Sivu 1/1

2 duratec he flexifuel sytytyskatkot

Lähetetty: 20 Loka 2025 10:06
Kirjoittaja vierailijatj
Potilaana 2009 vuoden auto ajettu 240 tkm. Hyvin huollettu yksilö moottoriöljyt vaihdettu 10-13 tkm välein.
Autoon on edellinen omistaja teettänyt täyden kytkinremontin myös kaksoismassavauhtipyörä vaihdettu.
Ilmeisesti jo tällöin ollut ongelmia sytytyksen kanssa, oli 1 pytyn tulpan kärkiväli rukattu pieneksi ja kaksi puolaa uusittu (tulpat myös vaihdettu).
Todennäköisesti puolat vaihdettu turhaan niiden paikkaa vaihtamalla sytytyskatko pysyi 1 sylinterissä. tulpan kärkiväli oikeaksi ja käynti muuttui suht hyväksi. Ajossa kuitenkin rankemmassa kiihdytyksessä meni vikatilaan, uudelleenkäynnistyksen jälkeen toimi taas jos ajoi rauhallisesti.
tähän mennessä tehty:
Imusarja/ osat puhdistettu, PVC tarkastettu ja letku uusittu samalla, kaikki myös läpät vaikuttavat hyväkuntoisilta, imuventtiilit hyvässä kunnossa.
moottorissa käytetty huuhteluaineet, öljyt vaihdettu.
puristuspaineet mitattu kylmällä koneella yli 14 bar, ohivuototesti tehty ei ohivuotoa. ei savuta.
happianturit puhdistettu antavat ihan järkeviä lukemia.
Katalysaattori vaikuttaa puhtaalta katsottu kameralla
Edelleen kuitenkin alkaa katkomaan sytytystä 1 ja 4 pytyissä.
toimii ajossa hetken mutta menee joskus vikatilaan ja uudeleenkäynnistys auttaa.
Onko kellään ollut vastaavaa ?, vika selvinnyt ?, seuraavana olisi tarkoitus mitata poltoainepuolen paineet kunhan löytyy liitin mittarille ja moottoriohjauksen liittimet lokasuojan sisältä.

Re: 2 duratec he flexifuel sytytyskatkot

Lähetetty: 21 Loka 2025 10:14
Kirjoittaja Mk3Mondeo
Pari Duratecciä HE:tä ollut muttei yhtään flexfuelia.

Ilmeneekö tuo pelkällä bensalla ajettaessakin?

Etanolia tarvitaan noin 30% enemmän joten polttoainepumpun tulee pumpata sitä enemmän ja on mahdollista, että bensalla auto toimisi mutta etanolilla pätkii.
Veikkaan polttoaineen alhaista painetta syyksi.