Sivu 1/1

Sierra katsastus/eroavaisuustodistus

Lähetetty: 25 Touko 2006 15:13
Kirjoittaja Jomppe
Eli taas OHC turbosta.Eli edessä olisi käynti katsastuskonttorilla ja leima hakusessa mutta ongelmia näyttää tulevan sopivan vertailuauton löytämisessä.Auto on alunperin ollut 2.0i eli käsittääkseni 115hv.
Ja konttorin sedän mielestä sopiva vertailuauto olisi täten xr4i eli joutuisi vaihtamaan levyt taakse.Tai sitten täytyisi saada eroavaisuustodistus tai tekniset tiedot paperi doch sierrasta (120hv) tai v6 (170hv) mutta kun näitä papereita ei fordilta saa.Eli jos joku tietää mistä nuo laput saisi tai tietäisi ratkaisun ongelmaan niin kiittäisin ja kumartaisin.... Vai voiko tuota omaa autoani pitää normi 2.0 (105hv) jolloin vertailuauto olisi 2.3 diesel(114hv)?silloin autosta ei tarvisi kuin 113hv:n teholaput eikä tarvis vaihtaa mitään osia...

Lähetetty: 25 Touko 2006 15:31
Kirjoittaja Jaakko85
Xr4i:ssä ei ole levyjä takana. 10" rummut, Xr4x4:ssä on sitten levyt.

Etujarrut sitten menee kans vaihtoon jos xr4itä käytät vertailumallina.

Lähetetty: 25 Touko 2006 15:51
Kirjoittaja Jomppe
Niin menis etujarrutkin vaihtoon,eli tarvis ne laput siitä doch:ista tai v6:sta.

Lähetetty: 25 Touko 2006 18:08
Kirjoittaja jaska74
dokissa ja ohc:ssä on samat jarrut (jos ei ole 4wd eikä abs)

Lähetetty: 25 Touko 2006 19:38
Kirjoittaja Kessi
Vois esittää kysymyksen, kuinka paljon siinä on tällä hetkellä tehoja??? Sehän sen loppukädessä ratkaisee, mihin tuota autoa joutuu vertaamaan ja tekemään tarvittavat muutokset...

Eli jos alkuperäiset tehot on mainitsemasi 115hv ja tällä hetkellä tehot ei ylitä 115hv x 1,2=138hv(+20alkuperäisestä%), niin silloinhan ei pitäisi olla mitään ongelmia muutoskatsastuksessa :? ...

Lähetetty: 25 Touko 2006 23:53
Kirjoittaja Monteonisti
Kannataako tuota yleensä mainita jos jonkin "pikkuosan" vaihtaa? :roll:

Lähetetty: 26 Touko 2006 00:19
Kirjoittaja Aksu
Kessi kirjoitti:Vois esittää kysymyksen, kuinka paljon siinä on tällä hetkellä tehoja??? Sehän sen loppukädessä ratkaisee, mihin tuota autoa joutuu vertaamaan ja tekemään tarvittavat muutokset...

Eli jos alkuperäiset tehot on mainitsemasi 115hv ja tällä hetkellä tehot ei ylitä 115hv x 1,2=138hv(+20alkuperäisestä%), niin silloinhan ei pitäisi olla mitään ongelmia muutoskatsastuksessa :? ...
Ei tuo jarrujen paremmaksi päivittäminen voi olla ylitse pääsemätön juttu.
Itse ajelin syksyn ja kevään noilla vakio jarruilla
ja ei kyllä yhtään ole niitä ikävä kun vaihdoin levyt joka kulmaan. Varsinkin tuolla "mutka taipaleilla" kun hieman innostui fiilistelemään alustan varoja. Vaikka takana vain "xr4" jarrut(scorpion jarru/tukivarsi paketti). Etusatulatkin saa suoraan sorpionista jos 260mm (XR4) riittää teho lapulle.

Lähetetty: 26 Touko 2006 17:49
Kirjoittaja Kessi
Aksu kirjoitti: Ei tuo jarrujen paremmaksi päivittäminen voi olla ylitse pääsemätön juttu.
Itse ajelin syksyn ja kevään noilla vakio jarruilla
ja ei kyllä yhtään ole niitä ikävä kun vaihdoin levyt joka kulmaan. Varsinkin tuolla "mutka taipaleilla" kun hieman innostui fiilistelemään alustan varoja. Vaikka takana vain "xr4" jarrut(scorpion jarru/tukivarsi paketti). Etusatulatkin saa suoraan sorpionista jos 260mm (XR4) riittää teho lapulle.
Tuo on kyllä täysin totta... Jos oikeesti haluaa ajaa kovaa mutkapätkää, ni kyllä täytyy sekä hidastuvuus, että kiihtyvyys olla kunnossa :wink: ... Niin ja tietysti alustageometria myös...

Lähetetty: 04 Kesä 2006 18:10
Kirjoittaja Jomppe
Jep,uskotaan puhetta....jarrut hommattu ja vaihdan ne ennen katsastusta...

Lähetetty: 04 Kesä 2006 19:26
Kirjoittaja VesQ
Niin ja voortiltahan niitä lappuja saa. On vaan näköjään vähän kireäpipoisia töissä siellä