Sivu 1/1

2.8 v6 (remmiahdettu)

Lähetetty: 03 Kesä 2006 16:33
Kirjoittaja mato
Tollasen otsikon mukaisen -87 Sierran hommasin ja ajattelin kysästä, et paljonko löytyy tosta koneesta vakiona vääntöä? Heppojahan taitaa olla hurjat 150? Niin ja mitäs eroa 2.8lla ja 2.9llä, kun kaikki sanoo et 2.9 on parempi viritys aihio tai jotain...

Lähetetty: 03 Kesä 2006 19:35
Kirjoittaja jaska74
ois kiva nähdä kuva remmiahdetusta sierran konehuoneesta...
mitäpäs maksoit moisesta jos kehtaa kysästä

Lähetetty: 03 Kesä 2006 19:39
Kirjoittaja Jaakko85
Vääntöä tais olla 216Nm

Lähetetty: 03 Kesä 2006 20:40
Kirjoittaja mato
Vai 216Nm... Okei, mut mitä eroa 2.8lla ja 2.9llä? Kuka kertoo?

Lähetetty: 03 Kesä 2006 21:19
Kirjoittaja country sedan
mato kirjoitti:Vai 216Nm... Okei, mut mitä eroa 2.8lla ja 2.9llä? Kuka kertoo?
Iteseasiassa veivit taitaa olla ainoat keskenään identtiset osat kaikessa muussa on eroa. Se päällepäin näkyvä ero on 2.9:n 6 reikäsissä kansissa.

Lähetetty: 03 Kesä 2006 21:22
Kirjoittaja turbiiniriesa
kysyy tietämätön.onko noita sierroja ollut alkuperäsenä remmillä varustettuna :roll:

Lähetetty: 03 Kesä 2006 21:26
Kirjoittaja Bootsi
turbiiniriesa kirjoitti:kysyy tietämätön.onko noita sierroja ollut alkuperäsenä remmillä varustettuna :roll:
...ootko tosissaan?? :shock: :shock:

V6 Blower Sierra, ja vakiona. :lol: :lol:

Lähetetty: 03 Kesä 2006 21:37
Kirjoittaja mato
Onks tehot samat? Tai kestävyys??? Mikä siitä tekee paremman vai onko ylipäänsä parempi?

Lähetetty: 03 Kesä 2006 21:51
Kirjoittaja turbiiniriesa
Bootsi kirjoitti: ...ootko tosissaan?? :shock: :shock:

V6 Blower Sierra, ja vakiona. :lol: :lol:
no en :lol: :lol:

Lähetetty: 03 Kesä 2006 22:17
Kirjoittaja Jaakko85
mato kirjoitti:Onks tehot samat?
No ainakin väännöt on paljon pienemmillä kierroksilla ja sitä vääntöä on hiukan enemmän. Jos vakiosta puhutaan.

Lähetetty: 03 Kesä 2006 23:16
Kirjoittaja veltto
mato kirjoitti:Onks tehot samat? Tai kestävyys??? Mikä siitä tekee paremman vai onko ylipäänsä parempi?
Mä en noista muuta tiä mut 2.9 kannet ja jakopää on parempi, lähetään niistä..

Lähetetty: 04 Kesä 2006 02:53
Kirjoittaja kd
Saaks näitä ahdettuja Sierroja ostaa nykyään jostain ulkomailta halvalla?

Lähetetty: 04 Kesä 2006 12:27
Kirjoittaja Jaakko85
kd kirjoitti:Saaks näitä ahdettuja Sierroja ostaa nykyään jostain ulkomailta halvalla?
Turbo vai remmiahdettuja?
Vaikka suomesta (turboahdettuja siis). Halvasta en niin tiedä, kai niitäkin on.

Lähetetty: 04 Kesä 2006 17:59
Kirjoittaja mato
Kyllä tää on tuotu ruotsista, mut jälkeenpäin asennettu ahdin :D, en sit tiedä onks tämmösiä monta suomessa.

Lähetetty: 05 Kesä 2006 10:29
Kirjoittaja markkul
Mulla on menossa V6 Sierra projekti ja netissä juttua. Pikkasen myös löytyy noista 2.9 ja 2.8 eroista.

Suurimmat erot tosiaan on kansissa. 2.8:ssa on vain kaksi pakokanavaa per kansi, repsikan puolella 2 ja 3 sylinterit yhdistyvät ja kuskin puolella muistaakseni 4 ja 5. Sama peli jatkuu imusarjassa, jossa on vain neljä kanavaa.

Tuo imusarja on kuulemani mukaan aika iso tuke ja pelkällä sen vaihdolla on vapariin saatu kohtuullisia teholisiä. Vaihdokki löytyy Scorpion 2.8 EFI koneesta. Samottakin on selvää, että myös se pakopuoli on huono.


