Sivu 1/1

Lennokki Bensaa moottoriin

Lähetetty: 30 Touko 2006 19:08
Kirjoittaja anttij80
Itse kikkailen autojen oheella lennokkien kanssa ja tuli mielee että kestääköhän moottori yli 5sekunttia ku laittaa lennokki bensaa pataa.sisältöhän on metanoli,nitrometaani ja öljy,tarvii testa mitä tapahtuu tosin tuossa romu riesassa :D

Lähetetty: 30 Touko 2006 19:15
Kirjoittaja jaska74
auton moottori vai? tuskin tapahtuu yhtään mitään.
lennokkibensan voi rinnastaa dieseliin...

Lähetetty: 30 Touko 2006 19:21
Kirjoittaja anttij80
auton moottorii joo,siis se ainehan ei kummosta kipinää vaadi kun syttyy,ja lennokissa kun ei ole kipinää niin siksi se tulppa toimii hehku periaatteella,mutta itse aine on huomattavasti palo herkempää mitä diisseli,metanoli jo itsessää on aika kova palamaa ja siihen lisättynä nitro metaani auttaa viä,mutta jos huomenissa sais testattua tulosta niin kerrotaan sitten :)

Lähetetty: 30 Touko 2006 19:34
Kirjoittaja Kessi
anttij80 kirjoitti:auton moottorii joo,siis se ainehan ei kummosta kipinää vaadi kun syttyy,ja lennokissa kun ei ole kipinää niin siksi se tulppa toimii hehku periaatteella,mutta itse aine on huomattavasti palo herkempää mitä diisseli,metanoli jo itsessää on aika kova palamaa ja siihen lisättynä nitro metaani auttaa viä,mutta jos huomenissa sais testattua tulosta niin kerrotaan sitten :)
Tuon perusteella vois odottaa rajua nakutusta :? ...

Lähetetty: 30 Touko 2006 21:37
Kirjoittaja jaska74
paitsi että lennokkibensa ei syty edes tulitikulla helposti.
(koitin äsken...)
Polttoaine Quickfire, 10 % nitroa

Lähetetty: 30 Touko 2006 21:38
Kirjoittaja janzamar
Savua sillä varmaan saa aikaseksi jonkun verran :)

Lähetetty: 31 Touko 2006 08:19
Kirjoittaja anttij80
sepäs on sitten ihme polttoainetta kun itsellä morgan cool power-polttoainetta ja kans10% nitro ja kyllä syttyy heti jos pikkasenkin valkeeta antaa,joten tänään toivottavasti saan testattua sen toimivuutta autossa joten lisä tietoa tulossa

Lähetetty: 31 Touko 2006 08:42
Kirjoittaja suklaa-auto
onko kukaan kokeillu starttipilotilla käyttää autoa :?: Traktori lähtee sillä käyntiin vallan mainiosti kovillakin pakkasilla.

Lähetetty: 31 Touko 2006 19:37
Kirjoittaja Kessi
Ja jos ei bensa-vehkeessä toimi, niin ei muuta kuin diisseli vehkeessä koittaan :wink: :mrgreen: ...

Lähetetty: 31 Touko 2006 23:24
Kirjoittaja Monteonisti
Hyvin se toimii pensassakin! :D

Lähetetty: 01 Kesä 2006 15:42
Kirjoittaja voicecoil
kyl ainakin mopon moottorin sai kiertämään aivan helvetisti,tuli kokeiltua sillon tällön mopossa kun jäi kilpavene reissuilta ylimäärästä metanolia.

Lähetetty: 01 Kesä 2006 16:10
Kirjoittaja lalli69
voicecoil kirjoitti:kyl ainakin mopon moottorin sai kiertämään aivan helvetisti,tuli kokeiltua sillon tällön mopossa kun jäi kilpavene reissuilta ylimäärästä metanolia.
menee vaan suutin herkästi tukkoon siitä öljystä. :)

Lähetetty: 01 Kesä 2006 17:25
Kirjoittaja TVR
Tuota, mihinkä perustuu että esim. tommonen mopon moottori parkuu tuommosella erikois "bensalla" paremmin kun oikeella siihen tarkoitetulla polttoaineella?
Itse olen sitä mieltä että polttoaineen vaihtamisella ei oikeissa säädöissä olevassa moottorissa saavutetta yhtään tehon kasvua.

