Focus 2013 1.6 Ecoboost 150 hv sytytystulppien vaihtoväli

Sähkölaitteet, sähköongelmat, johdot, laturit jne.
kaihakki
Viestit: 78
Liittynyt: 04 Elo 2021 06:20

Focus 2013 1.6 Ecoboost 150 hv sytytystulppien vaihtoväli

Viesti Kirjoittaja kaihakki »

Tällaisen auton ostin ja nyt pitäisi tarkistaa huoltotilanne. Mittarissa 134000 km. Kaikki huollot tehty Ford huollossa 10000 km välein.
Mikähän mahtaa olla sytytystulppien vaihtoväli.
Katsoin ETIstä ja sieltä löytyy tehdyt huollot, mutta ei merkintöjä sytytystulppien vaihdosta. Pitäisikö löytyä?
focst
Viestit: 2434
Liittynyt: 23 Kesä 2007 17:12
Paikkakunta: Oulu

Re: Focus 2013 1.6 Ecoboost 150 hv sytytystulppien vaihtoväli

Viesti Kirjoittaja focst »

60tkm välein vaihto. Ois ne pitänyt 2 kertaa jo vaihtaa.
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019 :ford:
kaihakki
Viestit: 78
Liittynyt: 04 Elo 2021 06:20

Re: Focus 2013 1.6 Ecoboost 150 hv sytytystulppien vaihtoväli

Viesti Kirjoittaja kaihakki »

ETIKsessä eli sähköisessä huoltokirjassa näkyy jokaisen huollon osalta öljynvaihto ja suodattimien vaihdot, mutta ei sytytystulppien vaihtoa.
Pitäisikö nekin näkyä siellä. Ja jos ei näy, niin saako jostain muualta sen tiedon.
tursas
Viestit: 4014
Liittynyt: 10 Tammi 2006 12:33
Paikkakunta: Vantaa

Re: Focus 2013 1.6 Ecoboost 150 hv sytytystulppien vaihtoväli

Viesti Kirjoittaja tursas »

kaihakki kirjoitti: 09 Huhti 2024 11:25 ETIKsessä eli sähköisessä huoltokirjassa näkyy jokaisen huollon osalta öljynvaihto ja suodattimien vaihdot, mutta ei sytytystulppien vaihtoa.
Pitäisikö nekin näkyä siellä. Ja jos ei näy, niin saako jostain muualta sen tiedon.
Jaa, että täälläkö se tiedetään onko sun tulpat vaihdettu. Entä jos kysyisit sieltä korjaamosta tai pyytäisit vaihtamaan seuraavassa huollossa.
Jos se oikein häiritsee, niin sitten vaihdat ite, periaate kuitenkin on se, että jos kaikki toimii, älä koske. Tulppien käyttöikä on kuitenkin pitempi kuin 60 T.
Farkku Mondeo 1,8 Bensa, 2002, MK3 STW Turnier Stardust Silver Trend Wagon
kaihakki
Viestit: 78
Liittynyt: 04 Elo 2021 06:20

Re: Focus 2013 1.6 Ecoboost 150 hv sytytystulppien vaihtoväli

Viesti Kirjoittaja kaihakki »

Ford ETIS, eli Fordin tekninen tieto- ja huoltopalvelusivustolta löytyy oman auton huoltohistoria. Siellä nyt ei ollut tulppien vaihtoa merkitty, joten soitin huoltoon ja sain tiedon, että ovat vaihdettu 41000 ja 84000 kilsojen kohdalla. Homma putkessa
https://www.ford.fi/tuki/ohjeet/omistaj ... /ford-etis
tursas
Viestit: 4014
Liittynyt: 10 Tammi 2006 12:33
Paikkakunta: Vantaa

