Sivu 1/1

Orion -89 1.4 :seen lisää löylyä?? ja sisusta asiaa..

Lähetetty: 01 Kesä 2006 22:06
Kirjoittaja jariccio
Elikkä olen pikkasen noviisi näissä jutuissa, mutta ajan tappona ajattelin laittaa muuten loistokuntoiseen orioniin pikkasen lisää menohaluja, joten mitä vaihtoehtoja olis saada pikkusen lisätehoja? Ja millasia paperihommia katsastusasemalla moiset vaatii? Olen miettinyt esim 1,6 escortin koneen vaihtamista? mitä kaikkea muuta se vaatii ja onnistuuko vaihto ilman suurempia ongelmia? jos jollakin on ehdotuksia, niinb eikun ilmoille, myös muutokseen tarvittavia osia saa tarjotella, koska tällä hetkellä on pelkkä 1,4 orioni pihassa :D , jostakin on aloitettava.. Onko kenelläkään kokemuksia sisustan vaihdosta moiseen? käykö esim uudempi koppasen orionin sisusta mitenkään tähän mallin? tai ehkä jonkun mondeon?

Lähetetty: 01 Kesä 2006 23:53
Kirjoittaja Monteonisti
Laita 1.8 Zetecci ja elä kerro katastuksessa! :D

ohilataus... Kaasari asiaa..

Lähetetty: 02 Kesä 2006 16:19
Kirjoittaja jariccio
Ford Escort 1.6l GHIA vm.1988:sta Weber 2-kurkkuinen kaasari.. Tekiskö 1,4:lle koneelle mitään? jas käykö suoraan?/ kannattaako vaihtaa? Olis moinen tiedossa lähes ilmaiseksi, joten jos siitä on mitään apua niin taidan ruuvata sellasen kiinni näin aluks.

Lähetetty: 02 Kesä 2006 17:18
Kirjoittaja Krisse
Aika kyseenalainen on saatava hyöty pelkän kaasarin vaihdosta. Ja ei se 1.4 -> 1.6 konversiokaan ole vaivan eikä rahan arvoinen.

Lähetetty: 02 Kesä 2006 18:43
Kirjoittaja jariccio
olen myös ajatellu jos sitä rupeis pikkasen virittelemään, niin kumpikohan olis parempi pohja 1,4 vai 1,6 motti? ja käykö tuo 1,6:sen kaasari ilman ongelmia tohon 1,4:seen?

Lähetetty: 02 Kesä 2006 18:48
Kirjoittaja AnttiR
1.6 kone on paljon parempi pohja virittelylle verrattuna 1.4

Lähetetty: 02 Kesä 2006 19:05
Kirjoittaja turbiiniriesa
itellä oli yks 1,4 cvh esko mk4(rs-turbo look) jossa oli 1,4 motti ja siitä tehtiin tosi pirtee seuraavilla jutuilla...

kansi avarrettiin asiantuntevan kaverin toimesta,nokka oli noin 278 astetta(ei ihan varmaa muistikuvaa,mut luokkaa toi),40 tuplat,peltisarja,2"putkisto by martelius.

kyl tolla vakiot 1,6 koneiset pätki mennen tullen ja usein tehokkaampiakin :wink:

Lähetetty: 02 Kesä 2006 19:15
Kirjoittaja jariccio
Yks vaihtoehto voi olla 1,6 EFI, mutta mahtaakohan muutostyö olla turhan hankala? mitä kaikkee pitäs vaihtaa? kone ja jarrut tottakai, mutta entä laatikko? yms..? ja miten katsastaja-kaveri suhtautuu moiseen? missä tapauksissa muutoskatsastuksen yhteydessä vaaditaan kanta-auto todistus. Mitä muutoskatsastus yms yleensä maksaa?