S-Max mk2 maali irtoaa etupuskurin ja korin saumasta kaaren kohdilta?

Pellit, puskurit, maalaus, ruostevauriot, verhoilu, penkit jne.
Samppaaa
Viestit: 72
Liittynyt: 07 Marras 2005 21:11

S-Max mk2 maali irtoaa etupuskurin ja korin saumasta kaaren kohdilta?

Viesti Kirjoittaja Samppaaa »

Mistä mahtaa johtua että maali lohkeaa irti puskurin ja kaaren saumasta korista? Takana sama juttu? Kynsilakkapullolla olen koittanut paikkailla mutta saa usein korjata kun taas alkaa hilseilemään. Täytyy varmaan kesällä viedä maalarille että laittaa kohdat kuntoon. Olen huomannut monessa s-maxissa saman vaivan. Mikä niiden päälle käy, onko muilla samaa ongelmaa?
tikola
Viestit: 256
Liittynyt: 17 Elo 2021 13:14

Re: S-Max mk2 maali irtoaa etupuskurin ja korin saumasta kaaren kohdilta?

Viesti Kirjoittaja tikola »

Onko sauma sellainen, jossa muovi ja pelti kohtaavat? Tästähän on esimerkkejä vaikkapa takaluukuista, jossa on se valo&tartuntalista muovia ja kun sen kiinnitys on huono se värisee ja rikkoo maalin niissä kohdissa missä se sopivasti kohtaa pellin.
Samppaaa
Viestit: 72
Liittynyt: 07 Marras 2005 21:11

Re: S-Max mk2 maali irtoaa etupuskurin ja korin saumasta kaaren kohdilta?

Viesti Kirjoittaja Samppaaa »

Juurikin näin. Muovipuskuri ja korin pellin sauma. Lokasuojan kaaressa. Olen nähnyt esim 15 ja 16 malleissa muissakin samaa mm myyntikuvissa.
tikola
Viestit: 256
Liittynyt: 17 Elo 2021 13:14

Re: S-Max mk2 maali irtoaa etupuskurin ja korin saumasta kaaren kohdilta?

Viesti Kirjoittaja tikola »

Vastaavaa on nähty esim Focusten takaluukuissa, eli taitaa olla vain huonoa suunnittelua, joka korjataan irrottamalla puskuri ja tekemällä hyvät pohjatyöt. Ja sitten toivotaan, että se kestäisi. Toki muoviosan kiinnikkeiden on syytä olla kunnossa.
Vastaa Viestiin