Sivu 1/1
Kannenvaihto 1.8 Sierraan?
Lähetetty: 13 Kesä 2006 20:53
Kirjoittaja kalle78
Nyt on Sierralla kannen osalta kilometrit täynnä ja pitäisi remonttia tehdä, kun kylmänä tykkää vähän savutella...
Ajattelin hankkia toisen kannen josta samalla parantelisi virtauksia ja muuta pientä.
Mutta kun toi oma on 1.8 niin sopiiko siihen nyt sitten 1.6 tai 2 litraisen kansi?
Lähetetty: 13 Kesä 2006 21:39
Kirjoittaja jaska74
väittäisin että ei käy kumpikaan, kun yläkerran tiivistesarjakaan ei sovi ja on puolet kalliimpi kun 1.6 ja 2.0 (motonet)
eikä sovi imu eikä pakosarjankaan tiivisteet
faktaa en kyllä tiedä
Lähetetty: 13 Kesä 2006 23:24
Kirjoittaja hatch88
Varmasti on paljon merkitystä myös sillä, onko kone 1.8l cvh vai 1.8l ohc..
Lähetetty: 14 Kesä 2006 08:05
Kirjoittaja kalle78
Juu anteeksi, unohtui tosiaan laittaa tuo.
Kone on siis 1.8 ohc.
Kuulin että jotkut 2 litraisen osat käy.
Meneekö vaikeaksi vaihtaa vaikka 2 litrainen kone siihen, joutuuko vaihtamaan kuinka paljon muuta?
Lähetetty: 14 Kesä 2006 12:14
Kirjoittaja turbiiniriesa
kyllä 2.0 sinne menee heittämällä>samoja lohkoja noi päällisin puolin on vaan eri poraus,muutenki menee olettaen että laitat koko koneen ruiskuautosta<ruiskuautoon tai kaasaripelin motin kaasariautoon.
katsastuksenki osalta siinä 1,8 pitäs olla jo samat jarrut ku 2,0 autossa,eli senkin puolesta menee halposti läpi.
eiku semmonen 2,0 sinne ja vetoo...