Re: Focus 2013 1.6 Ecoboost 150 hv sytytystulppien vaihtoväli

Viesti Kirjoittaja tursas »

kaihakki kirjoitti: 09 Huhti 2024 14:59 Ford ETIS, eli Fordin tekninen tieto- ja huoltopalvelusivustolta löytyy oman auton huoltohistoria. Siellä nyt ei ollut tulppien vaihtoa merkitty, joten soitin huoltoon ja sain tiedon, että ovat vaihdettu 41000 ja 84000 kilsojen kohdalla. Homma putkessa
https://www.ford.fi/tuki/ohjeet/omistaj ... /ford-etis
Hyvä, että on ja tietysti ne sanoo niin..eriasia on se, että onko ne oikeasti vaihdettu..oli täällä aikoinaan yks tarkkasilmäinen fordisti, joka käytti kärrynsä huollossa öljyn ja suodattimen vaihdossa ja huomasi jälkeenpäin, että sama kuranen ö-suodatin siellä oli paikoillaan kuin ennen huoltoa.. :D
Farkku Mondeo 1,8 Bensa, 2002, MK3 STW Turnier Stardust Silver Trend Wagon
duckworth
Viestit: 3692
Liittynyt: 22 Syys 2007 15:58
Viesti:

Re: Focus 2013 1.6 Ecoboost 150 hv sytytystulppien vaihtoväli

Viesti Kirjoittaja duckworth »

tursas kirjoitti: 09 Huhti 2024 16:08
kaihakki kirjoitti: 09 Huhti 2024 14:59 Ford ETIS, eli Fordin tekninen tieto- ja huoltopalvelusivustolta löytyy oman auton huoltohistoria. Siellä nyt ei ollut tulppien vaihtoa merkitty, joten soitin huoltoon ja sain tiedon, että ovat vaihdettu 41000 ja 84000 kilsojen kohdalla. Homma putkessa
https://www.ford.fi/tuki/ohjeet/omistaj ... /ford-etis
Hyvä, että on ja tietysti ne sanoo niin..eriasia on se, että onko ne oikeasti vaihdettu..oli täällä aikoinaan yks tarkkasilmäinen fordisti, joka käytti kärrynsä huollossa öljyn ja suodattimen vaihdossa ja huomasi jälkeenpäin, että sama kuranen ö-suodatin siellä oli paikoillaan kuin ennen huoltoa.. :D
Itsekin joskus merkkarilla asentajana olleena sanosin että jos tulpat on merkattu huollossa vaihdetuiksi niin yleensä ovat, siellähän homma meni niiin että varaosamyyjä keräsi aina aamuksi huoltoon tulevaan autoon osat laatikkoon johon ko. auton rekkari merkitty, mutta todella ongelma... eli toimenpiteet ja tarkistukset joita huolto muutoin sisältää ei välttämättä tehdä koska ohjeaika ei sitä salli :? Esimerkiksi jarrujen rasvaus/herkistely tehdään vaan sinne päin, liukutappeja ei voidella ollenkaan, vanhat öljyt lasketaan pois kun kone jo kylmä, jarrunesteen vaihdossa ei vaihdeta ku puolet siitä nestemäärästä jonka järjestelmää sisältää ja tätä rataa :roll: Akkutesti, vikakoodienluku ja huoltomuistion nollaus kyllä tehdään :D

En sano että nyrkkipaja on parempi ratkasu myöskään kun siellä vaan ryhdytään kaikkeen vaikkei olisi edes työkaluja tai osaamista. Ehkä paras vaihtoehto jos haluaa kunnollista niin joku pienempi paja, mutta sellanen joka erikoistunu tiettyyn merkkiin. Isommissa lafkoissa jo tiedon kulku asentajalle työnvastaanottajalta on huono, kun välikäsiä on niin hiton monta, ja riippuu asentajan vastuuntunnosta mitä sille autolle tehdään. Toki merkkarille on helpompi reklamoida ja saa sijaisautot jos homma menee mönkään, ei tosin ole ilmaista lystiä se asiointi main dealerilla vaan.. 100e/tunti :|
Opel on pop, mutta Ford on progee

-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"

BOREHAMMER
Vastaa Viestiin