Sivu 1/1
Uusi Capri, sähköisenä (kesä 2024)
Lähetetty: 11 Heinä 2024 10:52
Kirjoittaja hpford
Re: Uusi Capri, sähköisenä (kesä 2024)
Lähetetty: 11 Heinä 2024 15:55
Kirjoittaja janti
Re: Uusi Capri, sähköisenä (kesä 2024)
Lähetetty: 11 Heinä 2024 20:26
Kirjoittaja dr500
Joku toinen nimi, esim Explorer Coupe voisi olla osuvampi kuvaamaan näin massiivista autoa. Täytyy kuitenkin käydä katsomassa, mikä on vaikutelma kun auton näkee hallissa.
Re: Uusi Capri, sähköisenä (kesä 2024)
Lähetetty: 11 Heinä 2024 22:21
Kirjoittaja _JPA
Sivuprofiilista tulee mieleeen Polestar 2.
Re: Uusi Capri, sähköisenä (kesä 2024)
Lähetetty: 11 Heinä 2024 22:49
Kirjoittaja nestori
Ja Polestarista Volvo 340.
En tiedä mitä odotin tältä kierrätys-caprilta, mutt petyin silti

Re: Uusi Capri, sähköisenä (kesä 2024)
Lähetetty: 12 Heinä 2024 00:04
Kirjoittaja fasteST
Järkyttävä möykky

Re: Uusi Capri, sähköisenä (kesä 2024)
Lähetetty: 12 Heinä 2024 09:22
Kirjoittaja hpford
Käsittääkseni tämä uusi Capri on tehty yhteistyössä Kansanvaunun kanssa; ID.4 ja ID.5 lienevät sen serkkuja.
Re: Uusi Capri, sähköisenä (kesä 2024)
Lähetetty: 12 Heinä 2024 12:03
Kirjoittaja Don MC
Joo. Eikös Fordin ensimmäiset sähköautot ole kaikki Volkkareita, kunnes Ford saa oman sähköautokehityksensä ja -tuotantonsa käyntiin? Sihen menee nimittäin jonkun aikaa.
Re: Uusi Capri, sähköisenä (kesä 2024)
Lähetetty: 13 Heinä 2024 11:50
Kirjoittaja duckworth
Taitaa olla liian myöhästä sanoo enää että näkemättä paskaa, kun uudesta Caprista jo kuva ilmoilla

Re: Uusi Capri, sähköisenä (kesä 2024)
Lähetetty: 14 Heinä 2024 08:21
Kirjoittaja Dandalon
Joo ei jatkoon…
Re: Uusi Capri, sähköisenä (kesä 2024)
Lähetetty: 14 Heinä 2024 16:48
Kirjoittaja deezer
Jaaha, taas tehtiin pumat. Eli kierrätetään vanha ja tässä tapauksessa aika "legendaarinen" mallinimi ihan toisentyyppisen uuden auton nimeksi.
Jotenkin harmillista tuollainen.
Re: Uusi Capri, sähköisenä (kesä 2024)
Lähetetty: 14 Heinä 2024 18:27
Kirjoittaja focst
En ymmärrä tota nimeä. Mutta paremman näköinen tämä on kun uusi Explorer..
Re: Uusi Capri, sähköisenä (kesä 2024)
Lähetetty: 14 Heinä 2024 21:17
Kirjoittaja dr500
Korkeuskin on ilmeisesti sama kun Explorerissa eli 163 cm. Eiks tuohon olisi voinut laittaa pienemmät vanteet tai lyhyemmät jouset, niin auto olisi saatu putoamaan 5 cm alemmaksi

