Sivu 1/2
sierra 1.6i cvh:n viritys
Lähetetty: 22 Maalis 2005 18:36
Kirjoittaja HELLbound
JESS!!
Eli pitäis hiukan piristää tota myllyä, mutta ois kiva tietää pari seikkaa.....elikkä pystyykö vaihtamaan nokan ilman kannen irroitusta?? entäpä uskaltaako pakosarjasta lyhentää lisäilmapulssin putkia, kun ilmeisesti tunkeutuvat rankasti pakokanaviin?? ja sitten vielä jos jollain olis kokemusta, niin paljon uskaltaa isontaa(sorvata) läppärunkoa isommaksi??? siinäpä näin aluksi....kiitos vastauksista etukäteen ja p.s. koneen vaihto ei tule sitten kuuloonkaan!!

Lähetetty: 22 Maalis 2005 18:40
Kirjoittaja lalli69
Laita siihen escortin vastaavasta koneesta Efi monipisteruutta, niin pääsee ainakin toiselle sadalle. (heposissa)
Lähetetty: 22 Maalis 2005 18:45
Kirjoittaja HELLbound
oisko toi efin asennus paha homma?? on meinaa noita saaste-skeidoja aikas rutkasti tossa koneessa...istuuko suoraan kanteen vai kaipaako ekkerin kannen?? onkos hajua paljon noista ruiskuista pyydetään??
Lähetetty: 22 Maalis 2005 19:05
Kirjoittaja ZyaS
nokan mahtuu vaihtamaan ilman kannen irrotusta mutta konetta pitää saada ylöspäin että mahtuu tulemaan pois. muistelisin.
Lähetetty: 22 Maalis 2005 19:10
Kirjoittaja HELLbound
eli vissiin samalla vaivalla ottais kannen pois ja siistisi kanavia yms. pientä parantelua...??
Lähetetty: 22 Maalis 2005 19:15
Kirjoittaja HELLbound
ja siis huomautan tähän väliin, että autosta ei ole tarkoitus tehdä mitään naton ohjusta vaan "päivittää" tehot nykyaikaan, eli sinne satasen hujakoille....
Lähetetty: 22 Maalis 2005 19:18
Kirjoittaja ZyaS
joo hattu pois vaan ja kanavien putsaus.. on sitten päin persettä tehty ne kanavat tehtaalla

Lähetetty: 22 Maalis 2005 19:20
Kirjoittaja ZyaS
itsellä ois yks tollanen viilailtu kansi.. pitäis vaan seetit ajaa uusiks.. ja ohjurit vaihtaa.. karkas vähän vinku käsistä

Lähetetty: 22 Maalis 2005 19:21
Kirjoittaja voicecoil
ZyaS kirjoitti:joo hattu pois vaan ja kanavien putsaus.. on sitten päin persettä tehty ne kanavat tehtaalla

kanavat on ihan hyvät ihan sellasenaan,en niitä lähtis ekaks muutakun kohistus ja kevyt kiillotus.
Lähetetty: 22 Maalis 2005 19:29
Kirjoittaja ZyaS
no joo onhan ne ihan hyvät kun pyöristelee ne melkeen 90asteen kulmat pois sielt kanavan alapinnalta. ja helvetin rösöset on vakiona.
Lähetetty: 22 Maalis 2005 19:44
Kirjoittaja HELLbound
vissiin aika huolella suunniteltu kansi...

!! jos siellä jotain 90asteen kulmia on, niin pitää sanoa, että on voortilla ollu skeidat insinöörit mitkä kannen suunnitteli!!! tossa kesälomalla lähtee sitten kansi irti ja metso automationsille paranneltavaksi!!!! pakko tota konetta ruuvata kun on koppa autossa ikäisekseen hyvässä kunnossa ja ajettu tällä hetkellä n. 130tkm.... en olis muuten tota ostanutkaan!!!! "suvusta" kun auto on.....
Lähetetty: 22 Maalis 2005 20:22
Kirjoittaja HELLbound
pitääkö muuten kannen pultteja uusia jos ottaa kannen irti?? vissiin saa uusia ainoastaan voortilta...en ole ainakaan tarvikkeena missään nähnyt....sain korjaus-käsikirjasta sellaisen käsityksen, että ei noita pultteja tarvitsisi välttämättä uusia....tiedä pitääkö paikkansa?? tuolla pro & streetillä on myytävänä cvh:n nokka ja siinä lukee bolt-on...eli tarkoittaako tuo sitä että on pulttaa-kiinni osa?? tarviiko nokka-pyörä vaihtaa vai käykö orkkikseen suoraan??
Lähetetty: 22 Maalis 2005 20:26
Kirjoittaja VesQ
Jos voortin kannet on huonoja niin mitäs vanhemmat ladan kannet sitten on ??
Saattaa löytyä ladan imu ja pakokanavista sellaisia sentti x sentti x sentti ylimääräisi kökkäreitä joita kukaan ei ole muistanut valun jäljiltä hioa pois

Lähetetty: 22 Maalis 2005 20:31
Kirjoittaja HELLbound
nyt on kuitenkin kyse fordista...ei ladasta!!! jos kannessa on paranneltavaa niin kyllähän se kannattaa tehdä jos kerran kansi on irti!! ei millään pahalla...

