Transit custom konepellin lukko

transitmiesten oma osio
Antti94
Viestit: 2
Liittynyt: 26 Tammi 2024 09:00

Transit custom konepellin lukko

Viesti Kirjoittaja Antti94 »

Onko kellään tietoa miten saa tuollaisesta transit customista konepellin auki kun avainlukko on hajonnut?
tikola
Viestit: 256
Liittynyt: 17 Elo 2021 13:14

Re: Transit custom konepellin lukko

Viesti Kirjoittaja tikola »

Koetin löytää vanhaa keskusteluani tästä aiheesta toisessa Ford mallissa, mutta heikolla menestyksellä. Tiivistäen konstit ovat

1) Sorkkii pitkällä meisselillä ritilän raosta saisiko jotain käännettyä auki
2) Lyö meisselin avaimen reijästä sisään ja koettaa käännellä sen siitä auki


Paholaisen keksintöjä tuollainen avaimella avattava konepelti, kun se lukkomekanismi on käytännössä muovinen ja hutera. Ei siinä sisältä vaijerivälitteisesti avaamisessa ole oikeasti mitään parannettavaa - se toimii hyvin ja luotettvasti. Aivan turha keksintö ihmisten riesaksi tuo, jonka kanssa sinullakin on nyt ongelma.
Antti94
Viestit: 2
Liittynyt: 26 Tammi 2024 09:00

Re: Transit custom konepellin lukko

Viesti Kirjoittaja Antti94 »

Täytyypäs kokeilla vielä rassailla. Kiitoksia vastauksesta 👍
Tessu
Viestit: 1722
Liittynyt: 26 Loka 2009 01:15

Re: Transit custom konepellin lukko

Viesti Kirjoittaja Tessu »

Kyllä tuo avaimella avattava on ihan hölmö juttu,jos on asiaa konepellin alle joudut auton sammuttamaan,entäs sitten jos tuleekin kiire ottaa akusta kenkä irti kun käry nousee?
Siinä sitten sörköttelee avainta jäätyneesen lukkoon!
Tuommoista ei olis koskaan saanu edes hyväksyä.
Toinen riesa on ollu Fordin avaimet,jo lukkoseppä sano et on niin pehmeetä metallia että kun kuluu alka tuhota lukoja jos ei uutta teetä,avain pyörii lukossa ja sorvaa haitat samalla.
tikola
Viestit: 256
Liittynyt: 17 Elo 2021 13:14

Re: Transit custom konepellin lukko

Viesti Kirjoittaja tikola »

Antti94 kirjoitti: 26 Tammi 2024 11:30 Täytyypäs kokeilla vielä rassailla. Kiitoksia vastauksesta 👍
Minä olen yhden noin avannut. Jälkiviisaana ritilän raosta sorkkiminen olisi riittänyt, eli meisselin lyömällä rikoin vain lukon, jonka sitten korvasin uudella. Eli sorkkimalla jos onnistuu säästää rahaa. Minulla vikana oli, että jokin vääntömuovi, joka voimaa avaimelta välitti oli vain luiskahtanut pois paikaltaan.

Youtubessa on mallisuorituksia ongelmaan. Et ole ensimmäinen (etkä viimeinen) jolla tämä murhe on.
Taunusautomaatti
Viestit: 2019
Liittynyt: 29 Tammi 2021 22:31

Re: Transit custom konepellin lukko

Viesti Kirjoittaja Taunusautomaatti »

noita ollut kymmenkunnassa autossa ja kaikk paljon ajettuja...ei koskaan ongelmia avaamisessa.
Lieneekö ero että ne on kerran vuodessa aseöljytty.
tikola
Viestit: 256
Liittynyt: 17 Elo 2021 13:14

Re: Transit custom konepellin lukko

Viesti Kirjoittaja tikola »

Voi olla, että öljy auttaa asiassa, mutta monestikko olet huoltanut perinteistä vaijerilla ohjaamosta avattavaa, että varmistat sen toiminnan? Toisin sanoen toimiva systeemi on huononnettu jostain syystä, jota minä en ainakaan keksi.

Minun tapaus oli sellainen, että huonosti kohdeltu auto saapui minulle ja sitten jossain vaiheesa se vain alkoi lyödä tyhjää. Ei tullut mieleenkään ennen sitä, että konepellin avaus vaatisi huoltotoimia. Nyt tulee, eli siellä on lukon takana aika heppaisia muovitankoja ja ne siinä minun tapauksessa antauivat kun lukko alkoi kangistua. Konepellin avausmekanismin pitäminen kunnossa on yksi Ford kuskin huoltokohteita, joita ei muissa autoissa ole. Ja taisipa käydä niin, että Fordkin luopui tästä ja palasi ihan tavalliseen toimivaan mekanismiin.
Taunusautomaatti
Viestit: 2019
Liittynyt: 29 Tammi 2021 22:31

Re: Transit custom konepellin lukko

Viesti Kirjoittaja Taunusautomaatti »

turvaominaisuuksia. vähän samoin kuin ovien kaksoislukitus oli käytössä samoihin aikoihin.
Taitaa olla sen jälkeen poistunut tai ainakin lisävarusteena vaan.
Yksi fordismi kuten korkiton bensatankin täyttöaukko ja lämmitettävä tuulilasi.
Tessu
Viestit: 1722
Liittynyt: 26 Loka 2009 01:15

Re: Transit custom konepellin lukko

Viesti Kirjoittaja Tessu »

itte olen kyllä vaijervälitteisiä konepellinlukkoja huoltanu niin kauan kun mulla autoja ollu,2krt on vaijeri katkennu ja uutenahan niitä ei sitten saanukkaan mistään.
Piha autossa Mitsussa olikin suurityö saada peltiauki kun mistään ei päässy lukkoon käsiksi,pakko oli peltiä vääntää että sai pultit auki!
Etuveto Escossa onneksi rispaantu ja huomasin kun pelti oli JO auki.
Nyt Sierrassa sama homma,mistä lie saa ehjän vaijerin ei kai muualta kuin joltain käytetyn?
Vastaa Viestiin