mänty pelastuu auton elinaikana kun typen oksidien määrä pienenee palotilan lämmön laskiessa) hitto mikä pain in the ass koko härdelli.

Vinkkinä kaikille nykimisongelmasta kärsiville: tuo EGR on helppo ottaa pois käytöstä ja testata auttoiko. Itsellä ainakin pisteet kasvoi kun vaimon auto pelaa taas OK... :D

Lähetetty: 17 Kesä 2006 00:34
Kirjoittaja Monteonisti
Minä laitoin vaimon autolle "sokean" tiivisteen niin ei edes vahingossa tule otettua sitä käyttöön eikä aukea varmasti itsestään! :D Katsastuksessa OK joten ei kait isoa merkitystä tuolla? :roll:

Lähetetty: 15 Elo 2006 17:45
Kirjoittaja DMR
Katsoin paremmaksi jatkaa vanhaa keskustelua kuin aloittaa uuden.

Mistä tuo EGR löytyy? Oma Mondeo on ruvennut nykiä kylmänä ja pitää se kai tuokin katsoa samalla. Myös samanlaista puhdittomuutta on havaittavissa kuin Ompulla.

Lähetetty: 19 Elo 2006 21:27
Kirjoittaja Omppu

Lähetetty: 26 Huhti 2007 20:19
Kirjoittaja cologne
Itse tulppasin tuon eikä mitään vaikutusta.
Auto nykii edelleen kylmänä, mutta talvena kylmänä ei ole ongelmia :shock:
sitten on myös pieni nykiminen tasakaasulla, silloin tällöin kuten myös voiman puute kiihdytyksessä, tyhjäkäynti on tasainen joka lämpötilassa.
Mutta kun ottaa MAFin pois niin on ihan uusi auto ei nyi eikä pärise.
Mutta en tiedä sitten miten kylmänä toimii kun maffia ei ole

mikähän tossa mahtaa olla

Lähetetty: 26 Huhti 2007 20:36
Kirjoittaja Simprider
Vaihda tai puhdista MAF.

Piuhan irroittamisella ei ole sanottavaa vaikutusta, itse ajoin 2v piuha irti ja kaikki pelasi. Katsastukset ja kaikki puhtaasti läpi.

Tietokoneboksi ohittaa toimimattomat anturat asettamalla ns default asetukset --> ei optimaali ohjaus mutta toimii.

Lähetetty: 26 Huhti 2007 20:47
Kirjoittaja cologne
MAF on pesty ei vaikutusta.

Lähetetty: 27 Huhti 2007 00:02
Kirjoittaja Simprider
Tarkoittaa vain että MAF on kaput eli vaihda se uuteen.
Voit tietenkin mitata resistanssin ja verrata sitä ohjearvoihin, siten varmistat notta et osta uutta turhaan.

Lähetetty: 27 Huhti 2007 08:47
Kirjoittaja Tag
Voihan se vika olla jossain muussakin anturissa, kuten on mainittu, ecu menee perustilaan jos jokin ei jollain tapaa toimi. Siinä ei paljon hyödytä maffin piuhoja irrotella..

Tosin jos oletetaan, että vika on ainoastaan maffissa, auton pitäis toimia paremmin ilman sitä. Vikakoodien luku!

Lähetetty: 28 Huhti 2007 09:09
Kirjoittaja Simprider
Tag kirjoitti:Voihan se vika olla jossain muussakin anturissa, kuten on mainittu, ecu menee perustilaan jos jokin ei jollain tapaa toimi. Siinä ei paljon hyödytä maffin piuhoja irrotella..

Tosin jos oletetaan, että vika on ainoastaan maffissa, auton pitäis toimia paremmin ilman sitä. Vikakoodien luku!
Ja tähän lisänä että MAF anturaa ei siinä Fordin omassa tarkistussekvenssissä tarkisteta mitenkään.

Lähetetty: 28 Huhti 2007 09:37
Kirjoittaja TeRoK
Noissakin on kyllä vissiin eroja ecujen välillä.
Just oli xrissasen kanssa juttua kun käyttäytyy eri cossu scorpiot erilailla kun nyppii antureita irti.

Mun esim. sammuu laakista kun ottaa maf johdon irti kun taas jotkut on puhuneet, että käynti vaan paranee.
Sitte taas joitain muita antureita irrotettaessa sammuilee porukalla autot kun taas mulla ei tapahdu mitään.
Tohon boa koneen yhteyteenkin on kuitenkin 4 eri ecua eli ilmeisesti diagnostiikka ohjelmat on erilaisia.
Ja löytyyhän toi maf anturin vika ihan vikakoodi listastakin. :wink: