Varoitus Korkeajännitteisistä akusta
Lähetetty: 29 Marras 2023 22:59
Moi, minulla on Ford Kuga phev 2021. Pysähdyin kaupassa ja sammutin mottori. Ja palannut noin pari minutin jälkeen. Käynistin moottori ja yritin laittaa D vaihe päälle mutta tuli ilmoitus vaihevika..korjaus kehotus..katso omistajan käsikirja Sammutin mottori ja laitoin kiinni ovet avaimella. Odotin noin 5 sekuntti ja taas käynnistin moottori ja kaikki toimii hyvin.
Pari päivän jälkeen jätin hetkeksi ja sammutin moottori kun olin puhelimessa. Kun yritin käynnistin moottori tuli viesti pysäydy turvallisesti ( kolmio merkin sisällä huuhtomerkki) ford sovelluksessa tuli viesti "varoitus Korkeajännitteisistä akusta voimansiirron ohjausjärjestelmä on havainnut, että järjestelmän syöttöjännite on haluttua pienempi". Toin auton varovasti kotiin. Seuravaa aamulla auton akku( pieni) oli kuollut.
Apuvirralla käynnistettiin ja ajoin melkein viikko. Sen jälkeen tuli taas vaihevika.. ja viikon jälkeen taas Varoitus Korkeajännitteisistä akusta kun käynistin moottori.
Jätin auto parkkiksen ja seuraava aamulla kaikki meni hyvin. Jätin auton toimiston eteen ja sammutin moottori. Kun tulin takaisin ( pari minutin jälkeen) ja käynnistin taas tuli varoitus Korkeajännitteisistä akusta..ja moottori ei käynnistynyt ollenkaan kun pieni akutkin hajonut.
Hinaus auto tuli ja yritti käynnistä apuvirralla. Moottori pyöri ja varoitus akusta..ja myös tuli moottori kuvake. Olin jo varannut aikoja eka päivänä mutta pitää odottaa 3 viikkoa.
Nyt ihmessä miten voi korkeajännite akku voi hajoa...ajettu 128000 km..huoltokin tehty Fordin ohjelman mukaan. Onko kenellä samalainen kokemus?!
Pari päivän jälkeen jätin hetkeksi ja sammutin moottori kun olin puhelimessa. Kun yritin käynnistin moottori tuli viesti pysäydy turvallisesti ( kolmio merkin sisällä huuhtomerkki) ford sovelluksessa tuli viesti "varoitus Korkeajännitteisistä akusta voimansiirron ohjausjärjestelmä on havainnut, että järjestelmän syöttöjännite on haluttua pienempi". Toin auton varovasti kotiin. Seuravaa aamulla auton akku( pieni) oli kuollut.
Apuvirralla käynnistettiin ja ajoin melkein viikko. Sen jälkeen tuli taas vaihevika.. ja viikon jälkeen taas Varoitus Korkeajännitteisistä akusta kun käynistin moottori.
Jätin auto parkkiksen ja seuraava aamulla kaikki meni hyvin. Jätin auton toimiston eteen ja sammutin moottori. Kun tulin takaisin ( pari minutin jälkeen) ja käynnistin taas tuli varoitus Korkeajännitteisistä akusta..ja moottori ei käynnistynyt ollenkaan kun pieni akutkin hajonut.
Hinaus auto tuli ja yritti käynnistä apuvirralla. Moottori pyöri ja varoitus akusta..ja myös tuli moottori kuvake. Olin jo varannut aikoja eka päivänä mutta pitää odottaa 3 viikkoa.
Nyt ihmessä miten voi korkeajännite akku voi hajoa...ajettu 128000 km..huoltokin tehty Fordin ohjelman mukaan. Onko kenellä samalainen kokemus?!