Sivu 1/1

Fiesta xr2i

Lähetetty: 14 Kesä 2006 08:55
Kirjoittaja djtonzah
Miten xr2i eroaa tavallisesta Fiestasta? Kaikki erot, tyyppiviat sun muut jos joku voisi pikaisesti kertoa. Mitä kannattaa selvittää kyseistä autoa ostaessa?

Kuuluuko tällainen etupuskuri alkuperäiseen?
http://www.nettiauto.com/748907

Lähetetty: 14 Kesä 2006 09:09
Kirjoittaja suklaa-auto
Tuolta löytyy jottain Fiestasta

Lähetetty: 14 Kesä 2006 13:58
Kirjoittaja lalli69
Puskin on vakio, ainakin yhtäkkiä katsoen.

Lähetetty: 14 Kesä 2006 17:00
Kirjoittaja Krisse
Sisustus on reteempi kuin mopomalleissa. Sama sisustus kuin 1.6S sillä erotuksella että XR2i:stä löytyy yleensä kyynärnojat ovista ja S:tä ei. Parempi mittaristo (=kierroslukumittarilla) kuin karvahattumalleissa, tosin uudemmissa (94-95) karvahatuissakin sellainen oli. XR2i:ssä on muovisarja korissa johon kuuluu myös tuo sumuvalollinen ja lisäpitkällinen etupuskuri. XR2i:ssä sininen raita kylkilistassa (1.6S:ssä valkoinen, RST:ssä vihreä). Alusta on timmimpi kuin mopomalleissa, ja taitaa se olla timmimpi myös kuin 1.6S:ssä. Edessä on kallistuksenvakaaja, mopomalleissa ei ole ja 1.6S:ssäkin ohuempi kuin XR2i. Samat jarrut kuin 1.6S, eli isommat kuin mopomalleissa mutta pienemmät kuin turbossa.

Hesarin vikalistat on ihan yhtä paskan jauhamista, niissä on samat viat kaikkiin autoihin. Itse laskisin XR2i:n >>mallikohtaiseen<< vikalistaan vaihteiston perän laakerit jotka ovat yleensä 200tkm välein vaihtokunnossa, mätänevän paksin luukun (tutki ikkunan kehykset sisäpuolelta) ja todennäköisesti venttiilivarsien kumit alkavat olla jo ehtoopuolella joten sinistä saattaapi putkesta tulla vaikkei kone vielä väljä varmaan olekaan.

Kun tuossa vuonna 98 etsin itelleni 89-90 1.6S mallia (Hintahaarukka euroiksi muutettuna oli sillon muuten 4000-5200e) niin suurin osa niistä oli enemmän tai vähemmän kolaroitu, ja lähes jokainen kolari oli sellainen että auto oli pois rekisteristäkin korjauksen ajan.

Lähetetty: 14 Kesä 2006 18:30
Kirjoittaja jushi69
eikö muka RS Turbossa oo samat jarrut kun xr2i/1.6s?
ainakin näin olen jostain lukenut!

Lähetetty: 14 Kesä 2006 18:46
Kirjoittaja AnttiR
Rs turbossa on ainakin 240mm jäähdytetyt laikat edessä. Mitenkäs ässässä.

Lähetetty: 14 Kesä 2006 21:10
Kirjoittaja jushi69
Taitaa kaikissa kolmoskoppasissa olla 240 jarrut eessä mutta ainut ero on että RST/XR2i/S on Jäähdytetyt 240mm laikat edessä!

Lähetetty: 15 Kesä 2006 19:53
Kirjoittaja Krisse
Kas joo, no niin näyttääkin olevan.

Löytyikö muita virheitä?

Ja .. Mk1/2 on muutenkin enemmän mun pisnis :-)