Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Kävipä tänään näin: Ajoin n. 100 km matkan ja satoi vettä koko ajan, auto pelasi moitteettomasti. Päästyäni kotiin, lähdin heti kohta uudelleen liikenteeseen. Ajoin n. 2 km kaupukiajoa, jonka jälkeen auto sammui kuin seinään 2 vaihteella kesken kovan kiihdytyksen. Jos en väärin muista niin hehkun valo vilkkui heti perään. Eikä enää lähde käyntiin...
Olen asian kanssa peukalo keskellä kämmentä joten onko kellään ideoita? Auto kyllä starttaa normaalisti, mutta ei käynnisty..
Mitä kohteita voi tarkastaa kotikonstein? Apua pikaisesti kiitos!!
Ei tuohon oikein tule mieleen kuin polttoaineen syöttö jotenkin..
En kyllä tunne yhtään noita ohjainbokseja sun muita,mikä mihinkin vaikuttaa
mutta kun tuossa ei tarvi kipinästä oikein huolehtia..
Jakoremmit sun muut ehjänä?
Jos jakoremmi menee, niin eikös siinä pitäs tulla samalla moottoriinkin vaurioita? Kyllä tuo ainakin starttaa nomaalisti ja jaksaa hieman mennä eteenkin päin pelkällä startlla. Vai onko tuo mahdollista vielä jakoremmin katkeamisenkin jälkeen? En tosiaan ole mikään nero näissä homissa.. tuo vaan on sellasta "mutu" tietoa..
Kaipaisin tällä hetkellä siihen suodattimen vaihtoon neuvoja.. Onko paha homma? ja kuinka se irroitetaan?
Ei siinä sitten remmi ole poikki,sen kyllä kuulee ihan varmasti kun kilkattaa.
En tiedä tuosta suodattimesta millainen on,kai ihan normaali kierteillä kiinni oleva iso peltinen,muuta kun pyörittää irti ja laittaa toisen tilalle,oliskohan siinä samassa käsipumppu?
Mahdollisesti,joku sormilla pyöritettävä auki ja sitten pumppaamaan,kunnes tulee puhdasta dieseliä ilman kuplia.
Jos ei ole sormin aukaistavaa niin sitten jollain avaimella,kumminkin siinä suodattimen päällä..ja sitten se käsipumppu olis erikseen jossain kohtaa,kumitutti?
Ellei ole ihan itsekseen ilmautuvaa mallia,niitähän kai suurin osa alkaa olla.
Polttoainesuodatin on siinä rintapellissä kiinni apukuskin puolella. Muistelen että kannattaa "nostaa" ohjaustehostimen öljysäiliö pois tieltä jotta suodattimeen pääsee hyvin käsiksi. Pa-suodattimessa letkut ovat kiinni ihan pikaliittimillä ja joku varmistussokka siinä oli kanssa. Suodatin on kanssa pikakiinnityksellä rungossa, ja se lähtee helposti letkujen irrotuksen jälkeen. Sitten vain täytät uuden suodattimen löpöllä ja kokeilemaan käyntiin.
Valitettavasti kuvailemasi vika ei vaikuta suodatinvialta, monella on syöttöpumpun vaihto alkanut samanlaisilla oireilla. Tuossa linkki vastaavaan, aiempaan topicciin :
Kiitoksia Arttu1:lle hyvästä linkistä!!
Käytin jokaista suodattimelle tulevaa letkua irti, ja kokeilin startata aina yhden letkun ollessa irti. Polttoainetta ei tullut.. eli voiko olla vika siirtopumpussa? Tuollaista epäili eräs autoasentaja, jonka kanssa testi tehtiin.
Taitaa olla parempi kuiteski kiikuttaa auto Voortille, niin saavat katsoa millasen vikakoodin antaa ja jos sen vois jotenki samalla purkaa. Vaikka tietty ne rahastaa siitäkin varmaan sievoisen omaisuuden.. Pitää laittaa kämppä vaikka myyntiin.. mut voortista en luovu!
No niin... Ajattelin kirjoittaa tästä aiheesta aina kun tiedän jotain lisää, jos jollakulla muulla on joskus samaa vikaa niin olisi hieman pohjatietoa saatavilla.
Vein auton Voortille ja siellä ottivat tänään vikakoodit. Polttoaineen ruiskutuspumppu antoi 8 erilaista vikakoodia. Eivät silti osanneet sanoa tarkemmin mikä olisi pumpussa vikana. Tarjosivat uutta pumppua tilalle ja töineen olisi maksanut vähintään n. 1500 € (pumppu 1200 €).
Ajattelin olla luovuttamatta ja kävin korjaamolla, jossa huoltaavat ja korjaavat näitä Boschin pumppuja. Kertoivat että heillä on tarkemmat testerit kuin Voortin merkkiliikkeessä!! Pystyyvät kuulemma paremmin testaamaan itse pumpun ja selvittämään sen sielunelämän. Ja siellä olisi käytetty vastaava pumppu jos pitää vaihtaa, eikä entistä voi korjata.
Katsotaan kuinka käy.. uutta pumppua en suostu hevillä vaihtamaan..
zippe: mikä liike Kuopiossa on sellainen, jossa on hyvät vehkeet diesel-laitteille? Onko se, mikä on Kelloniemessä (nimeä en muista), pitäis käyttää tuo oma TCI kanssa katsottavana. Kun ensi viikolla alkaa lyhyt lomakin, jos vaikka joutais silloin.
Nyt kalustossa: Transit MK6 X3, yksi faceliftattuna MK7:ksi
Yli 40 diesel-Fordia ollut, ollut mm. 9XMondeo MK4 ja liki 30 MK6 / 7 Transitia
Kuopiossa kannattaa ehkä kääntyä autohuolto Räisäsen puoleen huoltohommissa. Ainakin osaavat nämä Bosch:n pumput huoltaa. Ja muutenkin tuntuu luotettavalta ja asialliselta paikalta. Sijaitsee Neulamäen teollisuusalueella. Merkkiliikkeen kierrän kaukaa!
Kilsoja on nyt 278 tuhatta. Ei niiten vissiin pitäs tolleen hajoilla yleensä. En tiedä tekikö sitten kostea keli tepposet.
Tilaavat siihen polttoainepumppuun jonkun ohjainyksikön ulkomailta. Töineen tulee maksamaan noin 1200 €, kun taas uus pumppu töineen ois ollu vähintään 1500 €.
No niin.. nyt on taas voorti kunnossa. Eli siitä pumpusta oli mennyt rikki ohjainyksikkö, jonka joutuivat tilaamaan ulkomailta. Hintaa töineen tuli 1290 € . Vaihtoivat samalla jakohihnan, ja loppujen lopuks hintaa tuli 1350 €.
zippe kirjoitti:No niin.. nyt on taas voorti kunnossa. Eli siitä pumpusta oli mennyt rikki ohjainyksikkö, jonka joutuivat tilaamaan ulkomailta. Hintaa töineen tuli 1290 € . Vaihtoivat samalla jakohihnan, ja loppujen lopuks hintaa tuli 1350 €.
Että semmosta.
jeesus mikä hinta ois varmaan voinu noiki rahat käyttää vähän "paremmin" juhannuksena no harrastukset ovat väärät jos kaikki rahat ei mee
Joo.. siinä meni sit taas tämän kesän lomarahat. Viime kesänä sama homma... Pitkittäis- ja poikittaistukivarret meni silloin vaihtoon. Jos sitä jo vuoden päästä pääsis lomille..?