Eri asia on sitten se että jos moottorin säätöjä/mekaniikkaa muutetaan erilaisen polttoaineen vaatimalle tasolle.
Jos moottori antaa metanolilla enemmän tehoa on moottorissa liian korkea puristus-suhde ja tai huomattavasti liian rikas seos.
Nimittäin metanolia tarvitaan tupla määrä bensiiniin nähden samaan tehoon mutta sen puristus kestävyys on huomattavasti bensiiniä parempi.
Eli ahdetussa metanoli moottorissa voidaan nostaa moottorin perus puristus-suhde korkeaviritteisen vapaastihengittävän bensiini moottorin tasolle ja ahtamaan sitä vielä yhtä kovaa kuin korkeaviritteistä bensa turbo konetta. Tällä saavutetaan metanoli käyttöisestä moottorista parempi teho.
Metanolin käytössä on myös muita hyötytekiöitä virittämisen suhteen, kuten moottorin pienempi lämpökuorma.
Nuo metsku koneisiin tarkoitetut kaasuttimet on aivan erikokoiset suutin kanaviltaan kuin bensa käyttöisiin koneisiin tarkoitetut.

Nitro on taas neljäkertaa huonompaa hyötysuhteeltaan kuin bensa, eli sitä sitten neljäkertaa enemmän koneeseen...jne.
Sen hyöty on taas siinä että sitä sitten voi pistää pyttyyn lähes niin paljon kun palotilaan mahtuu, seos suhde n.1:4 koska se sisältää itsessään paljon happea (bensa koneen seos suhde n.1:13)
Nykypäivän tuommonen 8L huippu nitro pannu tuottaa 8000hv max kierrosluku n.8000rpm.

Korjatkaa jos meni ihan pieleen. Taikka olisi kiva lukea perusteluja miksi polttoaineen muutos nostaa tehoa ilman "isompia" muutoksia?

Lähetetty: 01 Kesä 2006 20:21
Kirjoittaja voicecoil
no en timppa tiedä miten oli, liian korkee puristus vai liian iso suutin mut joka tapauksessa kun veti urku nurin alamäkeen niin pv rupesi kiertämään enemmän kuin normaali bensalla.tosin pv ei ollut ihan vakiokaan.voi sitten olla että säädöt oli pielessä normaali bensalla ajaessa vaikka silleenkin se kyllä pelas ihan mainiosti.

Lähetetty: 01 Kesä 2006 20:29
Kirjoittaja jaska74
starttipilotilla pv kiekaisee kanssa pirusti

Lähetetty: 01 Kesä 2006 21:31
Kirjoittaja Kessi
Tähän samaan vois kysästä, onko kukaan perehtynyt/kokeillut tuota Shellin mainostamaa bensaa, joka vähentää bensan kulutusta... Ovat lisänneet siihen jonkin lisäaineen joka parantaan mootorin hyötysuhdetta ja näin ollen säästää polttoainetta :? ... Liekö perää ja kuinka suuri ero muiden huoltsikoiden myymään bensaan???

Lähetetty: 01 Kesä 2006 21:54
Kirjoittaja jaska74
eiköhän huoltis mielummin myy lisäainetta joka nostaa kulutusta.. :?

Lähetetty: 01 Kesä 2006 22:07
Kirjoittaja TVR
voicecoil kirjoitti:no en timppa tiedä miten oli, liian korkee puristus vai liian iso suutin mut joka tapauksessa kun veti urku nurin alamäkeen niin pv rupesi kiertämään enemmän kuin normaali bensalla.tosin pv ei ollut ihan vakiokaan.voi sitten olla että säädöt oli pielessä normaali bensalla ajaessa vaikka silleenkin se kyllä pelas ihan mainiosti.
Jos siinä tuli se ilmiö, kun laittaa polttoaine hanan kii niin sillonhan kierrokset alkaa nousta vähän ennen kun alkaa bensa loppuun.
Sä oot saanu sen vaan toimimaan jatkuvana prosessina :idea:

