Sivu 1/1

ford vv kulutus

Lähetetty: 04 Kesä 2006 19:31
Kirjoittaja late
Eli kulutus on melkoinen,Tarkempia mittauksia ei ole tehty mutta kyllä maistuu.Kone on kyllä kunnossa eli purituksia on,sytytys 8 astetta eykk,pitäsi olla 12 mutta vaikuttaako paljonkin?kaasutin on säädetty syksyllä,Mutta olisiko kaasutin sitten vaan ihan yleisesti kulunut tms?tai ryyppy jumittaa?

Lähetetty: 04 Kesä 2006 19:48
Kirjoittaja Jaakko85
Ja tankissa/linjoissa ei ole vuotoja varmaan?

Lähetetty: 04 Kesä 2006 20:38
Kirjoittaja late
Juu ei ole,Ei ainakaan ole tallin lattialle läikkiä ilmestyny.

Re: ford vv kulutus

Lähetetty: 04 Kesä 2006 20:51
Kirjoittaja Herkko
late kirjoitti:Eli kulutus on melkoinen,Tarkempia mittauksia ei ole tehty mutta kyllä maistuu.Kone on kyllä kunnossa eli purituksia on,sytytys 8 astetta eykk,pitäsi olla 12 mutta vaikuttaako paljonkin?kaasutin on säädetty syksyllä,Mutta olisiko kaasutin sitten vaan ihan yleisesti kulunut tms?tai ryyppy jumittaa?
Ilmavuotoja ko.kaasarissa ei kestä olla
yhtään,nimittäin "kaikki"toimii alipaineella,
ryyppyä myöten.
Lisäksi jos ryypyn pieni alipaineella
toimiva "mäntä"on kulunut,on
imu osittain päällä jatkuvasti ja kulutus
sen mukainen.
Tuon verran ennakko heittoa,ei
vaikuta huomattavasti kulutukseen.

Itsellä oli TOIMIVA vv-kaasari Taunuksessa,
kulutus matka-ajossa 7,4 ja kaupunki kympin pintaan.

Olethan tarkastanut,että etujarrut ei laahaa...

Lähetetty: 05 Kesä 2006 16:23
Kirjoittaja late
Ei laahaa jarrut,Täytynee koettaa kiristää kaikki ruuvit.Muuten kone kyllä käy ihna kohtuullisesti,lukuun ottamatta pientä tyhjäkäynnin vaeltamista kylmänä ja nykimistä.

Lähetetty: 05 Kesä 2006 21:47
Kirjoittaja Herkko
Usein ilmavuoto ei tulekkaan kaasarin
juuresta,vaan niistä lukuisista pienistä
"lommeista"joita kaasarissa on.

Joskus niitä saattaa jopa puuttua ja
ilmavuoto on kova.

Näin oli itelläkin,tungin reikään
earin ja kulutus tippui puoleen :)

Lähetetty: 06 Kesä 2006 15:58
Kirjoittaja late
Mitä tarkoitat lommeilla?

Lähetetty: 06 Kesä 2006 17:18
Kirjoittaja Herkko
late kirjoitti:Mitä tarkoitat lommeilla?
Niitä pieniä pyöreitä peltilätkiä,
joilla kaasarin rungossa siellä täällä
olevia reikiä on tukittu.
Näyttää lohkon lommeilta minikoossa. :wink:

Lähetetty: 07 Kesä 2006 16:36
Kirjoittaja late
Lommi?Siis ikään kuin pakkasproppu? :oops:

Lähetetty: 07 Kesä 2006 16:48
Kirjoittaja janzamar
No näin.

Lähetetty: 07 Kesä 2006 18:53
Kirjoittaja jaska74
tunnetaan myös nimellä PLOMMI

Lähetetty: 07 Kesä 2006 20:14
Kirjoittaja late
Juu,tutkin kaasaria ja kyllä kaikki näyttäisi olevan paikalla,Mutta voivatko silti vuotaa?

Lähetetty: 08 Kesä 2006 00:18
Kirjoittaja Herkko
late kirjoitti:Juu,tutkin kaasaria ja kyllä kaikki näyttäisi olevan paikalla,Mutta voivatko silti vuotaa?
Oliko yhtään tyhjää "reikää"
Jos oli,tulppaa.

Jos ei,epäilen että "ryyppy mäntä"
on kulunut,eli imu on osittain
päällä jatkuvasti.

Senkin voi muuttaa manuaaliseksi,
niin saa kulutuksen kuriin.

Lähetetty: 08 Kesä 2006 19:35
Kirjoittaja late
Mutta toisaalta auto kyllä meni katsastuksestakin läpi,ja kaasari säädettiin syksyllä liikkeessä,co2 jotain 2%.

Lähetetty: 08 Kesä 2006 19:42
Kirjoittaja janzamar
Minkäslainen se kulutus sitten on?
Noin suurinpiirtein..?
Ja mites ilmanputsari,likainen putsari yksin saa aikaseksi ihan että huomaa..
Niin ja vielä,mikä ryyppy siinä,sähköinen vai vedellä vai..
voisko olla säädössä jotain pientä pielessä?

Lähetetty: 09 Kesä 2006 15:41
Kirjoittaja late
Ilman putsari on uusi,Ja vedellä ryyppy.Muistaakseni tankilla taisi päästä melkein 300km,Tosin auto on ollut talven seisonnassa,Mutta tulee vakuutukseen ensi kuussa joten pääsee tekemään kunnon mittaukset.ajo ollut sekalaista mutta rauhallista.

Lähetetty: 09 Kesä 2006 15:56
Kirjoittaja janzamar
On se aika paljon tosiaan,tankillisella vain 300 km..
Nyt kun on kesäkeli,niin vois kai sen kokeilla että irrottaa sen ryypyn pois pelistä,ja katsoo vaikuttaako.
Tietysti ensin tarkistaa vielä kerran että säädöt on tosiaan oikein.
Tulppien kärkivälit kohdallen,jakajan kannen kunnon katsominen..
kokeilee ettei tulpanjohdot anna läpi ja yleensä nuo tavallisimmat perus-tarkistuskohteet.
Vaikka eipä niissä kai vikaa ole,noilla arvoilla.

Lähetetty: 09 Kesä 2006 23:32
Kirjoittaja Monteonisti
Kun oli kaasareita minulla vielä, niin yleisintä vuoto oli kaasarin juuressa tai imusarjan liitoksessa lokiin, siis jos kaasari ei ollut "horo"! 8)
Tietenkin alipaineletkut ja -putket kans joskus reistaili! :roll:

Lähetetty: 10 Kesä 2006 14:05
Kirjoittaja late
Tosiaan tulpat on uudet(ngk ja yksi meni jo pimeäksi).Ja sieltä ryyppy systeemistä löyty yksi reikä minkä ilmeisesti kuuluisi olla tukossa,Tukin sen ja pitää vaan odotella et saa auton ajoon.