Re: Uusi Capri, sähköisenä (kesä 2024)
Lähetetty: 15 Heinä 2024 15:29
Kirjoittaja nestori
Re: Uusi Capri, sähköisenä (kesä 2024)
Lähetetty: 15 Heinä 2024 17:55
Kirjoittaja Don MC
En nyt tiedä ovatko nuo niin samannäköisiä että tarttisi Polestarilla hernettä vetää nenään. Tuoltahan näyttävät kaikki patterivetoiset nykyään. Neljä rumaa vannetta ja hytti.
Re: Uusi Capri, sähköisenä (kesä 2024)
Lähetetty: 15 Heinä 2024 18:21
Kirjoittaja dr500
Eikös Passatia muistuttava ID.7 ole myös MEB-pohjainen. Auton korkeus näytti olevan 153 cm ja maavara on kuitenkin 150 mm luokkaa. No mitäpä tässä sen enempää neuvomaan. Ilmeisesti Capri piti vaan saada syntymään lähes täysin Explorerin palikoista.
Re: Uusi Capri, sähköisenä (kesä 2024)
Lähetetty: 01 Marras 2024 07:04
Kirjoittaja Dandalon
Tällänen on Porvoon Hedinin takapihalla, on muuten helvetin iso auto.
Re: Uusi Capri, sähköisenä (kesä 2024)
Lähetetty: 01 Marras 2024 20:38
Kirjoittaja ärräpärrä
Tuollaisia enemmän niin parkkiruudut huutavat apua ja ovet kolisevat kylkiin. Mulla oli oikein kunnon capri 1982-1983 muistaakseni vm 1978.
Re: Uusi Capri, sähköisenä (kesä 2024)
Lähetetty: 04 Touko 2026 12:05
Kirjoittaja Don MC
Fordin 100-vuotiskekkereissä laitoin tilaukseen tällaisen Caprin. Luovutaan molemmista perheen bensafoordeista ja siirrytään sähköön. Bensankulutuksen takia me emme vaihda (nämä Focus ja Fiesta ovat tosi pihejä), vaan mm. sen tihentyneen öljypumpun hihnan vaihdon takia ja muutkin vuosittaiset huoltokustannukset ym.
Onhan ne Caprin hipaisunamiskuukkelit melko paskoja Focuksen kunnollisiin nappeihin verrattuna, mutta ehkä niihin tottuu. Tai sitten ei.
Plussana se, että voidaan hyödyntää aurinkopaneelien ylijäämät auton lataukseen. Olen jo hommannut Go-e laturin ja virittänyt Home Assistantin täyteen automaatioita aurinkosähkön ym. hyödyntämiseen.
Re: Uusi Capri, sähköisenä (kesä 2024)
Lähetetty: 04 Touko 2026 15:36
Kirjoittaja Taunusautomaatti
Onkohan se uusi kilometrivero tulossa vain sähköautoihin vai kaikkiin....aika näyttää....
Re: Uusi Capri, sähköisenä (kesä 2024)
Lähetetty: 04 Touko 2026 18:41
Kirjoittaja hapelo
Taunusautomaatti kirjoitti: 04 Touko 2026 15:36
Onkohan se uusi kilometrivero tulossa vain sähköautoihin vai kaikkiin....aika näyttää....
Seurannut tätä ja kyllä,koskee myös "ompelukoneita" ja perinteisiä kikkareita,autoilijan selkänahasta riivitää vaikka suuri osa menee ihan muuhun kun esim. teiden kunnostamiseen
Toki tuo on esitys vuodelle 2028...no,eihän siihen ole kuin reilu 1,5v
Re: Uusi Capri, sähköisenä (kesä 2024)
Lähetetty: 04 Touko 2026 19:59
Kirjoittaja Taunusautomaatti
Se on aina sama...80 luvulla joku keksi petrooli autot....niitä tehtiin innolla...kunnes verokarhu tappoi koko homman.
Sähköautojakin kun alkaa olemaan tarpeeksi niin.....
Re: Uusi Capri, sähköisenä (kesä 2024)
Lähetetty: 05 Touko 2026 12:22
Kirjoittaja Don MC
Keskustelu kilometriverosta kiinnostaisi kyllä itseänikin. Mutta ehkä sille kannattaisi avata ihan oma lankansa, eikä keskustella siitä automallikohtaisessa ketjussa.
Re: Uusi Capri, sähköisenä (kesä 2024)
Lähetetty: 05 Touko 2026 15:32
Kirjoittaja NiceMan
Näimpä uuden caprin livenä ja samaan kasaan sähkö mussen kanssa että itselle ei tule moista.
Re: Uusi Capri, sähköisenä (kesä 2024)
Lähetetty: 05 Touko 2026 17:51
Kirjoittaja hapelo
NiceMan kirjoitti: 05 Touko 2026 15:32
Näimpä uuden caprin livenä ja samaan kasaan sähkö mussen kanssa että itselle ei tule moista.
Joo,tulee joku "muhku" sämpylä mieleen...