Lähetetty: 01 Kesä 2006 23:51
Kirjoittaja Monteonisti
Minäkin tarkoitin että kyllä Pilotilla pensakonekin pyörii! :D

Lähetetty: 02 Kesä 2006 17:02
Kirjoittaja Bootsi
Noista Metanoli moteista vielä sen verran, että konetta ei saa edes lähtemään käyntiin ilman Bensa "huikkaa".
8)

Lähetetty: 02 Kesä 2006 17:06
Kirjoittaja janzamar
Oon kuullu,että Brunbergin lakritsa tankissa
vaikuttaa käyntiin jonkun verran..



:lol:

Lähetetty: 02 Kesä 2006 23:47
Kirjoittaja Monteonisti
Pari kertaa Shellin pensaa tankanneena ole huomannut että sitä kuluu n. litra/500km vähemmän! :shock:
On vaan niin kallista että ei jatkuvasti raski ostaa! 8)

Lähetetty: 03 Kesä 2006 01:10
Kirjoittaja jaska74
jossain myydään kanssa niitä magneetteja bensaletkuun mitkä vähentää kulutusta 8)

alkaa meneen taas kerran vähän offtopic :?

Lähetetty: 03 Kesä 2006 04:35
Kirjoittaja jate2
Helpoin tapa saada lisää tehoa ja tuhota moottori polttoaineleikillä on seuraava:
-asenna konehuoneeseen toinen pissapojan säiliö
-asenna katkaisin, miel. painonappi, kojelautaan tai kaasupolkimen alle.
-asenna ilmanputsarikotelon sisälle 1-2 pissapojan suutinta ( itse käytin volvon, semmoisia jotka hajottaa suihkun)
-nakkaa se paperisuodatin mäkeen (ei se kone tule pitkään laulaan, joten aivan sama)
-kytke sähköjohdot ja letkut HYVIN JA TIIVIISTI!!!
-pue puhdas paita ja kampaa tukkasi kun marssit apteekkiin ja ostat eetteriä, siisti ulkonäkö auttaa selittämään mihin tarvit pari-kolme litraa ko. lientä...
-tee bensa-eetteri seos, ensin 25% eetteri, 75% bensa. Kokeilemalla löydät oikean seoksen
-älä laita paljoa lientä jekkupyttyyn, on kuiteski tulenarkaa...
-vedä säiliön kansi vielä jessellä yli, eetteri haihtuu vilkkaasti.

Onneksi olkoon. Olet juuri rakentanut köyhänmiehen "ilokaasulaitteiston".
Keksintö toimii parhaiten kun olet asettanut spruutan katkaisijan kaasukalikan alle. Kone tarvii sitte kierroksia kun alat tunkemaan lisäkokkelia sille, muuten voi alkaa röpään...

Kokemuksia:
-v..tu täähän potkii hyvin
-joo ja kiertää kans...

Hetki menee ja vanhat Hakkapeliitta10:t sulaa esson taakse...

-Mitäv.? mitä toi penari, mä näytän, -kyllä riesalla...

WROOOOOOOOOOOOOOOO....
Prak,skreeb,rysk,plakplakplak,kops,tsiligtsilingkilikilikil ??????? FLOUH!!!
Mitäv.....? Anna äkkiä se sammutin!!!
Mikä sammutin, etsäsitäsieltä natsiswasta ostanu, vaan tarjous ölviä...
Voi p..ka...
(onneks essonsetä toi sammuttimen, ja ostokset tuli tarpeeseen tallilla)

En ota vastuuta kenenkään koheltamisista, omaisuuden tuhosta, sakoista, henkisistä- tai fyysisitä vammoista, tahi kadonneesta w-baumista.
p.s. katsastussedälle ei saa näyttää näitä keksintöjä.
p.p.s. anteeksi kijoitusviheet, teksti tuotettu toinen käpälä rikki...

Lähetetty: 03 Kesä 2006 11:27
Kirjoittaja Bootsi
Eetteri=starttipilotti "muulin potku". :wink: :lol: :lol: