Sivu 1/1

2006 1.8 Duratec P0304 misfire cylinder 4

Lähetetty: 28 Helmi 2024 03:14
Kirjoittaja Fookkus
:ford: 2006 1.8 Duratec P0304 misfire cylinder 4

Puola ja tulppa uusittu. Mitäs seuraavaksi ?

Re: 2006 1.8 Duratec P0304 misfire cylinder 4

Lähetetty: 28 Helmi 2024 03:16
Kirjoittaja Fookkus

Re: 2006 1.8 Duratec P0304 misfire cylinder 4

Lähetetty: 28 Helmi 2024 03:19
Kirjoittaja Fookkus
suutinvika?

Re: 2006 1.8 Duratec P0304 misfire cylinder 4

Lähetetty: 28 Helmi 2024 09:42
Kirjoittaja duckworth
Fookkus kirjoitti: 28 Helmi 2024 03:14 :ford: 2006 1.8 Duratec P0304 misfire cylinder 4

Puola ja tulppa uusittu. Mitäs seuraavaksi ?
Kai siinä ongelma sylinterissä kuitenkin puristukset vielä tallella? :shock:

Re: 2006 1.8 Duratec P0304 misfire cylinder 4

Lähetetty: 06 Maalis 2024 16:02
Kirjoittaja Fookkus
Nonii ;) , elikkäs vika korjaantui kyseessä oli viallinen puolan- johdon liitin. Liittimen lukitus oli haljennut elikkä on päässyt liikkumaan jonkin verran ja siten huono kosketus. Ovat näköjään aika kranttuja. Mittaukset kuitenkin näytti, että tuli normaalit jännitteet :?:

Re: 2006 1.8 Duratec P0304 misfire cylinder 4

Lähetetty: 13 Maalis 2024 01:15
Kirjoittaja Fookkus
:ford: Paskat se sillä lähteny. Paineet sieltä 4. menny. Pakoventtiili sökö. 300e venttiiliremontti

Re: 2006 1.8 Duratec P0304 misfire cylinder 4

Lähetetty: 13 Maalis 2024 09:43
Kirjoittaja duckworth
Joo nää misfire- koodit on vähän sellasta kolikon heittoa sen jälkeen kun tulpat vaihdettu eikä silti häviä, koska ECUhan tulkkaa anturitietojen avulla vaan mikä sylinteri ei pala kunnolla, johon taas on muitakin syitä kuin heikko kipinä. Varsinkin sellaset autot joissa suht. kallis puolakasetti (esim. GM:n vehkeet) kohdalla kannattaa tulpan vaihdon jälkeen jo alkaa mittailla puristuksia/ohivuotoja. Duratecissa ja itse asiassa vanhemmissakin Mazdan koneissa tuntuu olevan tuota venttiilivaivaa, juuri kaveri esitteli mulle 626:n pakovenaa josta puuttui pala :D

Re: 2006 1.8 Duratec P0304 misfire cylinder 4

Lähetetty: 13 Maalis 2024 15:31
Kirjoittaja Fookkus
Näin se on... nyt niin hyvä yksilö, ettei viitti lopettaa sitä. Vaihdan ne venttiilit tai siis mun tuttu taitava mekaanikko vaihtaa. Puristukset ok niin ei me ny mitään männänreita vahtamaan. Syö öljyä minkä syö sitte.

Re: 2006 1.8 Duratec P0304 misfire cylinder 4

Lähetetty: 13 Maalis 2024 15:33
Kirjoittaja Fookkus
duckworth kirjoitti: 13 Maalis 2024 09:43 Joo nää misfire- koodit on vähän sellasta kolikon heittoa sen jälkeen kun tulpat vaihdettu eikä silti häviä, koska ECUhan tulkkaa anturitietojen avulla vaan mikä sylinteri ei pala kunnolla, johon taas on muitakin syitä kuin heikko kipinä. Varsinkin sellaset autot joissa suht. kallis puolakasetti (esim. GM:n vehkeet) kohdalla kannattaa tulpan vaihdon jälkeen jo alkaa mittailla puristuksia/ohivuotoja. Duratecissa ja itse asiassa vanhemmissakin Mazdan koneissa tuntuu olevan tuota venttiilivaivaa, juuri kaveri esitteli mulle 626:n pakovenaa josta puuttui pala :D


Juuri niin.

Re: 2006 1.8 Duratec P0304 misfire cylinder 4

Lähetetty: 13 Maalis 2024 15:37
Kirjoittaja Fookkus
duckworth kirjoitti: 13 Maalis 2024 09:43 Joo nää misfire- koodit on vähän sellasta kolikon heittoa sen jälkeen kun tulpat vaihdettu eikä silti häviä, koska ECUhan tulkkaa anturitietojen avulla vaan mikä sylinteri ei pala kunnolla, johon taas on muitakin syitä kuin heikko kipinä. Varsinkin sellaset autot joissa suht. kallis puolakasetti (esim. GM:n vehkeet) kohdalla kannattaa tulpan vaihdon jälkeen jo alkaa mittailla puristuksia/ohivuotoja. Duratecissa ja itse asiassa vanhemmissakin Mazdan koneissa tuntuu olevan tuota venttiilivaivaa, juuri kaveri esitteli mulle 626:n pakovenaa josta puuttui pala :D
Joo on venttilestä lentäny pakosarjaan paloja

Re: 2006 1.8 Duratec P0304 misfire cylinder 4

Lähetetty: 13 Maalis 2024 15:43
Kirjoittaja Fookkus
Otin opiksi. Seuraavan kerran kun ostan auton, niin jos on 0304 vika niin tarkistan puristikset ensimmäisenä