Sivu 1/1

Auxiliary heater did not start due to low battery voltage

Lähetetty: 30 Loka 2025 14:14
Kirjoittaja Humppapiru
Auto ollut ylläpitolaturissa 8 tuntia ja laturin mukaan akku on täysi ja kunnossa, alle kaksi vuotta vanha EFB akku. Ajastimella ei lähde käyntiin, vaan tulee tämä kirottu Auxiliary heater did not start due to low battery voltage viesti.
Auto lähtee hyvin käyntiin, ajan noin 8 km työmatkan ja jätän auton parkkiin. 6 tunnin päästä kokeilen käynnistää lämmittimen kaukosäätimellä, ja yllätys: lähtee käyntiin normaalisti.

Mikä on se jännite taso minkä estää lämmittimen käynnistymisen :?:

Onko jotain muuta mikä aiheuttaa tuota ongelmaa :?:

Kannataako vaihtaa AGM akku :?:

Laturi on https://optimate1.com/product/om7select/

Auto on 2015 S-Max MK2

Re: Auxiliary heater did not start due to low battery voltage

Lähetetty: 30 Loka 2025 14:51
Kirjoittaja Taunusautomaatti
Taitaa olla 10.5V.
Mutta jännite saattaa tietty olla korkeampi ja romahtaa kun lämppärin tulppa rupiaa kuumenemaan, puhallin käymään yms.

Ootko mitannut akun jännitettä esim 8h seisonnan jälkeen, paljonko on tupakinsytkän liittimessä? Entä akulla?
Mitä näyttää hidden monitorin jännite siinä auton keskinäytössä?

Re: Auxiliary heater did not start due to low battery voltage

Lähetetty: 30 Loka 2025 16:21
Kirjoittaja Humppapiru
Pitää mitata, en vähään aikaan ole mitannut.

Re: Auxiliary heater did not start due to low battery voltage

Lähetetty: 30 Loka 2025 17:57
Kirjoittaja Taunusautomaatti
Kun mittaat niin piä mittari päällä ja laita lämppäri päälle ja katso laskeeko jännite kuinka alas.
20 sekunttia 10.5 niin stop