Sivu 1/1

miksi olen täällä?

Lähetetty: 04 Kesä 2024 00:31
Kirjoittaja MotorsHead
Niin miksi minä kuulun Ford Club Finlandiin? Ei hajuakaan. Onko olemassa seismistä säteilyä tai muuta ulkopuolella. Poliisi vei anglian kilvet. En ole ottanut mitään, ainakaan virallisesti. Veren maku on suussa, mutta se johtuu hampaiden pesusta. Olen viime aikoina huomannut että perseestäni alkaa tunkemaan sarvi ulos. Bruut bruut bruut. Ei helvetti, mitä tämä klupi on mulle tehny. :|

Re: miksi olen täällä?

Lähetetty: 05 Kesä 2024 08:43
Kirjoittaja nemola
Lyhyesti: Olen täällä, koska löysin tänne. Vähän vähemmän lyhyesti: Löysin tänne, koska etsin seuraa. Etsin seuraa, koska olin ottanut ensiajeluni ensimmäisellä Fordillani. Ensimmäinen Fordini, koska autokuume. Autokuume, koska Focus RS nelivetoisena. Tuollainen Focus, koska pitoa ei voi olla liikaa, mutta sen tulee olla irroitettavissa. Pitoa ja ei, koska niin on lompakossakin. Lompakko, niin no, siitä olen luopunut jo kauan sitten.

Re: miksi olen täällä?

Lähetetty: 16 Elo 2024 15:38
Kirjoittaja duckworth
Annetaanpas tälleki threadille vähän vauhtia... :) Alunperin kai olin tai tulin tänne kuten 90% tuollosista Fordisteista, Sierraan liittyvien tekniikka kyssärien kanssa. Alfamerin turvin sain jakopään ja kansirempan tehtyä, mutta sitten kun auton päivittäminen alkoi niin täältä löyty tietoo akselien sopivuuksista, jarrujen päivityksestä ja OHC:n virittämisestä.

Mutta... miksi olen YHÄ täällä? Tietysti tallissa pölyn alla on ylimaalattu, läpikäyty kaarellinen Mk1 Sierra, silti oikeestaan enemmän oon täällä nyt jakamassa omaa kokemusta, kun sitä on tullut 2000-luvun Fordeistakin Focuksen kautta joka oli käytössä itellä ja myös autoalakuvioiden vuoksi Mondeoista ja Transiteista. Eri toten tykkään antaa sellasia rautalangasta väännettyjä käytännönneuvoja, auton toimintaperiaatteiden opettelun sijaan, ja sitä kuinka tehdä homma omalla pihalla. Jonkin sortin perstuntumakin on tässä syntyny auton jarruihin ja korin laittoon, jotka sellasia enempi geneerisiä juttuja, eikä niinkään merkkikohtaisia, joista mielellään täälläkin keskustelen.

Kalustokin on hiukan eri tasoo nykyään kun koko katras vetää oikeasta päästä ja mukejakin keskimäärin se 6 kipaletta, siinä missä tehohaarukka liikkuu 144-218 hepan välissä, vanhojen aikojen 60-136 sijaan :D

Vaivihkaa joskus katsellu Ecoboostejakin, mutta kun ei vaan etuveto sovi niin ei sovi.

Mielellään postaisin tänne jotain Sierra-aiheista, jos projektia ehtisin joskus tehdäkin, mutta Sierroja koskeviin kysymyksiin vastaan mielellään ja yritän saada jotain neuvon tapaista kirjotettua :ford: