Sivu 1/1
Sierran laatikko ei vaihda 4 vaihteelle(aut.)
Lähetetty: 15 Kesä 2006 19:46
Kirjoittaja markov81
Elikkäs ois ongelmana vm. -91 sierran automaatti laatikko. Ei suostu vaihtamaan nelos vaihteelle ollenkaan. Muuten toimii moitteettomasti, ei nyi, luista ja kickdown toimii erinomaisesti. Öljyä on ja ei mustaa eikä haise "palaneelle". Riittäiskö suodattimen ja öljyn vaihto? Muilla samanlaatuisia ongelmia? Vaihtolaatikko maksais 600e käytettynä ja niiden kunnostahan ei aina tiedä...
Lähetetty: 15 Kesä 2006 22:55
Kirjoittaja samiharju
muilla on takuuvarmasti samoja ongelmia. en halua ilkeillä mutta ehjää a4ld automaattia ei ole olemassakaan.. jos se ei vielä ole rikki se on menossa rikki ihan kohta.. hakusanaksi a4ld niin löytyy turinaa, jos ei täältä niin crsc puolelta ainakin.
öljynvaihtoa voit kokeilla, se kuitenkin aiheuttaa 90% automaattien vioista.
Lähetetty: 16 Kesä 2006 15:03
Kirjoittaja TeRoK
Paitsi, että suurin osa noista vioista ettei vaihda neloselle johtuu viallisesta VSS (vehicle speed sensor) anturista. Pitäs löytyä laatikon kyljestä. Ja juu on siitä turinaa ennenkin ollut.
Lähetetty: 16 Kesä 2006 15:11
Kirjoittaja janzamar
Automaatti-laatikon öljy jos muuttuu mustaksi,niin sitten on jo jotain Todella pahasti vialla, kun se ei pääse nokeentumaan mitään kautta.
Eli jos öljyn väriin tulisi muutoksia,niin se laatikko olisi jo valmis.
Lähetetty: 19 Marras 2007 19:20
Kirjoittaja Devi
Nostetaanpa tätä aihetta.
Tuli ostettua talviautoksi -91 sierra automaatilla, ja tietenkin siinä piti olla jotain vikaa jota en koeajolla huomannut. Eli nelosvaihde on hukassa
Vikaa voi ilmeisesti olla monessakin paikassa, mutta ainoa helposti korjattava lienee tuo VSS-anturi. Täytyy siis toivoa että vika olisi siinä.
Mutta miten voisin luotettavasti tarkistaa tuon anturin toiminnan?
Ettei tulisi turhaan ostettua uutta (ja arvatenkin kallista) osaa, jos vanhakin on kunnossa.
Lähetetty: 19 Marras 2007 19:52
Kirjoittaja TeRoK
Mikä sierra kyseessä?
Vuosimalli ja koneen koko? Ja mahdollisesti koneen tyyppikoodi (kolme merkkiä)
Ainakin tommosta tietoa on 2 litraseen N9C koneeseen, että Vss anturin töpseli irti ja johtosarjaan menevästä liittimestä pinni 1:stä pitäs virta päällä mitattuna tulla akkujännite maita vasten.
Jos tulee niin sitten ecun liittimestä pinni 4:stä maita vasten mitattuna pitäs virta päällä autoa työntäessä (tai jos saa perän ilmaan niin 30-30km/h ajaessa) tulla vaihtelevasti 0 volttia ja 11-14 volttia.
Sen enempää ei oikein kotikonstein pysty mittaamaan.
Ajoneuvon ollessa liikkeellä pitäisi tulla n.20Hz joka kasvaa nopeuden mukaan. Tai sitten oskilloskoopilla kattoen kanttiaaltoa.
EDIT: jaa vuosimallin jo mainitsitkin.
Lähetetty: 19 Marras 2007 21:06
Kirjoittaja Devi
TeRoK kirjoitti:Mikä sierra kyseessä?
Vuosimalli ja koneen koko? Ja mahdollisesti koneen tyyppikoodi (kolme merkkiä)
Eli se on tuo allekirjoituksen auto. -91 tosiaan ja 2.0 ruisku dohc. Koneen tyyppikoodia en tähän hätään muista.
Eiköhän noilla tiedoilla jo jotain selviä jos vain pätevät tähän autoon, oskilloskooppikin löytyy. Täytyy tutkia kun ehtii.
ecu löytyy vissiin apukuskin puolelta jalkatilasta?
Lähetetty: 19 Marras 2007 21:11
Kirjoittaja TeRoK
Joo no sitten kyllä pitäisi siinä toimia noi ohjeet.
No se on hyvä jos oskilloskooppikin löytyy.
Sitten vielä lisäohjeiksi oskilloskooppi asentoon 5V/50ms.
Lähetetty: 25 Marras 2007 19:33
Kirjoittaja Devi
Eilen tuli tuota mittailtua ja siistiä kanttiaaltoahan sieltä tuli, eli vss on kunnossa. Kiitokset TeroK:lle ohjeista.
Olisin vain toivonut vian olevan tuossa, kun eikös se nyt mene laatikon purkuhommiksi jos tuon kuntoon mielii saada? Hyvin kyseenalaista viitsinkö alata.