Sivu 1/1

Lommo korissa.

Lähetetty: 19 Heinä 2025 22:38
Kirjoittaja MotorsHead
Hei! Focus mk1 on lommo takana kulmassa puskurin yläpuolella. Pääseekö siihen käsiksi sisältä päin purkamalla verhoilun? Eli pääseekö lyömään lommoa ulospäin vai onko takakulma koteloitu? Miten se lommo kannattaa oikoa? :roll: Kiitos!

Re: Lommo korissa.

Lähetetty: 22 Heinä 2025 20:22
Kirjoittaja duckworth
Itsekään en ihan ulkoo muista kuinka ykkös Foccerissa meni toi paneeli, mutta jos sinne ei takakautta pääsiskään, niin lommon oikaisuun/vetoon myydään nykyään ns. dent pullereita, eli täpätään kevyesti kiinni lommoon ja lyödään ulospäin. Osa tekee tästä sen DIY-versionki eli kuumaliimalla pultti lommoon kannasta ja kierteelle liukuvasara josta sitten kopsii ulospäin. Todennäkösesti joudot kittaamaanki ja maalaushommiin lopuksi.

Onko miten syvä tai kookas tuo lommo? Oon nimittäin loivia peukalonpään kokosia joskus kitannuki vaan.

Tuossa muuten linkki, mun kirjoittamaan juttuun jossa vähän vinkkejä sitten maalaukseen ja pohjiinki:

viewtopic.php?t=61281

Viesti on pitkä pirulainen, mut yritin saada siihen kaiken olennaisen :)

Re: Lommo korissa.

Lähetetty: 24 Heinä 2025 00:56
Kirjoittaja MotorsHead
Kiitos paljon vastauksesta! En tiennyt dent pullerista vaan ajattelin peltiruuvveilla tai mig hitsauksella hoitaa asian. Klommo on puolikkaan perunan kokoinen, joten pakkelointia ja maalausta tulee. Käyn tuon antamasi linkin läpi. Eikä teksti ollut pitkä, vaan tietämystä pähkinänkuoressa!

Re: Lommo korissa.

Lähetetty: 24 Heinä 2025 07:57
Kirjoittaja Taunusautomaatti
siihen saa tuommosia dent puller settejäkin suht kivaan hintaan...
https://www.aliexpress.com/item/1005006278849992.html

Re: Lommo korissa.

Lähetetty: 28 Heinä 2025 14:59
Kirjoittaja JiiHoo
Ainakin farkussa on molemmilla puolilla pienet luukut, joiden kautta pääsee jossain määrin peltiin kiinni. Siellä on mm. takapuskurin kiinnityspiste.