2.9:ssä kannet on laitettu uusiksi ja ovat pakopuolelta kolmiporttiset. Samaten imusarja on fiksumpi. Ruisku vaihtunut elektroniseksi. Noitakin on sitten vähän erilaisilla imusarjoilla. Imukoppa on samannäköinen, mutta toisessa mallissa on väliseinä (uudempi) toisessa ei. Lisäksi uudemmassa on bensanjakotukki alumiinia ja vanhemmassa peltiä. Vanhempi on kai hieman parempi, koska se alumiininen tulee kanavan puolelle ja haittaa vähän virtausta (IMO).

Jakopää on 2.9:ssä ketjulla ja 2.8:ssa ratailla. 2.8:ssa kuulemma kesinyt nokkapyörän pinnan irti, eli teräksinen voisi olla paikallaan (EBaystä saa Mustangiin sopivaa edullisesti silloin tällöin.)

2.9:ssä kampuran hihnapyörä on painavampi samaten kai vauhtipyörä.

Lisä tilavuus on tehty iskua piudentämällä. Puristuksia on 2.9:ssä pudotettu 9.2:1 -> 9.0:1. Vakiona molemmat tuottavat 150hv (2.9:stä kai jotain saasterajoitettua mallia, jossa 145hv), 2.9:ssä on katti. Vääntöä 2.8:ssä on 216Nm ja 2.9:ssä muistaakseni jotain 230Nm. Nokan asteet hieman erilaiset.

Lohko on sama perjaatteessa, mutta esim. kannet eivät ole vaihtokelpoiset erilaisten vesikanavien takia. 2.9:n kampura käy 2.8 lohkoon, mutta jakopäätä joutuu hieman koneitstmaan (miten en tiedä, molemmat löytyy, mutta en ole ehtinyt vertaamaan).

Siinäpä noita.

Lähetetty: 05 Kesä 2006 13:19
Kirjoittaja country sedan
2.9:n akseliin joutuu koneistamaan n.16 milliä lisää tilaa 2.8:n jakopään rattaalle (Comp Cams) joita sivumennen sanoen saa ihan kotisuomesta kohtuu hintaan. Ja sitten tietysti sopiva pätkä 6mm kiilauraa.

Noista kansien paremmuuksista varmaan kohta taas kinataan, mutta selkeä + 2.9:n kansissa on niiden soveltuminen lyijyttömälle. Perskohtaisesti aion pitäytyä 5 porttisissa kansissa, vaikka tohon rojektiin 2.9:n akseli tuleekin. Sitä 2.9:n dampperia kannattaa käyttää, noi kutvoset kun on muutenkin värinöille arkoja. Ja tasapainotus tietysti, orkkis männät kun on niin painavat että väkisinkin kevenee kun vaihtaa takoset tilalle.

K-Jetin imusarja ei tosiaan ole mikään kovin virtausystävällinen. Ysikympin mutkat harvemmin virtausta parantaa, 2.8 EFI:n imusarja on jo sitten ihan jees.

Lähetetty: 05 Kesä 2006 18:48
Kirjoittaja markkul
country sedan kirjoitti: Noista kansien paremmuuksista varmaan kohta taas kinataan, mutta selkeä + 2.9:n kansissa on niiden soveltuminen lyijyttömälle. Perskohtaisesti aion pitäytyä 5 porttisissa kansissa, vaikka tohon rojektiin 2.9:n akseli tuleekin. Sitä 2.9:n dampperia kannattaa käyttää, noi kutvoset kun on muutenkin värinöille arkoja. Ja tasapainotus tietysti, orkkis männät kun on niin painavat että väkisinkin kevenee kun vaihtaa takoset tilalle.
Niin tosiaan. 2.9 kansi on oikeilla seeteillä, eikä kanteen koneistetuilla, eikö?

Itse onnistuin konetta purkaessa tuhoamaan sen kampuran hihnapyörän :-) Tuo 2.8:n on varmaan kilon kevyempi. Siitä puuttuu tosiaan se kumi sieltä välistä, tuo toiminee värinänvaimentimena.

Saa nähä mitä tuosta tulee.

Lähetetty: 05 Kesä 2006 20:19
Kirjoittaja jaska74
nätti konehuone mato sulla :D
paljonko mahtaa olla painetta/hevosia yms teknistä tietoa?

Lähetetty: 05 Kesä 2006 22:54
Kirjoittaja mato
Kiitoksia kaikille tiedoista!!! Tehoista en tiedä ollenkaan, ku ei oo penkissä käyty ja vielä on kuitenkin vähän laittoa. Megasquirtin ajattelin laittaa. Oisko kellään tietoo mistä sais edukkaasti, vaikka käytetyn.

Lähetetty: 06 Kesä 2006 08:50
Kirjoittaja country sedan
http://www.finsquirt.net Tuolta on hyvä aloittaa.