Sivu 1/1

Galaxy P00BC - suosituksia korjaamosta?

Lähetetty: 02 Joulu 2023 16:47
Kirjoittaja jussin
Moi,

2.0 TDCI Galaxy (2014) antaa melkein joka lenkillä vikakoodin P00BC:64-27 eli "Mass or Volume Air Flow 'A' Circuit Range/Performance - Air Flow Too Low" ja "Signal Plausibility Failure".

MAF on vaihdettu, joten siitä ei pitäisi olla kiinni. MAF:n signaali (Forscan) näyttää muutenkin ihan järkevältä.

En usko, että vakiopaja saa tuosta kovin helposti selvää. Onko suosituksia korjaamosta pääkaupunkiseudulla, joka olisi hyvä vikadiagnostiikassa? Vai vienkö suosiolla merkkihuoltoon?

Re: Galaxy P00BC - suosituksia korjaamosta?

Lähetetty: 03 Joulu 2023 20:47
Kirjoittaja Taunusautomaatti
fusionissa oli tuollainen MAP koodi vika ja anturin vaihdot ei auttanut...korjaamo löysi auton alta vaurioituneen johdon, kuparit poikki kuoren sisältä.

Re: Galaxy P00BC - suosituksia korjaamosta?

Lähetetty: 04 Joulu 2023 10:52
Kirjoittaja duckworth
Tuossahan vaikuttaa vikakoodin ja sen kuvauksen perusteella, että MAF on ollu kokoajan ehjä, mutta ongelma lienee tosiaan ohi virtaavan ilman määrässä, joka syystä tai toisesta alle mittausalueen. Syitä tähän lienee melkonen kirjo, mutta helpoimmat voisi olla vuoto ahtoletkuissa/putkissa, tukkoinen ilmasputsari, EGR-temppuilee jne.

Korjaamo keikkaa ajatellen kallistuisin ehkä merkkariin, ei sillä siellähän on yhtä tolloja tai viisaita asentajia kuin tavallisessa korjaamossakin, puhtaammat haalarit vaan, mutta siellä parempi tuki valmistajan puolesta mitä tulee huolto-ohjeisiin, verrattuna Autodataan ja toisaalta testerikin vähän parempi mitä peruskorjaamojen Bosch Esitronic tai Autocom :roll:

Re: Galaxy P00BC - suosituksia korjaamosta?

Lähetetty: 04 Joulu 2023 11:24
Kirjoittaja jussin
duckworth kirjoitti: 04 Joulu 2023 10:52 Tuossahan vaikuttaa vikakoodin ja sen kuvauksen perusteella, että MAF on ollu kokoajan ehjä, mutta ongelma lienee tosiaan ohi virtaavan ilman määrässä, joka syystä tai toisesta alle mittausalueen. Syitä tähän lienee melkonen kirjo, mutta helpoimmat voisi olla vuoto ahtoletkuissa/putkissa, tukkoinen ilmasputsari, EGR-temppuilee jne.
Aivan totta. Mietin vaan mitä tuo "plausibility failure" mahtaa tarkoittaa - viittaako se siis siihen, että signaali on ylipäätänsä epäkelvon oloinen? Jolloin vika voisi olla esim. johdotuksessa, jos MAF on kunnossa.

No, omilla lihaksilla tätä ei kuitenkaan selvitetä, joten turha spekuloida. Katsotaan mitä merkkihuolto keksii...