2.2TDci 2008 Sport

transitmiesten oma osio
pesa7122
Viestit: 14
Liittynyt: 05 Syys 2022 19:48

2.2TDci 2008 Sport

Viesti Kirjoittaja pesa7122 »

Osaako kukaan neuvoa, että kuuluuko polttoainekiskossa olla kupariprikka johon PRV venttiili tulee? Tilasin PRV venttiilin ja SCV venttiilin ja paineanturin, ja PRV venttiilipaketissa oli kupariprikka, mutta mielestäni se tulee PRV venttiilin ja polttoaineliittimen väliin. Mutta itse kiskossa sisällä olisi kupariprikka. Joka tapauksessa näitten osien vaihdon jälkeen naftaa vuotaa kiskon ja PRV venttiilin välistä.
Mikä mahtaa olla vialla? Olen lenkkiavaimella kiristänyt omasta mielestäni tiukkaan, mutta löysin yhden videon jossa kehoitettiin kiristämään PRV venttiili 172Nm ja sen päässä oleva polttoaineliitin 20Nm, eli voiko vuoto nyt johtua siitä että eivät ole väännetty momenttiavaimella, vai kuuluuko kiskon ja PRV venttiilin välissä, siellä syvällä kiskossa olla kupariprikka.
pesa7122
Viestit: 14
Liittynyt: 05 Syys 2022 19:48

Re: 2.2TDci 2008 Sport

Viesti Kirjoittaja pesa7122 »

Kyseinen Transit savuttaa mustaa savua kiihdytettäessä hiukan rajummin. Vaihdettiin suuttimien tiivisteet ja kupariprikat ja nyt on kannen päältä suuttimien ympäriltä kaikki kuivaa. Sitten otettiin EGR irti ja todettiin, että ei ole pahemmin likainen, mutta putsattiin kuitenkin sen verran mitä voitiin. Lisäksi putsattiin MAP-sensori ja se olikin sitten likaisempi. Saatiin se puhtaaksi, mutta yhä näyttää siltä että savuttaa kun hiukan rajummin antaa runtua. Lisäksi jos on liikennevaloissa hetken ja siitä lähtee edes hiukan kovemmin kiihdyttämään, niin mustaa savua tulee putkesta.
En ole vielä tehnyt suutintestiä
https://toolfin.com/bergen-common-rail- ... -html.html

Olisko tuollainen hyvä sarja testin tekemiseen?
Kävin eräässä Bosch Car Centerissä kysymässä huoltoaikoja ja menee todella kauas alkusyksyyn, mutta ehdotti näin aluksi että laittaisin heiltä ostettua Diesel suodatinpuhdistusainetta tankkiin ja katsoisin auttaako se. Taisi maksaa 33€/plo , mutta ostin kuitenkin nyt aluksi 8€/plo STP Diesel puhdistuainetta 5000km, nyt 2-3pv ajettuani niin jos jotain eroa hakee, niin aika pientä taitaa olla. Onko noissa kuinka paljon eroa? Voisi toki hinnan puolesta ajatella että paljonkin eroa, eli voisiko tuo 33€/plo olla niin paljon parempi että sellainen kannattaisi vielä ostaa.
Boschin kaveri katsoi rekkarin mukaan, että autossa olisi Denson suuttimet ja ei ollut varma saisiko niitä purettua ja huolletua / pestyä kunnolla.
Jos hommaisi tuollaisen suutintestauslaitteen ja saisi sitä kautta tietää esimerkiksi, että vaikka jossain suuttimissa olisi vikaa niin kannattaako niitä itse alkaa purkamaan ja puhdistamaan vai pitääkö mielestänne aina ostaa noin 250€ - 400€ /kpl suutin uusi?
Vastaa Viestiin