Sivu 1/1
Pikkuvirit
Lähetetty: 29 Touko 2006 20:07
Kirjoittaja Sultzi
Mitäs kaasaria/imusarjaa kannattais vaihtaa tuohon fiestaan? Tuo nykyinen kaasari kun ei ole mikään paras ja se on kuitenkin pakosarjan kanssa se suurin ahdistaja. Jokin kaksikurkkuinen kaasari taitaisi olla paras? Mutta mitenkäs imusarjan kanssa, saako sopimaan?
Entäs sitten mikä pakosarja olisi parempi? Ei taida edes saada parempaa, taitaa mennä tekemisen puolelle?
Muuta ei oikeastaan taida tarvita tehdä, jotta sais pikkasen tehoa lisää. Ilman koneen avaamista siis

Lähetetty: 29 Touko 2006 20:53
Kirjoittaja jaska74
mistähän fiestasta me mahdetaan puhua?
Lähetetty: 29 Touko 2006 20:59
Kirjoittaja Sultzi
MK1, unohtu

ja 1.1l koneella.
Lähetetty: 29 Touko 2006 21:19
Kirjoittaja janzamar
Nyt tulee ihan tajunnan virran puutetta,mutta onkos siinä Valencian moottori?
Kun se on Kenttiläisen jatketta ikään kuin,niin osuiskos siitä nokka ja kaasari? Sitä sun Cortinan konetta ajattelin vaan..josko olisit itteltäs lainannut osia. Mutta oliko niissä tehoissa nyt sitten muutenkaan eroa..
En kyllä muista noista kummastakaan sen paremmin mitään.
Joku 1.4 Escortin kaasari ehkä..?
Lähetetty: 30 Touko 2006 01:14
Kirjoittaja Megado
Olematon huomautus, fiestoissa tosiaan käytettiin KENT koneita. Escorteissa sittemin Valenciaa

kaksi eri konetta ei käy kun muutama hassu osa keskenään.
Lähetetty: 30 Touko 2006 07:49
Kirjoittaja Jaakko85
Megado kirjoitti:Olematon huomautus, fiestoissa tosiaan käytettiin KENT koneita. Escorteissa sittemin Valenciaa

kaksi eri konetta ei käy kun muutama hassu osa keskenään.
Kyllä se mun mielestä ihan valencia on, ainakin omassani oli vm80 1.1, jostain ajovalo.net:stä varmaan löytyis tiukkaa faktaa

Lähetetty: 30 Touko 2006 08:18
Kirjoittaja kd
Tuon mukaan siellä on Valencia kone:
http://en.wikipedia.org/wiki/Ford_Fiest ... ifications
Mechanically, the Fiesta followed tradition, with an end-on four-speed manual transmission mounted to a new version of the Ford Kent OHV engine dubbed "Valencia", named after the brand new Spanish factory in Almusafes, Valencia, developed especially to produce the new car. Ford's plants in Dagenham, England and Cologne, Germany were also used to manufacture Fiestas.
eli Kentin seuraaja Valencia.
Lähetetty: 03 Kesä 2006 23:45
Kirjoittaja VesQ
Juu aitoa kenttiä ei ole ollut kuin takavetoisissa, etuvetoisissa sitten kentin kopiota eli valenciaa. Ainut osa mikä taitaa käydä päikseen on venttiilin nostajat. Ei edes pultit ja mutteri käy kun tuuma --> milli
Lähetetty: 04 Kesä 2006 02:49
Kirjoittaja kd
Laita siihen kaasari per pytty niinkuin motskareissa! Varmasti lähtee!
Lähetetty: 04 Kesä 2006 12:26
Kirjoittaja Regu
Joskus näin vakio b-asconassa 40 vai olikohan 45mm kaasarit 1/pytty tehoa ei kyllä ollut hirmuisesti mutta bensaa meni kuin kovemman luokan raaserissa.
Lähetetty: 04 Kesä 2006 17:34
Kirjoittaja jaska74
Regu kirjoitti:Joskus näin vakio b-asconassa 40 vai olikohan 45mm kaasarit 1/pytty tehoa ei kyllä ollut hirmuisesti mutta bensaa meni kuin kovemman luokan raaserissa.
mä oon nähny tuplakaasareita vaikka missä autoissa...

Lähetetty: 04 Kesä 2006 19:16
Kirjoittaja Regu
Jaa muuten täysin vakioissa? veikkaan että b-asconan vakiollakin pääsee suht pitkälle jos muuten homma hallussa.