Sivu 1/1

Ford Kuga malliversio mk1 tai mk2, uhka vai mahdollisuus?

Lähetetty: 16 Helmi 2024 11:24
Kirjoittaja Jeipii
Moi,
Rupesin miettimään että jos ostaisin mk1 tai mk2 version Ford Kugasta. Minkälaisia kokemuksia tämän foorumin käyttäjillä on tästä autosta ?

Neliveto ja mahdollisesti Powershift automaatti kiinnostaa, mutta onko nää semmosia valintoja mitkä tietää rahanmenoa ?

Eli mitä tyyppivikoja kyseisessä autossa on ja mikä moottori ja vaihteisto kannattaa valita ?
Myös muita kokemuksia ja kommentteja kaipaisin :)

Re: Ford Kuga malliversio mk1 tai mk2, uhka vai mahdollisuus?

Lähetetty: 16 Helmi 2024 13:11
Kirjoittaja dr500
Kuga mk 1: tuohon aikaan yleinen Haldex-pohjainen neliveto on heikkoa tekniikkaa. Vaatii jonkun suodattimen putsaamisen (ei kuulu huolto-ohjelmaan) muutaman vuoden välen. Muussa tapauksessa yksikön sisäinen sähköinen hydrauliikkapumppu entinen. Dieselmalleissa käytetty lisälämmitin epäluotettava. Mahd. hiukkassuodattimen ongelmat talvikäytössä.

Re: Ford Kuga malliversio mk1 tai mk2, uhka vai mahdollisuus?

Lähetetty: 16 Helmi 2024 15:11
Kirjoittaja yritäedes
Tuossa jotain luettavaa:
viewtopic.php?t=42190

Re: Ford Kuga malliversio mk1 tai mk2, uhka vai mahdollisuus?

Lähetetty: 16 Helmi 2024 17:03
Kirjoittaja tikola
dr500 kirjoitti: 16 Helmi 2024 13:11 Kuga mk 1: tuohon aikaan yleinen Haldex-pohjainen neliveto on heikkoa tekniikkaa. Vaatii jonkun suodattimen putsaamisen (ei kuulu huolto-ohjelmaan) muutaman vuoden välen. Muussa tapauksessa yksikön sisäinen sähköinen hydrauliikkapumppu entinen. Dieselmalleissa käytetty lisälämmitin epäluotettava. Mahd. hiukkassuodattimen ongelmat talvikäytössä.

Kuga MK1 407tkm mittarissa. Neliveto/moottori jonkun verran jyristää - korjailen ensi kesänä noita suodatinhommia. Lisälämmitin ehkä pikkuisen epäluotteva, mutta tänäkin aamuna toimi. Hiukkasuodatin jumppaa tehty. Erilaista epämääräistä sähkövikaa siinä on ollut, mutta siitä huolimatta todennäköisesti paras noin paljon ajettu auto minulla ikinä. Oikeasti minun hallussa ollessa se ainoa todellinen vika oli turbo, jota epäilen, että se on Longlife öljynvaihdolla pilattu.

Paras auto ikinä peräkärryn vetämiseen. Aina päästy mökille enkä ole jäänyt vielä kiinni mihinkään vaikka olen yrittänyt. Voimaa omiin tarpeisiin vähintäänkin tarpeeksi jne.

Osta pois vaan jos sopiva yksilö osuu kohdalle

Re: Ford Kuga malliversio mk1 tai mk2, uhka vai mahdollisuus?

Lähetetty: 16 Helmi 2024 19:23
Kirjoittaja Jeipii
dr500 kirjoitti: 16 Helmi 2024 13:11 Kuga mk 1: tuohon aikaan yleinen Haldex-pohjainen neliveto on heikkoa tekniikkaa. Vaatii jonkun suodattimen putsaamisen (ei kuulu huolto-ohjelmaan) muutaman vuoden välen. Muussa tapauksessa yksikön sisäinen sähköinen hydrauliikkapumppu entinen. Dieselmalleissa käytetty lisälämmitin epäluotettava. Mahd. hiukkassuodattimen ongelmat talvikäytössä.
Paljonkohan Haldex remppa sitten maksaa jos osuu kohdalle 🤔

Re: Ford Kuga malliversio mk1 tai mk2, uhka vai mahdollisuus?

Lähetetty: 16 Helmi 2024 20:16
Kirjoittaja tikola
Tuskin ihan tolkuttomia, kun ostaa osat hajoittamoilta. Uudet osat ja merkkiliike on sitten eri tarina. En pelkäisi tuota ihan mahdottomasti vaan ihan muilla perusteilla ostaisin auton. Eiköhän Haldexja hajoa tuonikäisistä autoista jokseenkin merkistä riippumatta sama määrä.

Re: Ford Kuga malliversio mk1 tai mk2, uhka vai mahdollisuus?

Lähetetty: 17 Helmi 2024 12:04
Kirjoittaja Jeipii
Onko kellään tietoja siitä mikä tuo Kugan Powershift on ? Ettei oo se "Powershit" kaksoiskytkin mikä on tunnettu siitä että hajoaa :) Lieneekö toi perinteinen automaatti vai kaksoiskytkin ?

Edit: Näköjään on kaksoiskytkin ainakin tuo 6-vaihteinen Powershifti. Hieman epäilyttää kyllä tuo 🤔

Edit: Näköjään MK2.5 alkaen tuo automaatti on parempi, eli ei hajoa yhtä helposti kuin ekat Powershiftit.

Re: Ford Kuga malliversio mk1 tai mk2, uhka vai mahdollisuus?

Lähetetty: 18 Helmi 2024 16:17
Kirjoittaja Focus_2.0
Kannattaa katsoa Youtubesta Simolammikko niminen kanava. Viimeaikaisissa videoissa käyty läpi Haldexin huoltoa ja Powershift kansoiskytkin vaihteiston korjausta/huoltoa.