Sivu 1/1

Ranger 2.2TDCI -18 kova kilinä/nakutus kylmänä

Lähetetty: 13 Marras 2023 16:14
Kirjoittaja aryhanen
Moi.

Ranger 2.2TDCI -18, ajettu 90 tkm. Kylmänä kun käynnistää, lähtee hyvin käyntiin, siinä kun kaasua painelee niin ei mitään erikoista kuulu. Kun lähtee ajelemaan ja hieman painaa kaasua, alkaa kamala kilinä/naputus noin 1500 kierroksen kohdalla. Kuulostaa tosi pahalta, ei uskalla painaa kaasua enemmän. Varovasti kun jatkaa ajelua, kohta uskaltaa painaa kaasua enemmän ja nostaa kierroksia, pikkuhiljaa ääni häviää kokonaan. Ääntä ei myöskään kuulu, jos antaa ennen liikkeellelähtöä käydä tyhjäkäyntiä ja lämmetä muutaman minuutin.

Lämpimänä toimii hienosti, ei kuulu mitään erikoista. Kylmänä se ääni on todella paha, kuulostaa kuin kone hajoaisi. Missä ongelma? Tarvitseeko huolestua vai onko ominaisuus?

t.
Antti

Re: Ranger 2.2TDCI -18 kova kilinä/nakutus kylmänä

Lähetetty: 13 Marras 2023 21:39
Kirjoittaja Mk1escos
Suutin hajalla, ei kannata ajaa se rikkoo männän varmasti.

Re: Ranger 2.2TDCI -18 kova kilinä/nakutus kylmänä

Lähetetty: 14 Marras 2023 11:45
Kirjoittaja aryhanen
Ei ole vikakoodeja. Jos olisi suutinvika, tulisiko koodi?

Re: Ranger 2.2TDCI -18 kova kilinä/nakutus kylmänä

Lähetetty: 14 Marras 2023 11:55
Kirjoittaja Mk1escos
Jos kärki hajalla ei anna mitään koodia, sitä kun ei seurata mitenkään.
Delphin suutin kusi omassa autossa, ei ford. Ja kylmänä hetken kilinä, ei mitään vikakoodeja ja sitten suutin jäi auki ja järjetön kolina ja savu. Auto hinaamalla kotiin ja suuttimet penkkiin, yksi työnsi aivan suoraan läpi ilman mitään vikakoodeja.
Onneksi oli neiti sen verran fiksu että heti sivuun ja vehkeet seis kun kolisti. Mitään ei onneksi hajonnut.

Re: Ranger 2.2TDCI -18 kova kilinä/nakutus kylmänä

Lähetetty: 14 Marras 2023 17:34
Kirjoittaja focst
aryhanen kirjoitti: 14 Marras 2023 11:45 Ei ole vikakoodeja. Jos olisi suutinvika, tulisiko koodi?
Ei tule koodia jos kärki jää auki.

Re: Ranger 2.2TDCI -18 kova kilinä/nakutus kylmänä

Lähetetty: 18 Marras 2023 01:49
Kirjoittaja Tessu
Tuohan oli jo entisaikaankin dieseleissä tuttua että on kun moskalla lyötäs lohkon kylkeen kun suutin jumittaa tai hajoaa,ei se juu oikeen hyvää tee liikoja ajella