Lähetetty: 22 Maalis 2005 20:33
Kirjoittaja _P_
pitääkö muuten kannen pultteja uusia jos ottaa kannen irti?? vissiin saa uusia ainoastaan voortilta...en ole ainakaan tarvikkeena missään nähnyt...
Ainakin eskortin 1.6 cvh koneeseen pultit pitää uusia.
Uusia pultteja saa tarvikkeena vaikka mistä paikasta.
Lähetetty: 22 Maalis 2005 20:36
Kirjoittaja ZyaS
kyllähän se nokkapyörä siihen "tarvike-viriviri" nokka-akseliinkin käy mutta menee hukkaan se akseli kun sitä ei pysty säätämään
Lähetetty: 22 Maalis 2005 20:54
Kirjoittaja HELLbound
mitäs se "bolt-on" sitten tarkoittaa, ku ei muissa nokissa sitä lue??
Lähetetty: 22 Maalis 2005 20:59
Kirjoittaja heikki_1081
HELLbound kirjoitti:oisko toi efin asennus paha homma?? on meinaa noita saaste-skeidoja aikas rutkasti tossa koneessa...istuuko suoraan kanteen vai kaipaako ekkerin kannen?? onkos hajua paljon noista ruiskuista pyydetään??
Tämä askarruttais minuakin, voisko joku vastata...
Lähetetty: 22 Maalis 2005 22:40
Kirjoittaja ZyaS
HELLbound kirjoitti:mitäs se "bolt-on" sitten tarkoittaa, ku ei muissa nokissa sitä lue??
no siis kyllähän se sinne ihan "pulttaamalla" menee ilman muita koneen muutoksia mutta parhaan lopputuloksen saa kun hommaa äädettävän nokkapyörän
Lähetetty: 23 Maalis 2005 08:09
Kirjoittaja voicecoil
joo kyllä ne pultit pitää uusia aina cvh koneeseen kun ottaa kannen pois.maksaa noin 1.85 euroa kpl.
Lähetetty: 24 Maalis 2005 00:03
Kirjoittaja Krisse
No kyllä työ ja virityskohteita valitsette :-/ Eipä silti, onhan mullakin ollu millin ylikokoon porattu 1.3 Valencia hirviönokalla, 1.1 männillä ja hulvattomalla kaasarilla. Tollasessa touhussa ei oo kyllä mitään järkeä, mutta kaitpa se on kaikkien itse 'vitsa väännettävä'.
No mutta, toi oli alkupuhe joka ei odota kommentointia.
Vaan se mitä tulin sanomaan on että vaikka se Sierra nyt onkin 1.6 CVH ja vaikka se venttiilikoppakin näyttää samalta kuin Escort 1.3 '82, niin on se silti aika lailla eri pannu. Noin niinkun sitä silmälläpitäen että melkeen minkä tahansa muun CVH:n asentelu sinne on aikalailla toivotonta. Jos pelkkä vesipumppu/termostaatinkoelo ja etenkin sytytyslaitteiston (Tilaongelma, siksi Sierra CVH:ssa 'vähän' erilaiset laitteet) tarkastelu ei vielä vakuuta että eroja löytyy, koittakaapa miettiä miten saatte etuvetoiseen lohkoon ne takavetoisen koneen kannatinsysteemit kiinni...
Lähetetty: 24 Maalis 2005 17:40
Kirjoittaja HELLbound
kommentoinpa kuitenkin......siis niinkuin jo mainitsin niin autosta ei olla tekemässä mitään rakettia vaan ihan "päivittämässä" tehoja nykyaikaan!!! se olisikin eri asia jos tavoitteena olisi joku +400hp....20 hepoa lisää ei luulisi olevan ison työn ja budjetin takana noinkin matala viritteisessä koneessa....no mut kantansa kaikilla!!! kai se olis sitten järkevää laittaa pellin alle joku 6 litranen v8 ja virittää sitä mut...

Lähetetty: 24 Maalis 2005 17:46
Kirjoittaja HELLbound
kommentoinpa kuitenkin......siis niinkuin jo mainitsin niin autosta ei olla tekemässä mitään rakettia vaan ihan "päivittämässä" tehoja nykyaikaan!!! se olisikin eri asia jos tavoitteena olisi joku +400hp....20 hepoa lisää ei luulisi olevan ison työn ja budjetin takana noinkin matala viritteisessä koneessa....no mut kantansa kaikilla!!! kai se olis sitten järkevää laittaa pellin alle joku 6 litranen v8 ja virittää sitä mut...

Lähetetty: 24 Maalis 2005 22:50
Kirjoittaja Monteonisti
En kyllä ymmärrä tuota virittämisen intoa, ostaa kerralla "sopivan".
Toisaalta, ostin minäkin kerran sellaisen, itse vielä parantelin!

Oli kyllä karmeet pensa- ja rengaslaskut!
Oli kerran Alfakin, siinä tuntu olevan liikaakin "viriä" jo vakiona!
Eli, onnea vaan kokeilulle, vaikka minä en (enää?) tuota ymmärräkkään, mulle riittää jos pääsen tarvittaessa muista ohi!

Lähetetty: 25 Maalis 2005 00:25
Kirjoittaja ZyaS
Monteonisti kirjoitti:En kyllä ymmärrä tuota virittämisen intoa, ostaa kerralla "sopivan".
Toisaalta, ostin minäkin kerran sellaisen, itse vielä parantelin!

Oli kyllä karmeet pensa- ja rengaslaskut!
Oli kerran Alfakin, siinä tuntu olevan liikaakin "viriä" jo vakiona!
Eli, onnea vaan kokeilulle, vaikka minä en (enää?) tuota ymmärräkkään, mulle riittää jos pääsen tarvittaessa muista ohi!

tässä menee vanhan ja vanhuksen raja.. susta on tullu vanhus

mitä pystyy jotenki rakentelemaan pitää rakennella muute ei erotus massasta oli se sitten vaikka leivänpaahdin..