Lähetetty: 14 Kesä 2006 18:56
Kirjoittaja kalle78
Mutta mites vaihdelaatikko?
Sopiiko tuo 1.8 laatikko 2.0 koneen jatkoksi?
Perän kun joskus vaihdoin niin oli 1.6 litraisen.
Että onko noissa askeissa eroja?
Lähetetty: 14 Kesä 2006 18:58
Kirjoittaja Sultzi
Kyllä laatikko sopii, kytkinakselin booreissa voi olla eroa, eli kytkinlevyn voi joutua vaihtamaan, muuten menee heittämällä.
Lähetetty: 14 Kesä 2006 19:25
Kirjoittaja kalle78
Eli siis jos ymmärsin oikein niin laatikko sopii suoraan paikoilleen 2 litraiseen tekniikkaan, jos käytän vaikka nykyistä levyä, niinkö?
Syksyllä uusin kytkinpaketin niin se on tuore ja hyväkuntoinen.
Sitten varmaan myös sopii nurkissa pyörivä 1.6 litraisen 5 vaihteinen aski, kun mulla nyt on tuossa 4 vaihteinen?
Eli kytkinlevy pitää ostaa sen mukaan mikä on laatikko, niinkö?
Sittenhän se on helppoa...
Lähetetty: 14 Kesä 2006 19:48
Kirjoittaja Sultzi
Loota menee koneeseen kiinni heittämällä, ainoastaan laatikon kytkinakselin booreissa voi olla eroa, verrattuna nykyiseen 4loviseen. Kannattaa tarkistaa onko samat boorit.
Edit: Joo, levy laatikon boorien mukaan. Ainakin sierran 4-lovisen ja type-9 booreissa on eroa. Joten taitaa tuossa mainitsemassasi 5lovisessa olla erikokoinen boori?
Lähetetty: 14 Kesä 2006 19:56
Kirjoittaja turbiiniriesa
joskus ku laitoin 2.0 litrasen 1,6 tilalle ja laatikoksi jäi 4-lovinen,niin silloin laitoin caprin kytkinlevyn siihen.siinä oli sopiva pooritus ja halksija mun tarpeisiin.
Lähetetty: 14 Kesä 2006 20:14
Kirjoittaja kalle78
OK.
Eli jos olen ymmärtänyt nyt täysin oikein, niin kytkinlevy, tai miksikäs ei koko paketti pitää sopia siis laatikon kanssa yhteen. Laatikot sopii siis kaikki ohc koneisiin?
Eli kun mulla on 1.6 litraisesta Laser mallin Sierrasta otettu 5 vaihteinen laatikko niin se sopii siihen 2.0 koneeseen suoraan, pitää vaan hankkia laatikkoon sopiva kytkinpaketti? Olenko ymmärtänyt oikein? Eli kaikki asetelmat sopii keskenään, jos siis nyt verrataan 1.6 ja 2.0 tekniikkaa?
Paljonko on käypä hinta maksaa tuollaisesta kunnossa olevasta 2 litraisesta koneesta?
Lähetetty: 14 Kesä 2006 20:26
Kirjoittaja overboost
Paineastelmia on kahta mallia 190mm ja 215mm
Kytkinlevyjä neljää mallia 190mm ja 215mm, molempia sekä 20 ja 23 boorilla.
Halkaisijan määrittää vauhtipyörä ja boorituksen laatikko.
Lähetetty: 14 Kesä 2006 20:28
Kirjoittaja jaska74
en taaskaan laita päätä pantiks mutta sopiiko 1.6 kardaani 2.0 laatikkoon?
mun mielestä ei sovi (suoraan)
Eli jos olen ymmärtänyt nyt täysin oikein, niin kytkinlevy, tai miksikäs ei koko paketti pitää sopia siis laatikon kanssa yhteen. Laatikot sopii siis kaikki ohc koneisiin?
juuri näin
Lähetetty: 14 Kesä 2006 20:48
Kirjoittaja kalle78
Se 2 litraisen laatikon sopivuus ei ole ongelma, sillä haluankin pysyä 1.6 litraisen laatikossa, mutta vaihdan vaan 4 vaihteisesta 5 vaihteiseen.
Eli mun mielestä nyt koneessa kiinni oleva kytkinasetelma pitäisi sopia suoraan uuteen laatikkoon ja koneeseen.
Nyt siis paikallaan 1.6 laatikko 1.8 moottorissa.
Tulossa olisi siis 1.6 5 vaihteinen 2.0 ohc jatkoksi.
Eli asetelman voin ostaa valmiiksi, kun lasken 5 vaihteisen laatikon boorit?
Onko 2.0 koneen vauhtipyörän halkaisija sitten eri?
Eli pitääkö 2.0 kone olla paikanpäällä että saa oikean kytkimen?
Lähetetty: 14 Kesä 2006 20:53
Kirjoittaja jaska74
Sierra 1,6 82--88 jos 4-vaiht/20 uraa
Sierra 1,6 82--84 jos 5-vaiht/23 uraa/Ø190mm
Sierra 1,6 85--90 jos 5-vaiht/23 uraa/Ø215mm
kakslitrasessa on toi 23 uraa/Ø215mm
ja viisvaihteisessa on aina 23 uraa mutta halkaisijaa kahta eriä
Lähetetty: 14 Kesä 2006 20:53
Kirjoittaja janzamar
Laitoin privana vinkkiä..
mun mielestä kone/laatikko paketin saa helpommalla asennuksenkin puolesta,ja hintakin saattaa olla sopivampi kun ei erikseen tarvi ostaa,tosin tarjontaa tuntuis olevan suht hyvin.
Miksi se 1.6 laatikko sitten olis parempi kuin 2.0:n..?
Lähetetty: 14 Kesä 2006 22:07
Kirjoittaja kalle78
Niin, en mä muuten olis laatikkoakaan vaihtamassa ellei tallin perällä makaisi valmiiksi 5 lovinen laatikko, siis alkujaan 1.6 koneesta.
Jos heitän 2 litraisen laatikon niin eikös silloin mene kardaani uusiksi?
Ainakin mun tietojen mukaan.
Ja viides vaihde ihan vaan kulutuksen puolesta...
Lähetetty: 15 Kesä 2006 06:23
Kirjoittaja turbiiniriesa
muistelisin kans et 2.0 5-lovinen laatikko olis hiukan pitempi ku 1,6:sen,eli kardaanin joutus vaihtaan.
tosin en oo varma et onko kaikki 5-loviset sit pitempiä,eli onko se 1,6 5-lovinen kans pitempi

Lähetetty: 15 Kesä 2006 12:50
Kirjoittaja Sultzi
Kai sen luulis pidempi olevan, kun enemmän on rattaitakin

Mutta tiedä sitten.
Lähetetty: 15 Kesä 2006 14:11
Kirjoittaja henu
kardaani pitää vaihtaa jos laitetaan 4 vaihteisen tilalle 5 vaihteinen tai sit jos on vaihdetavaa mallia se kardaanin päässä oleva poori ni sen vaihto pitäs riittää koska 4vaihteisessa on eri poori laatikon hännässä ku 5 vaihteisessa ja myös muistaakseni pituuseroakin on
Vaihteistotietoa
Lähetetty: 16 Kesä 2006 21:43
Kirjoittaja futura68
4-vaihteisia askeja on kahdella eri boorilla, 1.3 - 1.6 on pienemmällä (20 uraa) ja 1.8 - 2.0 suuremmalla (23 uraa). 5-vaihteiset aina 23 uraisia koneen koosta riippumatta, välityksissä saattaa olla pieniä eroja. Em. toimii Sierras, mut taunuksis on useasti 1.6:n peräs "iso aski". Itsellä oli joskus -87 1.8 OHC Sierra ja siinä oli 4-vaihteinen iso aski ja isot (2.0) jarrut edes ja takana. Eli jos sul on se alkuperäinen aski paikal ni kardaanin kans ei tule ongelmia.