Sivu 1/1
Katalysaattorin tyhjennys
Lähetetty: 07 Kesä 2006 18:25
Kirjoittaja ridez
Onko katin tyhjennys iso homma ja miten kannattaisi tehdä?
mulla 2.0 dohc-92 sierra rekisteröity vähäpäästöiseksi ja katti tukossa.
enn viitsisi ostaa uutta kun maksaa satoja euroja ja on tarpeeton.
on siis kahdella katilla ja ensimmäinen tukossa.
rek.otteessa on että pitää olla katti,mutta ei ole rekisteröity vähäpäästöiseksi.
kiitos jo etukäteen vastauksista
Lähetetty: 07 Kesä 2006 20:02
Kirjoittaja Kessi
Ei siinä paljon muuta vaihtoehto, kun irrottaa katti ja rälläkällä nätisti kuoret auki ja paiskata rojut mäkeen, jonka jälkeen hitsaa kuoret kasaan... Tosin jos on oikeen murusiks menny, voi hyvällätuurilla tyhjentyä ravistamalla

! Ja mikäli tosiaan se yks katti siellä piisaa, niin voihan tuon tukossa olevan korvata putkenpätkällä...
reikiä??
Lähetetty: 07 Kesä 2006 20:15
Kirjoittaja ridez
auttaiskohan pika korjaukseksi jos porais reikiä pari tukossa olevaan kattiin.
koveniskohan äänet liikaa?
helpp
Lähetetty: 07 Kesä 2006 20:28
Kirjoittaja Jaakko85
Ounou, jos tekee mieli viritellä niin osta piltteemasta 80€:llä uus katalysaattori ja viritä se vanhaan putkeen.
Mistä muuten tiedät että ensimmäinen on tukossa?
öhhö
Lähetetty: 07 Kesä 2006 21:04
Kirjoittaja ridez
No oli alusta tai ei niin joka tapauksessa.
kulku hyytyi 60:iin.
ja ekasta kuuluu kilinää kun sitä kopistelee ja bensan syönti pomppas.
Lähetetty: 07 Kesä 2006 23:35
Kirjoittaja Krisse
Olis pari käyttämämätöntä yleismallin katalysaattoria joutilaana jos joku tarvii.
Lähetetty: 08 Kesä 2006 00:04
Kirjoittaja jate2
Konsti 1. Ota se putki, missä katti on kiinni, lattialle ja tarjoa lekaa tai pajavasaraa sille. Todella teräviä napautuksia. Ravistele romut ulos.
Konsti 2. Putki alas, ja tutki pääseekö lyömään rautakangella tms. sisukset palasiksi.
Kikka 3. Rälläköi, nyverrä, tms. se katti pois ja hitsaa/ askartele suora putki tilalle. (helpoin tapa)
Lähetetty: 09 Kesä 2006 23:43
Kirjoittaja Monteonisti
Niinpä, ennenhän tosiaan parannettiin "hengitystä" mopoista ja autoista survomalla rautakanki vaimentimen läpi, ihmeesti "henki" kulki paremmin, pätee varmaan vieläkin?

Tai ainakin saundi parani!

Re: Katalysaattorin tyhjennys
Lähetetty: 10 Kesä 2006 00:51
Kirjoittaja jaska74
ridez kirjoitti:
mulla 2.0 dohc-92 sierra rekisteröity vähäpäästöiseksi
,mutta ei ole rekisteröity vähäpäästöiseksi.
siis on vai ei

Lähetetty: 10 Kesä 2006 14:07
Kirjoittaja suklaa-auto
Luin katsastajat.comista että saa poistaa jos ei ole kolmetoimi katalysaattori
Lähetetty: 10 Kesä 2006 14:10
Kirjoittaja suklaa-auto
tossa on yks lainaus:
Hei, -88 mallisen (tuotu Suomeen -96) Mustangin rekisteriotteessa on maininta katalysaattoreista, mutta ei siis "vähäpäästöinen". Sovelletaanko autoon käyttöönottovuoden mukaisia "tavallisia" eikä vähäpäästöisen vaatimuksia?
- Jos kolmitoiminen katalysaattori, niin sovelletaan vähäpäästöisen arvoja.
Lähetetty: 10 Kesä 2006 15:41
Kirjoittaja Sultzi
Ja lähes ainahan ne on kolmitoimisia, eikö?
Re: Katalysaattorin tyhjennys
Lähetetty: 11 Kesä 2006 12:34
Kirjoittaja pappa
ridez kirjoitti:enn viitsisi ostaa uutta kun maksaa satoja euroja ja on tarpeeton.
Bilteman yleismallin katti maksaa n. 80 egeä. Ostin itte cossuuni,
mutta en ole vielä päässyt asentelemaan. Vaativat tietty sovittamista
omaan autoon.
Mulla oli -91 Scorpiossa 2xKAT ja niistä oli sisustat vaan tylysti putsattu
pois. Ymmärrykseni mukaan ne on keraamiset kennot (voinee olla
myös metallia) ja keramiikanhan luulis saavan pienellä väkivallalla
murjottua palasiksi ja pudoteltua ulos.
Lähetetty: 11 Kesä 2006 23:35
Kirjoittaja Monteonisti
Keramiikkahan yleensä hajoaa kun puottaa tarpeeksi korkealta kovalle alustalle?

Re: Katalysaattorin tyhjennys
Lähetetty: 16 Kesä 2006 20:42
Kirjoittaja anttij80
ridez kirjoitti:Onko katin tyhjennys iso homma ja miten kannattaisi tehdä?
mulla 2.0 dohc-92 sierra rekisteröity vähäpäästöiseksi ja katti tukossa.
enn viitsisi ostaa uutta kun maksaa satoja euroja ja on tarpeeton.
on siis kahdella katilla ja ensimmäinen tukossa.
rek.otteessa on että pitää olla katti,mutta ei ole rekisteröity vähäpäästöiseksi.
kiitos jo etukäteen vastauksista
ota tukkonen katti pois,mutta mitähän meinaat kun on rekisteröity vähäpäästöiseksi ja lopussa ei olekkaa enää vähäpäästönen???
Lähetetty: 17 Kesä 2006 00:23
Kirjoittaja Monteonisti
Jos motti OK niin saattaa kuitenkin täyttää nuo vanhat vaatimukset? 8)