Sivu 1/1
Sierra 2.9i V6:n pakoputkesta (katti poies.)
Lähetetty: 16 Touko 2006 15:33
Kirjoittaja p7_man
Tässä -89 Sierrassani näyttäisi olevan tuo katalysaattorit (2 pönttöä) sisältävä n. metrin pituinen osuus pakoputkesta toteutettu kiinnityslaipoilla (jee!!), eli tilalle voisi helposti vaihtaa katittoman putken. Onkohan tuollaista valmista kiinnityslaipat sisältävää putkenpätkää saatavana jostain vai teenkö ite?
"+12 hästkraft enligt Teknikens Värld" luin jostain. Jos ees puolet tuosta eli 6hv tulis lisää katit poistamalla, niin kivahan tuo ois :-) Ruuvais sit (jos muistais) tietystikkin katit aina takas katsastusta varten.
Lähetetty: 16 Touko 2006 15:43
Kirjoittaja p7_man
Mutta TOKIHAN tuohon Ruåtsin Teknarin asiantuntevuuteen uskomme ja vähintään +10hepan toivossa hommaan ryhdymme.
Re: Sierra 2.9i V6:n pakoputkesta (katti poies.)
Lähetetty: 17 Touko 2006 15:46
Kirjoittaja jamo78
p7_man kirjoitti:Ruuvais sit (jos muistais) tietystikkin katit aina takas katsastusta varten.
Ei sun tartte ton ikäseen ruuvata sitä kattia paikalleen edes leimalle..
Ittekkin olen omasta jo aikoja sit poistanu katin...
Re: Sierra 2.9i V6:n pakoputkesta (katti poies.)
Lähetetty: 17 Touko 2006 18:31
Kirjoittaja p7_man
jamo78 kirjoitti:
Ei sun tartte ton ikäseen ruuvata sitä kattia paikalleen edes leimalle..
Ittekkin olen omasta jo aikoja sit poistanu katin...
Mutta kun (tietämättömyyttäni, hölmöyttäni) maahantuontinkatsastin katin kanssa niin on sen nyt siinä oltava, rekisteriotteessa lukee vähäpäästöinen.
Re: Sierra 2.9i V6:n pakoputkesta (katti poies.)
Lähetetty: 17 Touko 2006 20:06
Kirjoittaja jamo78
p7_man kirjoitti:
Mutta kun (tietämättömyyttäni, hölmöyttäni) maahantuontinkatsastin katin kanssa niin on sen nyt siinä oltava, rekisteriotteessa lukee vähäpäästöinen.
No sit on voi voi 8)
Mulla ei onneksi ole vaikka on ruottista tuotu

Ota KATISTA sisukset pois... jos uskallat :)
Lähetetty: 19 Touko 2006 21:45
Kirjoittaja pappa
Moro!
Voi olla että olen kovasti väärässä, mutta olen kuullut sellaista huhua
että jotkut ovat poistaneet katista sisukset ja siitä huolimatta autot
ovat läpäisseet leiman kun päästöt on olleet kuitenkin rajoissa.
Saavuttamiasi lisäkoneja en usko että ajossa edes havaitset ja hieman
epäilen että irtoaako 6 heppaakaan. Polttoaineen kulutus saattaa toki
hyvällä tuurilla tippua, mutta jos autossasi on myös katin jälkeinen
kaasujen haistelija anturi, voi homma pissiä reisille. Eipä taida kyllä
olla... ainakaan purkamassani 2.9i V6 Scorpiossa ei ollut.

Lähetetty: 20 Touko 2006 09:20
Kirjoittaja TeRoK
Ainakin fordin oppaan mukaan katittoman (B4A) ja katillisen (B4B,B4C) välillä ei ole eroa kuin 5 hevosta.
Joo tuskin löytyy valmista putkea,mutta äkkiäkös semmosen väsää. Onko siinä siis laipat molemmissa päissä? Mulla on ainakin korpparissa koneen päässä semmonen sauma, että toinen putki menee toisen sisään.
Kyllä siihen oikein putki kannattaa laittaa. Turha sinne on mitään ylimäärästä pyörrekammiota jättää.