kysyttävää koneesta,ruiskuboksista... Auttakaa

Sähkölaitteet, sähköongelmat, johdot, laturit jne.
tyni
Viestit: 9
Liittynyt: 11 Touko 2006 20:06

kysyttävää koneesta,ruiskuboksista... Auttakaa

Viesti Kirjoittaja tyni »

Terve! Tässä nyt semmosta rupesin varmistelemaan että ku vm-91 olevan escorttini rek.otteessa lukee että 1,6 efi koneella (l1 tai l1e), mutta koneen kyljessä oleva tunnus RDA osoittaisi koneen olevan 1,8 efi zetecin kone, eikö? Tietääkseni vm91 koppaan ei ole laitettukkaan vielä 1,8 zetecin konetta? kori on siis viistoperäinen... Kone on niinku ilmeisesti viime katsastuksessa mennyt 1,6:sena jos näin on mitä muutoksia jarruihin, yms että voin muutoskatsastaa sen tuolle koneelle?

No asiasta kolomanteen.. jos kerran motti on se 1,8efi ja sisällä ohjausboksi on 1,6efi:lle niin maalaisjären mukaan se ei voi toimia oikein?? Auto pelaa kuitenkin ihan kohtalaisesti, tyhjäkäynti heijjaa 900-1000 paikkeilla, pakoputkesta lentää mustaa nokea.. niinku hitusen rikkaalla seoksella toimis? vai? jelppikää tietäväiset vähemmän tietäväistä?
eskomk4
Viestit: 170
Liittynyt: 09 Marras 2005 14:41

Viesti Kirjoittaja eskomk4 »

lukeeko venttiilikopassa doch tai zetec? Mistä päättelet että siinä olisi 1,6 efin boksi?
jaska74
Viestit: 2600
Liittynyt: 23 Touko 2005 15:58
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja jaska74 »

siltähän se vähän vaikuttas että on vaihtokone.


RDA Zetec-E DOHC 105 Escort/Orion 01.95-01.95 EEC IV, kat
Focus 1.0 edition a6 2017
tyni
Viestit: 9
Liittynyt: 11 Touko 2006 20:06

Viesti Kirjoittaja tyni »

eskomk4 kirjoitti:lukeeko venttiilikopassa doch tai zetec? Mistä päättelet että siinä olisi 1,6 efin boksi?
Niin siinä ruiskuboksissa lukee, ja venakopassa on doch...
Mulla vissiin kannattas alkaa katella eri ruiskuboksia?
Tinde
Viestit: 454
Liittynyt: 04 Helmi 2005 20:00
Paikkakunta: Vammala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tinde »

ps. dohc, miks se on niin vaikea lyhenne :?:

No voisi toimia kunnolla jos olisi koneeseen kuuluvat aivot. Mikähän mestari lienee koneen vaihtanut?
tyni
Viestit: 9
Liittynyt: 11 Touko 2006 20:06

Viesti Kirjoittaja tyni »

Tinde kirjoitti:ps. dohc, miks se on niin vaikea lyhenne :?:

No voisi toimia kunnolla jos olisi koneeseen kuuluvat aivot. Mikähän mestari lienee koneen vaihtanut?
En minä ainakaa :)
Monteonisti
Viestit: 3129
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45

Viesti Kirjoittaja Monteonisti »

Zetecci tuli tietääksen -92 Suomeen ja aluksi vain 1.8, siis Eskoissa, joiden manuskassa luki vielä Orion? :D
eskomk4
Viestit: 170
Liittynyt: 09 Marras 2005 14:41

Viesti Kirjoittaja eskomk4 »

siis lukeeko se siinä koneen päällä se 1.6? Vai jossain kätkössä olevassa boksissa? Sehän voi olla 1.6 tarra koska se on rekisteröity sille 1.6 koneelle. Sori tuosta dohc -virheestä. Siis onko siinä muuta häikkää kun tuo tyhjäkäynti? Viekö paljon bensaa?
tyni
Viestit: 9
Liittynyt: 11 Touko 2006 20:06

