Sivu 1/1

Auttakaapa nyt naista mäessä...

Lähetetty: 04 Kesä 2006 21:15
Kirjoittaja teerinkoski
Eli harmaita hiuksia tuottaa nyt tuo rakas ransitti...
Aloitetaanpa alusta, eli ensin kun olin maantietä rauhakseen ajamassa niin tämäpä otti ja sammui, ensinnä ei puhunna mittää, mutta ku oli vähän aikaa seissy niin sitte käynnisty ja etiäppäin meni matalilla kierroksilla, mutta heti jos nousi kierrokset yli 2000 niin sammui ja taas sama odotus ja uusi yritys..
No pääsin korjaamolle ja siellä setä vaihtoi polttoainesuodattimen ja taas kävi hänen mielestä kuin unelma.. mutta mutta, ku mie olin päässy 2 kilometriä korjaamolta niin taas alko sama peli, ja eikun takasin!
No sitte setä tuumas että se on joko syöttöpumppu taikka siirtopumppu, ja päätimmä tehä niin että hää vaihtaa siirtopumpun joka on huomattavasti erullisempi vaihtoehto ja jos toimii niin olemma tyytyväisiä..
No ransitti heräsi taas henkiin ja korjaamolta ajoin suoraan katsastukseen ja läpi meni ,että pamahti!
Ja eihän se tietysti siihen jääny se homma.. illalla ku pääsin kotia, hää taas otti ja sammui ihan tuohon nurkille... taas ei ensin sanonu mitään, mutta vähän ajan päästä käynnisty, mutta kävi niiiin huonosti , hakkasi ja tärräsi ja ei meinannu pysyä käynnissä... ja ei sitte pysynykkään.
No tännään taas aattelin testata ja nyt käy taas kun unelma..
soitin korjaamo setälle ja kysyin josko voi ilmaa jostaki päästä ku on ollu kuiteski röörit auki, mutta hää tuumas jotta tuskinpa.
Ehotti että veisin Mynätiisseliin ja siellä laittavat johon nokkaan jotta oisko vika kuitenkin syöttöpumpussa.
No avasin kuitenki ilmanputsarin ja se oli tosi kökkönen ja putsasin sen paineilmalla ku ei tähän hätään nyt ollu uutta.
Nyt se toimii , mutta en uskalla minnekkään lähtiä, ku ei tiiä misssä taas sammuu!
Voiko joku nyt kertoa näistä oireista jottain, vai menneekö henkimaailman hommiks?
Sinä päivänä ku hain korjaamolta ajelin kuitenki usiamman sata kilometriä ja nyt tuntuu oireetki olevan erit..
Eli voiko olla jos ilman putsari oli niin kökkönen jotta se siittä johtu vai onko se nyt se syöttöpumppu..
Ajettu sillä on vajaa 400 tuhatta ja 98 vuosimallia on hän.
Auttakee!! :shock:

Lähetetty: 04 Kesä 2006 21:54
Kirjoittaja Bootsi
Siis kyseessähän on -98 (turbo) Diesel Transitti?? :wink:

Ilmoja vetelee jostain.. putki tai liitokset vuotaa.

Lähetetty: 04 Kesä 2006 22:18
Kirjoittaja teerinkoski
Noniin sitähä miekii, mut ku tuo korjaajasetä tuntu olevan varma, että näin ei oo..
kävin tuosa taas koitamassa, ja nyt ensin toimi hyvin ja hetken ajettuani ei kierrokset noussu yli 2 ja puolen... ei sammunu mut ei noussu kierrokset.
ja sitte sammutin ja käynnistin uuelleen ja taas kävi ku ei mittää.. :?:

Lähetetty: 04 Kesä 2006 22:23
Kirjoittaja janzamar
Mahtaiskohan olla pakoputkessa jotain irtonaista?
Tai tankissa joku putki heiluu tai jotain?

Lähetetty: 04 Kesä 2006 22:32
Kirjoittaja Monkelo
Bensiini erkkeri sammuili kans joskus 2km välein kunnes selevis että tankki ei saanut korvausilmaa.

Toisaalta jos siirtopumppu ja dielsel voipi käyvä samassa tilanteessa niin että tankista tulloo rusina.

Lähetetty: 04 Kesä 2006 22:34
Kirjoittaja teerinkoski
Ne oli kyllä korjaamolla ainaki putsanneet putket tankkiin asti...
mutta miten pakoputkessa irtonaista?
siitä on kyllä semmonen mutka misä on kangas (tai teräsverkko.. mikälie)
puhki...

Lähetetty: 04 Kesä 2006 22:58
Kirjoittaja janzamar
Noita bensakoneita on ollut,että täytteet on irronneet ja tukkineet pöntön,ei ole sitten jaksanut käydä sen kautta kunnolla,katit tukkeessa jne.
Mutta jos se putki on jo puhki,niin lienee niin edestä että tuo puhaltaisi ne reiän kautta pihamaalle asti..

Lähetetty: 17 Kesä 2006 00:13
Kirjoittaja pappa
No se on moro...

Kyllä tuo Papan silmiin tai korvaan kuulostaa kovasti siltä että Transusi
vetää ilmaa keuhkoihin ja sehän ei sovi Dieseliä hengittävälle kovin
hyvin.

Polttoainesuodatin on vaihdettu yms. jne. juu... MUTTA lähtisin siltikin
etsimään vielä vuotoja/vikoja sieltä polttoainepuolelta vaikka korjaamo-
setä mitä sanoisi. Itselläni oli sellainen onkelma Mercedes 809D (joka
on kuorma-aato) kanssa että toimi ja kukkui oikein hienosti ja hyvin,
mutta vasemmalle kaartavan mutkan jälkeen tukehtui kuin olis oksennusta
mennyt keuhkoihin. Vika löytyi viime talvena: Korjaamosetä joka oli
pa suotimen vaihtanut, oli voisormi eli butterfinger (suomeksi mämmikoura
perkele!) ja oli ruuvannut suodattimen kiinni niin että tiivieste OO-rengas
oli sykkyrällä toisella reunalla. Seuraus oli se että talvipakkasilla jätti
Pappa rukan tienposkeen heinänhakureissulla ja piti pyytää apuva.

No olihan tuo pa-suodatinkin ihan täynnä vettä = jäätä siinä vaiheessa,
mutta näin se meni tämä tarina.

Kuulostaa siis polttoaine + ilma systeemiltä.