Mondeo 07 2,0 Bensa sammuu ja kierrokset heittelee
Lähetetty: 17 Heinä 2025 09:27
Hei.
Autossani on kuulemma mielenkiintoinen ongelma. Joitain vuosia sitten syttyi moottorin vikavalo. Koodin luvussa esiin tuli egr venttiilivika. Venttiili vaihdettiin pariin otteeseen nollattiin, sopeutettiin yms. Vika ei poistunut. Sanottiin aja vaan ei vaikuta mihinkään kosteus pahensi asiaa kun ilmankosteus oli pieni saattoi sammua itsekseen. Tänä kesänä vaihdettiin tulpat ja tulpan johdot kas kummaa valo sammui.
Nyt kuitenkin auto alkoi pätkiä ja sammua kesken ajon vauhtia voi olla jopa 80km/h. Lähtee uudelleen käymään joko itse tai sitten käynnistettäessä käynnistyksen jälkeen auto toimii normaalisti kunnes taas alkaa kiukutella. Liikennevaloissa kierrokset alkoi seilaamaan 500-1500 ja sen jälkeen sammui 300m päähän. Ei sytyttänyt vikavaloa. Luettiin tietokoneella koodit.
-CJBB(2,0) P1000 OBD II, jakso kesken
-Ajonestolaite passiivinen ajonestojärjestelmä P1000 OBD II, jakso kesken
Löydettiin rikkinäinen ja löysä kaasuläpän anturi joka vaihdettiin. Tämän jälkeen kierrosten laskemiseen voi mennä tuhottoman kauan ja nyt syttyy vikavalo ja pystyn lukea tuolla mun pikkulaitteella sen ilmoittaa P0122 kaasuläpän/pedaalin asentoanturin/kytkin A virtapiiri matala.
Miten saan autoni kuntoon?
Ai niin bensa suodatin vaihdettiin ennenkuin löydettiin tuo anturi.
Autossani on kuulemma mielenkiintoinen ongelma. Joitain vuosia sitten syttyi moottorin vikavalo. Koodin luvussa esiin tuli egr venttiilivika. Venttiili vaihdettiin pariin otteeseen nollattiin, sopeutettiin yms. Vika ei poistunut. Sanottiin aja vaan ei vaikuta mihinkään kosteus pahensi asiaa kun ilmankosteus oli pieni saattoi sammua itsekseen. Tänä kesänä vaihdettiin tulpat ja tulpan johdot kas kummaa valo sammui.
Nyt kuitenkin auto alkoi pätkiä ja sammua kesken ajon vauhtia voi olla jopa 80km/h. Lähtee uudelleen käymään joko itse tai sitten käynnistettäessä käynnistyksen jälkeen auto toimii normaalisti kunnes taas alkaa kiukutella. Liikennevaloissa kierrokset alkoi seilaamaan 500-1500 ja sen jälkeen sammui 300m päähän. Ei sytyttänyt vikavaloa. Luettiin tietokoneella koodit.
-CJBB(2,0) P1000 OBD II, jakso kesken
-Ajonestolaite passiivinen ajonestojärjestelmä P1000 OBD II, jakso kesken
Löydettiin rikkinäinen ja löysä kaasuläpän anturi joka vaihdettiin. Tämän jälkeen kierrosten laskemiseen voi mennä tuhottoman kauan ja nyt syttyy vikavalo ja pystyn lukea tuolla mun pikkulaitteella sen ilmoittaa P0122 kaasuläpän/pedaalin asentoanturin/kytkin A virtapiiri matala.
Miten saan autoni kuntoon?
Ai niin bensa suodatin vaihdettiin ennenkuin löydettiin tuo anturi.