pyöränpultit/mutterit
-
Papparainen75
- Viestit: 10
- Liittynyt: 02 Kesä 2023 13:07
pyöränpultit/mutterit
Mistä Fiesta 1.6-2011 pitemmät pyöränpultit, tai mutterit joissa on ohjausolake. Autossa on alumiinivanteet ja pultit jäävät mielestäni vähän liian lyhyeksi. Alkuperäiset mutterit ovat saatanan keksinto typerien peltisten pölysuojien takia. Ei voi käyttää pulttikonetta, ilman kuppia hylsyt on löysiä.
Re: pyöränpultit/mutterit
Haluatko siis vaihtaa pyörännapaan ne kiinteät pultit ("pinnapultit") pitemmiksi? Onko siellä spacerit välissä vai vanne on sellainen?
Mutteri olakkeella - tarkoitat pyörivällä irtokartiolla varustettuja muttereita?
Tuollaisia: https://ebay.us/m/TDtFrL
Siitä olen samaa mieltä, että ne peltisuojuksella varustetut mutterit on maanvaiva.
Mutteri olakkeella - tarkoitat pyörivällä irtokartiolla varustettuja muttereita?
Tuollaisia: https://ebay.us/m/TDtFrL
Siitä olen samaa mieltä, että ne peltisuojuksella varustetut mutterit on maanvaiva.
Mondeo 2.0 TDCI Turnier 2009
Mondeo 2.0 TDCI HB 2003 -ex
Focus 1.6 Zetec-SE Wagon 1999 -ex
Sierra 2.0 OHC Sedan 1989 -ex
Mondeo 2.0 TDCI HB 2003 -ex
Focus 1.6 Zetec-SE Wagon 1999 -ex
Sierra 2.0 OHC Sedan 1989 -ex
-
Papparainen75
- Viestit: 10
- Liittynyt: 02 Kesä 2023 13:07
Re: pyöränpultit/mutterit
Vaihtoa suunnittelin, kun näyttäisi vanteen paksuudesta johtuen pultit jäävän lyhyehköksi. kierre ei yllä kuin puoleenväliin mutteria. Joissakin autoissa on irtokartion jälkeen vielä 4-5 millin suora osa joka menee reiän sisään, keskittää vielä vielä vannetta. Nämä eivät näyttäisi olevan alkuperäiset Fordin vanteet. Ovat kuitenkin yksireikäiset, kun on olemassa vanteita joissa on reiät useammalle reikäjaolle.
Re: pyöränpultit/mutterit
Joo vanteita on olemassa paksu niskaisempiaki, jolloin ei tosiaan yllä mutteri riittävästi kierteille. Mulla tuli sama vastaan Sierrassa ja Fox racing- vanteilla, asia korjaantu hommaamalla Completokselta pidemmät pinnapultit.
Pinnapultin vaihto on helpompaa miltä se näyttää, katot kohdan jossa navan takana tilaa ja napakka isku pultin päähän. Uudet sitten paikalleen useita prikkoja ja mutteria käyttäen. Pulttipyssy ehkä nopeuttaa hommaa, muttei oo välttämätön.
Pinnapultin vaihto on helpompaa miltä se näyttää, katot kohdan jossa navan takana tilaa ja napakka isku pultin päähän. Uudet sitten paikalleen useita prikkoja ja mutteria käyttäen. Pulttipyssy ehkä nopeuttaa hommaa, muttei oo välttämätön.
Opel on pop, mutta Ford on progee
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER