Sivu 1/1
TDCi Mondeo käynnistysongelma
Lähetetty: 17 Touko 2006 09:21
Kirjoittaja MondeoTDCi2002
130 heppanen vm 2002 Mondeo ei kylmänä käynnisty aina eka hehkutuksen jälkeen vaan jää "sahaamaan". Käynnistyy yleensä toisen hehkutuksen jälkeen, joskus vasta kolmannen jälkeen. Silloin tällöin hehkutuksen merkkivalo vilkkuu hehkuttaessa. Onko kokemuksia mistä vikaa lähtisi etsimään?
Lähetetty: 17 Touko 2006 09:37
Kirjoittaja janzamar
Hehkutulpat..?
Lähetetty: 06 Syys 2006 16:40
Kirjoittaja mattjy01
Mulla on samaa vikaa...
Huollossa vaihtoivat IMV venttiilin, sääti ERG:n, paranteli maadoituksia vaihtoi polttoaine suodattimen.
Vika oli poissa kesä helteet, mutta nyt on taas alannut oireilemaan. Ei ole merkitystä onko kone kylmä tai kuuma.
Jos ei lähde ensimmäisellä käyntiin niin lähtee käyntiin vasta kolmannella joskus neljännellä hehkulla. Aina toisella kertaa alkaa hehkun valo vilkkumaan, eikä anna lähtee käyntiin. Sit kun lähtee käyntiin niin silloinkin pitää sahata hieman pidemmän aikaa n.1,5sec, ja käynti on 3-5sec epätasaista.
Voisko olla jotain suutin häikkää tms???
Hehkutkin tarkastettiin, mutta oli kuulemma kunossa....
Lähetetty: 06 Syys 2006 17:08
Kirjoittaja pikku-matti
mattjy01 kirjoitti:Mulla on samaa vikaa...
Huollossa vaihtoivat IMV venttiilin, sääti ERG:n, paranteli maadoituksia vaihtoi polttoaine suodattimen.
Vika oli poissa kesä helteet, mutta nyt on taas alannut oireilemaan. Ei ole merkitystä onko kone kylmä tai kuuma.
Jos ei lähde ensimmäisellä käyntiin niin lähtee käyntiin vasta kolmannella joskus neljännellä hehkulla. Aina toisella kertaa alkaa hehkun valo vilkkumaan, eikä anna lähtee käyntiin. Sit kun lähtee käyntiin niin silloinkin pitää sahata hieman pidemmän aikaa n.1,5sec, ja käynti on 3-5sec epätasaista.
Voisko olla jotain suutin häikkää tms???
Hehkutkin tarkastettiin, mutta oli kuulemma kunossa....
Moottorin toiminnassa häikkää jos hehkun valo vilkkuu..Näin myös omassa, kylmänä käynti epätasaista ja välillä pölläyttää mustaa. Tänään kävin diesel pajalla (ei FORD..!!) ja katsottiin ihan omalla Delphin testerillä moottorin sielunelämää. Näkee aivan kaiken toisin kuin Fordin koneella.
Laitettiin suuttimien ruiskutusaikojen käyrätulostus näkyviin ja hyvin näkyi kuinka yksi suutin oli kokoajan jäljessä muista varsinkin kun nopeasti antoi kenkää. Tuo kuului myös moottorin äänessä n.2000rpm kohdalla pienenä röpellyksenä. Kylmänä tuo suutin on ilmeisesti hetken kokonaan poissa pelistä. Uutta suutinta vaan tilaukseen ja saa nähdä miltä sitten näyttää..
Kuulemma myös Commonrail pumpuissa on noissa joskus ollut ongelmaa..Oman toiminta näytti ihan ok. On muuten melkoinen vehje tuo pumppu, commonrail linjan paine oli yli 230bar.... Katsotaan kun tulee oma kuntoon niin kysyn luvan paikan mainostamiseen...
Tuli muuten mieleen se että voisiko vika tulla siitä että polttoainelinja ilmaantuu jostain syystä? Se sopisi noihin kaikkiin oireisiin. Mutta käy kuitenkin lukemassa vikakoodit niin tietää mistä lähteä vikaa metsästämään. Omassa oli ihan selkeästi vikakoodi yhden suuttimen virheellisestä toiminnasta.
Lähetetty: 10 Syys 2006 13:30
Kirjoittaja mattjy01
Auto oli taas Fordin huollossa. 5 tuntia auto oli siä ja ne oli kattonu oikee yhen maadoituksen vasemman etuvalon takana ja sitte ruiskupumpun ohjainyksikön liittimen ettei siä ollu rasvaa. Hain autoa pois, niin sama vika jatkuu heti huollon pihas. Kolmannella hehkulla lähti käyntiin. Taitaa olla niin että eivät ainakaa tuola paikas tiä mitä pitäs tehä.
Lähetetty: 10 Syys 2006 20:35
Kirjoittaja pikku-matti
mattjy01 kirjoitti:Auto oli taas Fordin huollossa. 5 tuntia auto oli siä ja ne oli kattonu oikee yhen maadoituksen vasemman etuvalon takana ja sitte ruiskupumpun ohjainyksikön liittimen ettei siä ollu rasvaa. Hain autoa pois, niin sama vika jatkuu heti huollon pihas. Kolmannella hehkulla lähti käyntiin. Taitaa olla niin että eivät ainakaa tuola paikas tiä mitä pitäs tehä.
Sillä Fordin testerillä ei tietääkseni näe itse moottorinohjauksen sielunelämää, vain vikaakoodit yms simppeliä tietoa. Mene johonkin mistä löytyy Delphin testeri. Sillä näkyy kaikki ja varmasti selviää onko häiriö polttoaine vai hehkupuolella.