Sivu 1/1

88- Sierran ehostus

Lähetetty: 04 Kesä 2006 17:37
Kirjoittaja rollerghost
Olen tässä alkanut nyt miettimään tuon 88-vuosimallisen Sierran ehostusta. Tietysti sitten mietin myös, että minkä tasoista kunnostusta on järkevää alkaa tämän ikäiselle autolle enää tekemään. Kaipaisinkin nyt kokeneiden ja viisaiden ihmisten neuvoja :)

Eli korissa on pientä ruostetta, mutta katsastuksesta mennyt viime kesänä läpi ja varmaankin korin puolesta menisi tänäkin vuonna (päästöistä jää nyt kyllä luultavasti kiinni). Autossa on 2.0 litrainen OHC kaasari kone, kohtuu hyvin toimii ja tehojakin tuntuu ihan hyvin vielä olevan.

Tavoitteena olisi siis saada hyvä ja toimintakuntoinen auto jopa pitkäksi aikaa (2-5v?). Toisena vähintäänkin yhtä tärkeänä tavoitteena on saada siitä tehtyä hieman "pirteämpi" (tehoja lisää). Lisäksi ajattelin asentaa kaikenlaista mukavaa elektroniikkaa sisälle ja muutenkin hieman kustomoida auton yleisolemusta.

Mutta kysymys kuuluukin nyt, että onko minun järkevää tehdä nuo operaatiot tuolle ko. autolle, vai olisiko parempi ostaa esim. DOHC koneella varustettu uudempi malli? Kuinka paljon on teknisiä eroja tai muita eroja, jotka vaikuttavat esim. kestävyyteen. Entä miten on korin kanssa? Kannattaako tuon ikäiselle korille enää alkaa rakentamaan mitään kovin erikoista?

Kiitoksia jo etukäteen kaikille vastanneille!

Lähetetty: 04 Kesä 2006 20:11
Kirjoittaja jaska74
no kunnostus kannattaa jos auto tosiaan on pelleiltä jo ihan ok kunnossa ja meinaat monta vuotta pitää.

itse vaihtaisin sinne 2.0 ohc ruiskukoneen.
helppo, halpa ja suht kestävä viritysaihio

Lähetetty: 04 Kesä 2006 22:15
Kirjoittaja JuHo^
jostaa ostat is ruiskun hilppeet sähköjohtoineen otat autostasi kannen pois ja putsaan purseet kanavista ja viel koneistamolle höylättäväksi istukat konesteittavaksi jos tarvis ja venttiilien työstö. kaikki takas (imusarjan keskityksellä!) senjälkeen pitäis olla tehtaan arvojen mukaan 115hv ( - moottorin kulunneisuus) sitten siihen peltipakosarjat ja 2,5" putkisto ja sitten ilmanputsaria toisenlaiseen.. ni saapi parin pollen verran lisää.. is vakiossa ruiskussa se huono puoli on se että jos laittaa jyrkkää nokkaa ni menee ruisku sekasin... jos todella ruvetaan etsimään polleja ni ahdin määrää tahdin...

Lähetetty: 04 Kesä 2006 23:40
Kirjoittaja Nsa
Millasta budjettia olet varannut auton ehostukseen? (sisältäen valot, stereot, virityksen jne) Jos tekniikka on ihan ok kunnossa, on yksi ihan varteenotettava idea panostaa siihen hifistelyyn ja stylingiin. Enemmän niistä riittää ainakin omasta mielestä iloa, kuin alkaa työntää rahaa auton perusteelliseen kunnostamiseen ja pikkuviriin, jos tosiaan ei aio loppuelämää autoa pitää ;) Nyt ollaan sitten tota kaverin Sierraa (sigussa tiedot) askarreltu periaatteena perusteellisuus ja hommaa riittää. Kori näytti ihan hyvältä, mutta mattojen alta paljastu sitä hitsattavaa. On ihan "ominaisuus", joka kuuluu vanhoihin autoihin... :roll: Olis vaan pitäny pitää ne matot lattiassa ja vihellellä perään :D Puslat eli ne alustan kumit oli kaikki täysin valmiit, jouset ja iskarit lopussa jne. Pikkuhiljaa, pikkuhiljaa, mutta se mitä on valmis panostaa vanhaan autoon tai kuinka "rakas" se sulle on, ratkasee sen mitä kannattaa alkaa laittelee ja mitä ei :)