Sivu 1/1
2.0 Mondeo stw -97 taitaa hajota..
Lähetetty: 26 Touko 2006 16:42
Kirjoittaja Lucifer74
..Ainakin jos toi temppuilu jatkuu pitkään!
Eli: Kierrokset nousee itekseen 4500 kieppeille.
Ei kovin mukavaa kaupunkiliikenteessä..
Seos laihalle? Vai mikä?
Mistä alottais etsinnät, valohoitoa auto saa parkkiksellakin, eli huoltoon en enää vie.
Lähetetty: 26 Touko 2006 23:03
Kirjoittaja Monteonisti
Tarkista aluksi ohivirtausventtiili, siis tyhjäkäyntiventtiili! 8)
Lähetetty: 26 Touko 2006 23:57
Kirjoittaja Lucifer74
Sijaitsee missä?
Lähetetty: 26 Touko 2006 23:58
Kirjoittaja Monteonisti
Taitaapi olla imusarjan alla motin puolella? 8)
Lähetetty: 27 Touko 2006 00:06
Kirjoittaja Lucifer74
Just..
Uudenmaan autossa ei sit voitu sanoo et tossa osassa voi olla vikaa.. Puhuivat vaan letkuista..
..Imusarjan alaosassa olevista letkuista..
Lähetetty: 28 Touko 2006 02:57
Kirjoittaja Monteonisti
En väittänyt että tuossa on vikaa, pyysin vaan tarkistaa!

Lähetetty: 28 Touko 2006 10:19
Kirjoittaja Mondeomies
onhan noita topicceja täällä... kannattais käyttää hakua. löytyy aika paljon tietoa. kato et onko ilmanputsarilta lähtevä imuilmaputki kunnolla kiinni ja ettei se falskaa.
Lähetetty: 28 Touko 2006 13:53
Kirjoittaja Lucifer74
On kiinni.
Mut kuuluuko ruiskusta kuulua sellanen tikitys? Ei ole venttiilin välys ääni vaan pienempi. Normaalia vai ei?
Millähän hakusanalla? Kun ei olis aikaa koko palstaa selata..
Lähetetty: 28 Touko 2006 13:57
Kirjoittaja lalli69
Lucifer74 kirjoitti:
Millähän hakusanalla?
Oliskohan hyvä(t) hakusana(t) se ongelma mikä sulla on?
Kopioippa sinne hakusana riville seuraava teksti:
kierrokset* and nousee*
Lähetetty: 28 Touko 2006 14:17
Kirjoittaja Lucifer74
Eipä löydy apuja noista topikeista.
Pitänee pistää romu vaihtoon niin loppuu oireet kertalaakista!
Käyttiksen kanssa en jaksa leikkiä, kun kerran parempiakin ratkaisuja on..
Lähetetty: 28 Touko 2006 23:05
Kirjoittaja Lucifer74
No enpä ole noihin voortin ruiskuihin pahemmin perehtynyt, eikä huvittaisi perehtyä nytkään. Eli tänään kun jaksoi perehtyä asiaan ja hiukan funtsi niin suutinten mageettiventtiilit tosiaan pitää voortissa aikamoista mekkalaa..
Kuten jo aiemmin sanoin, käyttöauton rassaus käy hermoille, harrasteauton ei. Ja mondeosta EI tule harrasteautoa ikinä, ainakaan minulle.
Tähän mennessä ei ole muuta vikaa löytynyt kuin läppärungon ja ilmanohjain kotelon? välinen tiiviste väärässä asennossa. Ei tosin temppuillut illalla mutta en usko että vika poistui pelkällä tiivisteen, liittimien & letkujen ronkkimisella..
Toivottavasti ei jatka oireilua, sillä voortin huolto on ainut mesta missä vikakoodeja sais täälläpäin purettua ja niille nihilisteille menen vasta kun on aivan pakko!

mondeo 2.0 stw -97 jatkaa temppuilua
Lähetetty: 29 Heinä 2006 20:49
Kirjoittaja Lucifer74
Vika palasi. Luulin jo että läppärungon ja sen päällä olevan kotelon välinen tiiviste olisi syyllinen, siinä kun on palkeenkieli. Mutta mitkä anturit on siinä ilmanputsarilta lähtevässä letkussa?
Se isompi siinä päälipuolella varsinkin kiinnostaa. Kun kierrokset nousee itsekseen ja piuhat nappaa irti kierrokset putoaa alle 500 rpm:n. Vastaa kaasuun mutta meneekö jotain rikki jos pitempään ajelee?
Lähetetty: 29 Heinä 2006 23:41
Kirjoittaja Monteonisti
Kait eka on MAF ja toka imuilman lämpöanturi?
Ei kait säry mitään mutta kulutus voi nousta ja tehot pienentyä! 8)
Niin ja katsastuksessa voivat pihistellä leimaa!

Lähetetty: 30 Heinä 2006 16:44
Kirjoittaja Lucifer74
Joo, selvis jo mitä noi anturit on. löysin alfamerin kirjan viime remontin jäljiltä..
Lähetetty: 01 Elo 2006 17:37
Kirjoittaja jannaka
Alipaineen t- liitin hajalla?
Sellainen T- kirjaimen mallinen pieni kuminen letkujen liitinpätkä aiheutti meillä farkkumondeossa kyseistä ongelmaa.
Osan hinta pari euroa, ja työn tuntiveloitus päälle.
Lähetetty: 01 Elo 2006 19:25
Kirjoittaja Tag
Ei kait sitä t-liitintä enää -97 eteenpäin zeteceissä ole

Lähetetty: 01 Elo 2006 23:29
Kirjoittaja Monteonisti
Jos valmistettu -96 niin voipi ollakin! 8)
Lähetetty: 03 Elo 2006 17:12
Kirjoittaja Lucifer74
Kun konsultoin Fordin korjaamopäällikön kanssa, kävi ilmi että jos kaasuvaijeri on hiukan kiristyksessä se sotkee koko sydeemin. Kokeilin löysätä pari pykälää ja toistaiseksi ei ole ollut ongelmia.
Tosin samalla tuli käännettyä imukoteloa tiivistettä siten ettei rikkinäinen kohta ole suoraan näkösällä. Pelkkää tiivistettä (eli sitä o-rengasta) ei kuulemma saa erikseen!

Noh, pitänee kysellä muualta..
Kokeilin ajaa ilman maf-anturia ja ei ollut havaittavaa vaikutusta. Luuska mikä luuska. Tosin nopeasti kiihdyttäessä ilmaantui ärsyttävä nykäys, mutta muuten ei nykimistä ilmennyt.
Jos ongelmat palaa niin kokeillaan huohotusventtiilin vaihtoa ja jollei se auta sitten tyhjäkäynti solenoidi. kulutuksen puolesta tosin maf lienee jo ehtoo puolella.
Paljonko soppaa muille 2,0 ltr maistuu?