Viesti Kirjoittaja tyni »

eskomk4 kirjoitti:siis lukeeko se siinä koneen päällä se 1.6? Vai jossain kätkössä olevassa boksissa? Sehän voi olla 1.6 tarra koska se on rekisteröity sille 1.6 koneelle. Sori tuosta dohc -virheestä. Siis onko siinä muuta häikkää kun tuo tyhjäkäynti? Viekö paljon bensaa?
Ei ku se lukee siinä ruiskuboksissa se 1,6. Tyhjäkäynti tosiaan heijjaa tuossa 900-1000 välillä, sulakeboksin pohjan oon kattonu ja pari huonoa kohtaa uusinut. Voishan se olla imuilmavuoto mutta oireileeko se noin? Voisko johtua lambdasta?

Mitä mieltä ootte kannattaako hankkiutua eroon vaan koko autosta vai rueta muutoskatastamaan tuolle 1,8? onko iso homma?
jaska74
Viestit: 2600
Liittynyt: 23 Touko 2005 15:58
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja jaska74 »

kuva auttas enemmän kun tuhat sanaa...
Focus 1.0 edition a6 2017
tyni
Viestit: 9
Liittynyt: 11 Touko 2006 20:06

Viesti Kirjoittaja tyni »

jaska74 kirjoitti:kuva auttas enemmän kun tuhat sanaa...
Nonniin nyt on kuvia tosin helevetin huonoja mutta kuitenki http://koti.mbnet.fi/bff/
eskomk4
Viestit: 170
Liittynyt: 09 Marras 2005 14:41

Viesti Kirjoittaja eskomk4 »

Joo eli tuo ruiskuboksi on sekin zetecci-koneesta, ei siitä vanhasta 1,6 chv efistä. Ja minun tietääkseni noissa zetecci koneissa, 1.6 ja 1.8 olisi samat ohjausvehkeet. huonoon Tyhjäkäyntiin yleensä löytyy vika tyhjäkäyntiventtiilistä
tyni
Viestit: 9
Liittynyt: 11 Touko 2006 20:06

Viesti Kirjoittaja tyni »

Ette sattuisi tietämään että oisko kellään kuvia tuosta sulakerasian pohjalevystä ku tuossa on yks kohta mistä ei oikein tiiä kuuluuko juotosten olla yhdessä vai erikseen.oon koittanu netistä ettiä kuvia vaan ei löydy. Ku näyttää siltä että sitä ois kolvailtu jo. onko se tyhjäkäyntiventtiili imusarjassa kiinni semmonen noin 4cm pötkylä jos lukee ford? :D Kiitos paljon vastauksista
eskomk4
Viestit: 170
Liittynyt: 09 Marras 2005 14:41

Viesti Kirjoittaja eskomk4 »

Tyhjäkäyntiventtiili on juuri se. Sitä voi koittaa putsailla erilaisilla ohuilla öljyillä yms. Haulla löytyy.

Tämä ei ole tieto mutta yleensä jos kahden pisteen välillä ei foliota ole niin ne eivät kuulu yhdessä ollakkaan.
tyni
Viestit: 9
Liittynyt: 11 Touko 2006 20:06

Viesti Kirjoittaja tyni »

Unohdin ihan.. tänä aamuna olin lähdös liikenteeseen niin starttasin lähti käyntiin kävi ihan vähä aikaa ja sammu eikä enää lähde käyntiin???
Monteonisti
Viestit: 3129
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45

Viesti Kirjoittaja Monteonisti »

Paskoja kuvia! :shock:
Kuitenkin näyttäs olevan -92 -94(-95?) Zetecci 1.8 16v 105hv 152Nm! 8)
tyni
Viestit: 9
Liittynyt: 11 Touko 2006 20:06

Viesti Kirjoittaja tyni »

No vielä että mitä muutoksia pitäs tehä että saisin läpi tuolla koneella vanhaan 1,6 chv verrattuna?
Vastaa Viestiin